1. Helytelen kulcsszóegyezési típusokat használsz
A Google folyamatosan arra törekszik, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat jelenítse meg felhasználói számára. Éppen ezért rendszeresen fejleszti azt az algoritmusát, amely a beírt kulcsszavakat értelmezi. Ez az algoritmus 5-10 évvel ezelőtt valóban csak szimpla kulcsszavakban gondolkodott, ma azonban már a keresés mögött álló szándékot igyekszik értelmezni, hogy ehhez passzoló tartalmakat és hirdetéseket jeleníthessen meg a felhasználónak.
Fontos tehát szem előtt tartanod, hogy a Google milyen változtatásokat vezet be, és, hogy hogyan értelmezi kampánybeállításaidat, különben könnyedén elpazarolhatod a hirdetésedre szánt keretedet.
Sok egészségügyi márka szalad bele abba a hibába, hogy beállítja kampányait, majd magukra hagyja őket, elvégre onnantól minden „automatikus”. Igen ám, de az email kampányokkal és más automatizált marketingmódszerekkel ellentétben egy keresési PPC kampányra folyamatosan oda kell figyelni, különben a megtérülések idővel látványosan apadni kezdenek majd.
Az egyik legnagyobb ilyen problémát a helytelenül beállított egyezési típusok okozzák. Sok cég csak az alapértelmezett általános típust választja, és nem tér vissza később a kampány beállításaihoz, hogy módosítsa ezeket a típusokat.
Fontos továbbá a rendszeres kulcsszóoptimalizálás is. Napi szinten születnek új keresések, amelyekre fel kell készítened kampányodat, hogy ne maradj le erről az érdeklődő forgalomról. Kulcsszólistád karbantartása egy véget nem érő folyamat, hiszen az emberek keresési szokásai rendszeresen változnak.
2. Nem használsz hirdetésbővítményeket
A hirdetésbővítmények a Google Ads egyik leghasznosabb funkciója. Ezekkel a bővítményekkel extra információkat, vagy akár hivatkozásokat is megjeleníthetsz hirdetéseidben, ráadásul extra költségek nélkül. Mi több, az így kibővített hirdetések gyakran feltűnőbbek, vagy szimplán több helyet foglalnak el a találati oldalakon.
A bővítmények közül különösen a mobilhasználóknak szánt hívásbővítményekre érdemes odafigyelni, amelyek lehetővé teszik a keresők számára, hogy rögtön a keresési találaton keresztül tárcsázhassák rendelődet.
3. Rosszul fogalmazod meg hirdetéseid szövegét
Első körben lehetetlen tökéletes hirdetési szöveget írni. Ezzel önmagában semmi baj nincs, azonban, ha valaki nem teszteli le hirdetései szövegeit, akkor nem fogja tudni a legtöbbet kihozni reklámjaiból.
Ha egy hirdetés nem teljesít az elvárásoknak megfelelően, akkor lehet, hogy elég lenne csak átfogalmazni a szövegét, de sajnos sokak erre sem veszik a fáradtságot. Könnyen lehet, hogy néhány apróbb változtatással is jobb konverziós arányt érhetnél el, ehhez azonban venni kell a fáradtságot, és több verziót is letesztelni ugyan abból a hirdetésből.
4. Nem használsz kizáró kulcsszavakat
A kizáró kulcsszavakkal megszabhatod a Google-nak, hogy milyen kifejezésekre ne jelenítse meg hirdetéseidet, ha a felhasználók ezeket is használják a keresésükben. Számtalan olyan keresés történik napi szinten, amelyek nem relevánsak számodra, de a Google mégis úgy véli, hogy érdemes megjelenítenie hirdetéseidet rájuk.
A kizáró kulcsszavakkal megelőzheted, hogy azok a felhasználók is láthassák reklámjaidat (és rájuk kattinthassanak), akik nem ideális páciensek számodra.
Ne felejtsd el ezt a kizáró listát rendszeresen új szavakkal frissíteni!
5. Nem célzod meg saját márkád nevét
Gyakori tévhit, hogy nincs értelme a saját márkanevet is megcélozni a hirdetésekkel, elvégre más reklámja úgysem jelenhet meg, ha valaki a te praxisodra keres rá. A helyzet azonban az, hogy semmi sem tiltja más hirdetőknek, hogy a te márkád nevét is felvegyék saját célzási listáikra, és ezzel megszerezzék maguknak azon páciensek figyelmét is, akik eredetileg rád lettek volna kíváncsiak.
Azzal tehát, hogy saját márkád nevét is megcélzod a kulcsszavak között, sokkal szilárdabban bebiztosíthatod, hogy tényleg a te hirdetéseid jelenjenek meg a rád kereső felhasználóknak.
6. Nem kísérletezel az ajánlattételi stratégiákkal
Fő célod meghatározása az egyik legfontosabb első lépés, és az egyik legnehezebb is, ha egészségügyi PPC hirdetésekről van szó. Mit szeretnél elérni? Az első oldalon próbálsz megjelenni? Több konverzióra vágysz? Vagy szimplán több kattintásra? Ezek mind más és más ajánlattételi stratégiákat jelentenek.
Na persze, ezekre a célokra nincs minden esetben egy adott, egyértelműen különálló taktika, éppen ezért fontos, hogy többféle stratégiát is letesztelj, és újratesztelj, ha szükséges.
7. Nem figyelsz az eszközökre, a földrajzi célzásra, és az időzítésre
Figyelembe kell venned azt is, hogy milyen eszköztípusokat és földrajzi területeket célzol meg hirdetéseiddel, illetve, hogy mikor jeleníted meg ezeket a reklámokat. Idővel látni fogod majd a trendeket és az összefüggéseket, és tudni fogod, hogy mivel érdemes többet foglalkoznod, és mikből lenne okosabb visszavenni. Ehhez mindenképpen segít, ha van egy rugalmas csapatod, ami gyorsan és dinamikusan elvégzi a szükséges változtatásokat a mért eredmények alapján.