Nem csoda tehát, hogy számos praktizáló orvos és egészségügyi szervezet igyekszik megragadni a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, hogy kapcsolatot teremtsen közönségével.
A közösségi média lehetővé teszi az egészségügyi vállalatok számára, hogy:
- hasznos információkat szerezzenek ügyfeleikről
- precízen célzott hirdetéseket készítsenek
- saját adatokat gyűjtsenek
- célzott forgalmat irányítsanak webhelyükre
- több értékesítést bonyolítsanak le
- közvetlenül nyomon követhessék befektetéseik megtérülését
A közösségi média nagyobb közönséghez engedi eljuttatni kínálatodat, ami több hosszútávú kapcsolatot is jelent majd márkád, illetve ügyfeleid között. A releváns, aktivitásra ösztönző közösségi hirdetések továbbá a konverziók számát is fellendítik, ami természetesen több bevételt eredményez.
De vajon eleget teszel annak érdekében, hogy elérd ezeket a közösségi médián? Lehetővé teszi jelenlegi stratégiád, hogy a legtöbbet hozd ki a Facebookból, az Instagramból vagy akár a LinkedInből? Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot.
1. Tégy félre egy bizonyos költségkeretet a közösségi hirdetésekre
A közösségi média hajnalán a marketingeseknek eszükbe sem jutott volna ezeket a platformokat is beleszámítaniuk a költségvetéseikbe. 2022-ben egy online kampány elképzelhetetlen lenne a közösségi média nélkül.
A CMO Survey egy nemrégiben végzett felmérésében a válaszadók 56%-a állította, hogy a közösségi média jelentősen hozzájárult cégük általános teljesítményéhez 2021 során. Ezen marketingvezetők nagy része a következő 5 év során dupla annyit tervez költeni a közösségi médiára, mint korábban.
Sokan vélik tehát úgy, hogy ha többet költenek, akkor többet is nyerhetnek, és a megfelelő stratégiával, illetve célkitűzéssel ez egyáltalán nem is lehetetlen.
2. Készíts buyer personákat
A buyer personák lényegében ideális ügyfeleidről készített fiktív profilok, amelyek segíthetnek egy hatékony egészségügyi közösségi média marketing stratégia felépítésében.
A részletes, jól szegmentált buyer personák lehetővé teszik a cégek számára, hogy közelebbről is megismerjék ideális ügyfeleiket, illetve kideríthessék, hogy mivel hathatnak rájuk (hogy mik az igényeik, céljaik, aggályaik stb.)
Az egészségügyi közösségi média marketingben a buyer personák segítenek személyre szabott, releváns tartalmakat létrehozni a célközönség számára, amelyek átütnek a tucatcikkeken és tényleges aktivitásra ösztönzik az embereket.
Mivel az X generáció nagy létszámban képviselteti magát rajta, a Facebook egy ideális marketingplatform lehet az őket elérni igyekvő egészségügyi szervezetek számára. A Z generáció sokkal kevésbé érdeklődik a hagyományos fizetett reklámok iránt, és sokkal inkább az influencerek mondandójára figyelnek oda. Habár ez egy fiatalabb generáció, a hosszútávú, stabil kapcsolatok kialakítása érdekében megéri már most elérni őket a megfelelő platformokon.
3. Használd a LinkedInt a B2B egészségügyi marketinghez
A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségi hálózata. Számtalan üzleti kapcsolat alakul ki rajta, megannyi karrier veszi kezdetét és napi szinten kötődnek üzleti megállapodások is a LinkedInen. A platform már rég óta a B2B tartalommarketing egyik legfontosabb csomópontja, az elmúlt évek járványhelyzete miatt sokkal nagyobb hangsúly helyeződött rá, miután az emberek kénytelenek voltak digitális közegben lebonyolítani megbeszéléseiket és egyéb kommunikációikat.
A McKinsey & Company egyik friss kutatása szerint a B2B döntéshozók 70-80%-a választja inkább a távolsági kommunikációt az értékesítőkkel, ezzel is bizonyítva, hogy a LinkedIn minden B2B marketinges közösségi arzenáljának nélkülözhetetlen eszköze.
Azok az egészségügyi szervezetek, amelyek többek között B2B ügyfelekkel is foglalkoznak sok hasznát vehetik a LinkedInnek, ha gondolatvezetői pozícióba szeretnék helyezni magukat, vagy precízebb célzási opciókra vágynak a B2B világában.
4. Használj rövid, függőleges videókat
A TikTok és az Instagram Reels funkciója ismét népszerűvé tették a rövid, függőleges videókat. Habár a legtöbb egészségügyi szervezetnek eszébe sem jutna pont a TikTokon jelen lenni, a rövid videókat mindenképpen érdemes megfontolniuk a stratégiák részeként.
Az Instagramon a videós tartalmak átlagosan kétszer annyi aktivitást segítenek elérni, mint a képek és a galériák, míg a videóval kiegészített tweetek 10-szer annyi aktivitást érnek el, mint azok, amikhez nem tartozik videó.
A rövid, függőleges videók rendkívül népszerűek ezért a közösségi platformokon, az egészségügyi szervezeteknek megéri felhasználni őket, hogy közvetlenebb kapcsolatot alakíthassanak ki célközönségükkel, kiemelhessék legújabb termékeiket és szolgáltatásaikat, illetve felhívhassák a figyelmeket a legfontosabb releváns ügyekre.
A videók többféleképpen is érdekesebbé tehetők. A helyett, hogy mindent egyetlen kameraállásból rögzítenél, egészítsd ki videóidat más szögekkel is. Ha például egy elégedett pácienssel készített interjút videózol, akkor vágj be néha egy-egy reakciót az orvostól is, aki kérdezi, és így tovább.
5. Ne sajnáld a befektetést a kreatív elemekre
A látványos kreatívok releváns, emlékezetes felhasználói élményt biztosítanak, és megerősítik online marketing stratégiádat. Ehhez persze ösztönző ajánlatokkal is kell párosítanod ezeket a megnyerő elemeket.
A modern fogyasztók szórakozni szeretnének, ráadásul megnyerő márkatörténetekre és releváns ajánlatokra vágynak.
A Celtra egyik friss felmérésében a válaszadók 51%-a állította, hogy a releváns ajánlatokkal párosított kreatív elemek voltak a legemlékezetesebbek számukra.
Szintén fontos megtartani az összefüggő brandinget a különböző platformok között. 10-ből 6 fogyasztó kevésbé bízik egy márkában, ha annak hirdetései és tartalmai nem függenek össze a webhelyével, közösségi platfomrjaival vagy alkalmazásaival.
Érdemes tehát minőségi kreatív szolgáltatásokba befektetni, hogy minden érintkezési ponton összefüggő, egységes kommunikációt kínálhass célközönséged számára.
6. Alakíts ki hiteles kapcsolatokat közönséged tagjaival
Az egészségügyi közösségi média marketinghez olyan hozzáférhető tartalmakra van szükség, amelyek átlátszók, egyértelműek, hasznosak, és akár szórakoztatók is.
A fogyasztók többek között azt szeretnék, hogy a márkák összehozzák a hasonló gondolkodású embereket egymással, és segítsenek nekik közösségeket kiépíteni a közösségi médián.
Azok az egészségügyi cégek, amelyek aktívan foglalkoznak a kapcsolatteremtéssel a Facebookon, az Instagramon, a Linkedinen vagy a Twitteren sokkal valószínűbb, hogy ezekkel a profiljaikkal is megjelennek majd a keresőtalálatok között.
Íme néhány jó tanács ehhez:
- Rendszeresen ossz meg egészségügyi híreket és oktató jellegű tartalmakat
- Próbálj új és szokatlan módszereket találni kínálatod és márkád népszerűsítésére
- Rendszeresen kommunikálj követőiddel
7. Térj át a saját adatok összegyűjtésére
A Google 2023 végére tervezi kivezetni a harmadik felektől származó sütiket a Chrome böngészőből, ami megnehezíti majd bizonyos online hirdetések precíz, személyre szabott célzását.
A közösségi média segítségével ezekhez az adatokhoz sokkal közvetlenebb módon juthatsz hozzá. Ehhez releváns tartalmakat kell megosztanod velük, amelyekért cserébe örömmel nyújtják majd át személyes adataikat a felhasználói élmény javítása, illetve a személyre szabott marketingkommunikációk érdekében.