AMP - Építőipari marketing tippek: mire van szükséged építőipari vállalatként a sikerhez?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 tipp egy építőipari cég hatékony marketingjéhez
2022/09/21
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ha egy építőipari cég marketingjéhez szükséges titkok, képességek és SEO folyamatok mind felsorolhatók lennének egy könnyedén követhető listában, akkor minden sokkal egyszerűbb lenne. Az igazság az, hogy a hatékony építkezési marketinghez szükséges online jelenlét kialakításához technikai tudásra, kitartó munkára és konkrét célokra van szükség.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Válságban az építőipar. Mit tegyél? Kattints IDE, mutatjuk! 

 

Építőipari céged marketingje továbbá ahhoz, hogy márkád meglévő és lehetséges ügyfeleid szemében is ideális választás maradjon. Elhiheted, hogy az érdeklődők igenis alaposan utánanéznek majd szakmai tapasztalatodnak és korábbi munkáidnak is az interneten, mielőtt felvennék veled a kapcsolatot.


Ez a kutatási folyamat általában a Google-on vagy más keresőmotorokon keresztül zajlik, amelyek folyamatosan frissítgetik, változtatják működésüket, hogy a lehető legjobb találatokat kínálhassák felhasználóik számára. Mindez komolyan megnehezíti az online marketingesek munkáját, akiknek folyamatosan lépést kell tartaniuk ezekkel a változásokkal, hogy megőrizhessék előkelő pozícióikat a keresőtalálatok között.


Vannak azonban olyan maradandó elemei az online marketingnek, amelyek nélkülözhetetlenek egy stabil, sikeres internetes jelenlét kiépítéséhez. Akár egy újonnan alapult építészeti vállalkozást szeretnél fellendíteni, akár egy meglévő cég marketingjét modernizálnád, íme néhány alapvető elv, amit gyakorlatban is érdemes lesz alkalmaznod! Ha pedig inkább szakértőkre bíznád ezen folyamatokat, keress minket bizalommal IDE kattintva

 

1. Találd meg azt a réspiacot, amelyik passzol vállalatod kínálatához

Minden építőipari cégnek van egy specialitása, ami egyedivé teszi kínálatát. Marketingesként a te feladatod megtalálni, majd egyértelműen kommunikálni ezt marketinganyagaidban.


Meglehet, hogy ennek megállapításához egy márkaauditra vagy más üzleti elemzésre lesz szükség, de biztosan van valami, ami miatt ügyfeleid a te márkádat választják versenytársai helyett. Fontos észben tartani, hogy az embereket nem mindig a legolcsóbb opció vonzza, tehát ne ezzel próbáld reklámozni cégedet. Továbbá az, hogy egy cég időben befejezni a munkát és nem lépi túl a keretet manapság nem speciális – ez a minimum.


Szóval, ha különleges tapasztalatot szereztél a korábbi megbízások során, vagy épp speciális eszközöket alkalmazol a legjobb eredmények elérése érdekében, bátran tüntesd fel ezeket építőipari céged. Az ügyfelek manapság könnyedén összehasonlíthatják egymással a rendelkezésükre álló opciókat, ezért muszáj előállnod valamivel, ami kiemeli márkádat a versenymezőnyből. Biztos lehetsz benne, hogy mások is így tesznek majd.

 

2. Készíts egy keresőoptimalizált webhelyet

A webhelyfejlesztés rengeteget változott az elmúlt évtizedek során. Manapság már összetett algoritmusoknak (és persze az internetező közönségnek) kell megfelelned, ha sikereket szeretnél elérni az keresőmotorok találatai között.


Az online marketing folyamatosan fejlődik, a szakemberek pedig alig győznek lépést tartani a legújabb technológiákkal, elvárásokkal és egymást váltó trendekkel. Nincs azonban más választásuk, hiszen csak így helyezhetik ki magukat online közönségük szemei elé, és őrizhetik meg piaci relevanciájukat.


Egy webhely keresőoptimalizálása a marketing egyik külön ágazata, ezért itt csak néhány fontosabb tippre térünk ki:
•    Készíts weboldalakat azon kulcsszavak köré, amelyekre meg szeretnél jelenni a keresőtalálatok között.
•    Használj belső hivatkozásokat az egymáshoz kapcsolódó oldalak összekötésére.
•    Ügyelj rá, hogy webhelyed mobilkészülékeken is megfelelően működjön, és használj reszponzív designt.
•    Gondoskodj webhelyed gyors és akadálymentes működéséről.

 

3. Használj inbound marketingstratégiát webhelyed kialakításához

Az inbound marketing azokra a marketingtaktikákra utal, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy önszántukból látogassanak el webhelyedre. Ilyen taktikák például a minőségi tartalmak rendszeres publikálása, egy organikus közösségi médiás stratégia kialakítása, illetve a már emlegetett keresőoptimalizálás.


Itt akad meg sok webdesigner és -fejlesztő, teret hagyva ezzel a marketingeseknek. Egy pozitívan megtérülő webhely kialakításához ugyanis manapság nem elég a webhelykészítéshez érteni – az inbound marketing alapos ismeretére is szükséged lesz. Ebbe beletartozik a keresőoptimalizálás (SEO), a technikai optimalizálás, a linképítés, illetve az integrált online marketing eszközök hatékony alkalmazása is.
 

 

4. Automatizáld marketingedet

Ha sikerül új látogatókat vonzanod építőipari céged webhelyére, akkor azt még mindig csak fél sikerként könyvelheted el. A következő lépés valahogyan ügyfelekké konvertálni ezeket az érdeklődőket.


Ehhez különféle automatizált technolófiákat alkalmazhatsz, amelyekkel azonosíthatod és nyomon követheted látogatóidat a webhelyeden. Kiderítheted, hogy kik ők és hogyan veheted fel velük a kapcsolatot, illetve, hogy mi érdekli őket kínálatodból. E tudás birtokában személyre szabott üzenetekkel keresheted majd fel őket az értékesítési csapat segítségével, vagy automatizált emailek formájában.


Webhelyed tehát sokkal több egy digitális irodánál, és ha nem használod ki teljes mértékben, akkor rengeteg jövedelmező lehetőséget tagadsz meg építőipari cégedtől.

 

5. Használj fizetett hirdetéseket

többsége mégis úgy véli, hogy az ő területükön nincs értelme foglalkozni ezekkel a reklámokkal.


Az építőipari cégek népszerűsíégét mindig is a személyes ajánlások, a jó hírnév megőrzése és a közösségi interakciók biztosították. Azonban ahogy az építőipari cégek száma folyamatosan gyarapszik, és a verseny is egyre hevesebbé válik, egyre fontosabb közvetlenül a döntéshozókat elérni a különböző marketingüzenetekkel.


Ha például egy olyan ügyfél figyelmét szeretnéd felhívni magadra, aki nem ismeri vállalatodat, akkor muszáj, hogy kiemelt pozícióban jelenj meg neki az interneten, amiben a fizetett hirdetések nagyon is sokat segíthetnek. Muszáj valahogyan felhívnod azok figyelmét márkádra, akik olyan szolgáltatásokat igényelnek, amit te is kínálsz, de nem feltétlenül tudják, hogy miért épp a te céged lenne a legjobb megoldás számukra.


A legtöbb keresőmotor és valamennyi közösségi platform is lehetővé teszi az ilyen fizetett kampányok létrehozását, egy jó stratégiával pedig attól sem kell tartanod, hogy elvesztegetnéd a hirdetésekre szánt költségkeretedet.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.