Válságban az építőipar. Mit tegyél? Kattints IDE, mutatjuk!
Építőipari céged marketingje továbbá ahhoz, hogy márkád meglévő és lehetséges ügyfeleid szemében is ideális választás maradjon. Elhiheted, hogy az érdeklődők igenis alaposan utánanéznek majd szakmai tapasztalatodnak és korábbi munkáidnak is az interneten, mielőtt felvennék veled a kapcsolatot.
Ez a kutatási folyamat általában a Google-on vagy más keresőmotorokon keresztül zajlik, amelyek folyamatosan frissítgetik, változtatják működésüket, hogy a lehető legjobb találatokat kínálhassák felhasználóik számára. Mindez komolyan megnehezíti az online marketingesek munkáját, akiknek folyamatosan lépést kell tartaniuk ezekkel a változásokkal, hogy megőrizhessék előkelő pozícióikat a keresőtalálatok között.
Vannak azonban olyan maradandó elemei az online marketingnek, amelyek nélkülözhetetlenek egy stabil, sikeres internetes jelenlét kiépítéséhez. Akár egy újonnan alapult építészeti vállalkozást szeretnél fellendíteni, akár egy meglévő cég marketingjét modernizálnád, íme néhány alapvető elv, amit gyakorlatban is érdemes lesz alkalmaznod! Ha pedig inkább szakértőkre bíznád ezen folyamatokat, keress minket bizalommal IDE kattintva.
1. Találd meg azt a réspiacot, amelyik passzol vállalatod kínálatához
Minden építőipari cégnek van egy specialitása, ami egyedivé teszi kínálatát. Marketingesként a te feladatod megtalálni, majd egyértelműen kommunikálni ezt marketinganyagaidban.
Meglehet, hogy ennek megállapításához egy márkaauditra vagy más üzleti elemzésre lesz szükség, de biztosan van valami, ami miatt ügyfeleid a te márkádat választják versenytársai helyett. Fontos észben tartani, hogy az embereket nem mindig a legolcsóbb opció vonzza, tehát ne ezzel próbáld reklámozni cégedet. Továbbá az, hogy egy cég időben befejezni a munkát és nem lépi túl a keretet manapság nem speciális – ez a minimum.
Szóval, ha különleges tapasztalatot szereztél a korábbi megbízások során, vagy épp speciális eszközöket alkalmazol a legjobb eredmények elérése érdekében, bátran tüntesd fel ezeket építőipari céged. Az ügyfelek manapság könnyedén összehasonlíthatják egymással a rendelkezésükre álló opciókat, ezért muszáj előállnod valamivel, ami kiemeli márkádat a versenymezőnyből. Biztos lehetsz benne, hogy mások is így tesznek majd.
2. Készíts egy keresőoptimalizált webhelyet
A webhelyfejlesztés rengeteget változott az elmúlt évtizedek során. Manapság már összetett algoritmusoknak (és persze az internetező közönségnek) kell megfelelned, ha sikereket szeretnél elérni az keresőmotorok találatai között.
Az online marketing folyamatosan fejlődik, a szakemberek pedig alig győznek lépést tartani a legújabb technológiákkal, elvárásokkal és egymást váltó trendekkel. Nincs azonban más választásuk, hiszen csak így helyezhetik ki magukat online közönségük szemei elé, és őrizhetik meg piaci relevanciájukat.
Egy webhely keresőoptimalizálása a marketing egyik külön ágazata, ezért itt csak néhány fontosabb tippre térünk ki:
• Készíts weboldalakat azon kulcsszavak köré, amelyekre meg szeretnél jelenni a keresőtalálatok között.
• Használj belső hivatkozásokat az egymáshoz kapcsolódó oldalak összekötésére.
• Ügyelj rá, hogy webhelyed mobilkészülékeken is megfelelően működjön, és használj reszponzív designt.
• Gondoskodj webhelyed gyors és akadálymentes működéséről.
3. Használj inbound marketingstratégiát webhelyed kialakításához
Az inbound marketing azokra a marketingtaktikákra utal, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy önszántukból látogassanak el webhelyedre. Ilyen taktikák például a minőségi tartalmak rendszeres publikálása, egy organikus közösségi médiás stratégia kialakítása, illetve a már emlegetett keresőoptimalizálás.
Itt akad meg sok webdesigner és -fejlesztő, teret hagyva ezzel a marketingeseknek. Egy pozitívan megtérülő webhely kialakításához ugyanis manapság nem elég a webhelykészítéshez érteni – az inbound marketing alapos ismeretére is szükséged lesz. Ebbe beletartozik a keresőoptimalizálás (SEO), a technikai optimalizálás, a linképítés, illetve az integrált online marketing eszközök hatékony alkalmazása is.
4. Automatizáld marketingedet
Ha sikerül új látogatókat vonzanod építőipari céged webhelyére, akkor azt még mindig csak fél sikerként könyvelheted el. A következő lépés valahogyan ügyfelekké konvertálni ezeket az érdeklődőket.
Ehhez különféle automatizált technolófiákat alkalmazhatsz, amelyekkel azonosíthatod és nyomon követheted látogatóidat a webhelyeden. Kiderítheted, hogy kik ők és hogyan veheted fel velük a kapcsolatot, illetve, hogy mi érdekli őket kínálatodból. E tudás birtokában személyre szabott üzenetekkel keresheted majd fel őket az értékesítési csapat segítségével, vagy automatizált emailek formájában.
Webhelyed tehát sokkal több egy digitális irodánál, és ha nem használod ki teljes mértékben, akkor rengeteg jövedelmező lehetőséget tagadsz meg építőipari cégedtől.
5. Használj fizetett hirdetéseket
többsége mégis úgy véli, hogy az ő területükön nincs értelme foglalkozni ezekkel a reklámokkal.
Az építőipari cégek népszerűsíégét mindig is a személyes ajánlások, a jó hírnév megőrzése és a közösségi interakciók biztosították. Azonban ahogy az építőipari cégek száma folyamatosan gyarapszik, és a verseny is egyre hevesebbé válik, egyre fontosabb közvetlenül a döntéshozókat elérni a különböző marketingüzenetekkel.
Ha például egy olyan ügyfél figyelmét szeretnéd felhívni magadra, aki nem ismeri vállalatodat, akkor muszáj, hogy kiemelt pozícióban jelenj meg neki az interneten, amiben a fizetett hirdetések nagyon is sokat segíthetnek. Muszáj valahogyan felhívnod azok figyelmét márkádra, akik olyan szolgáltatásokat igényelnek, amit te is kínálsz, de nem feltétlenül tudják, hogy miért épp a te céged lenne a legjobb megoldás számukra.
A legtöbb keresőmotor és valamennyi közösségi platform is lehetővé teszi az ilyen fizetett kampányok létrehozását, egy jó stratégiával pedig attól sem kell tartanod, hogy elvesztegetnéd a hirdetésekre szánt költségkeretedet.