1. Egységes egészségügyi branding
Orvosi praxisod brandingje lényegében praxisod vizuális reprezentációja, ami kifejezetten leendő pácienseidnek szól.
Az első fontos dolog, amit szem előtt kell tartanod, az az, hogy brandingednek minden digitális és fizikai csatornán/felületen egységesnek kell lennie. Ezt sajnos sokan figyelmen kívül hagyják, vagy szimplán elfelejtik az összes csatornájukon frissíteni brandingjüket, ha változtatnak rajta valamit.
Talán helyszínen is praktizálni kezdtél, esetleg megváltozott a praxis neve, más színeket használsz a marketinganyagok designjában, vagy egyszerre több dolog is módosult. Egy elavultnak tűnő logót például érdemes új köntösbe öltöztetni, de csak akkor, ha ez után mindenhol megváltoztatod az.
A nem egységes logók, színek, névjegykártyák és egyéb branding elemek csak összezavarják majd lehetséges pácienseidet, és amatőrnek is tűnhetnek – ez pedig egy olyan jelző, amit nem szeretnél praxisod nevével egy mondatban hallani.
Például tegyük fel, hogy 15 évig dolgoztál a helyi kórházban, de ez után úgy döntöttél, hogy magánpraxist indítasz, és függetlenül folytatod munkádat. Ha névjegykártyádon továbbra is a kórház neve, címe, és logója látható, akkor pácienseid a későbbiekben lehet, hogy ott keresnek majd téged, pedig már rég saját rendelőd van. Ez értelemszerűen kényelmetlen élmény számukra, és könnyen lehet, hogy többet nem is keresnek majd. Vagy azt feltételezhetik, hogy, mivel látszólag még a kórházban dolgozol, hozzáférsz az egészségügyi adataikhoz, és így tovább.
Ha tehát bármi megváltozik praxisoddal kapcsolatban, aminek köze van brandingedhez, ne felejtsd el azt minden digitális és fizikai csatornán is frissíteni!
2. Az egészségügyi branding és a hírnév
A branding lehetőséget kínál a magánorvosok számára, hogy népszerűsíthessék egészségügyi praxisukat. Az egészségügyi marketinghez nem csak a páciensekkel, hanem más szakemberekkel is kapcsolatokat kell kialakítanod. Márkád lehetővé teszi más orvosok és egészségügyi szakemberek számára, hogy vizuálisan is felismerjék praxisodat.
Brandingednek éppen ezért emlékezetesnek, letisztultnak, egységesnek kell lennie, és egy egyértelmű üzenetet kell közölnie pácienseiddel, és más orvosokkal is. Mindezek alapján bizonyára egyértelmű, hogy egészségügyi brandinged és hírneved elválaszthatatlanok egymástól.
3. Egészségügyi brandinged üzenete
Magánpraxisod brandje, azaz márkája egyértelműen kell, hogy hogy ábrázolja szakterületedet is. Ne bonyolítsd túl a logót felesleges jelmondatokkal, vagy színekkel. Olyanra tervezd (vagy terveztesd) meg tehát logódat, amiről másodpercek alatt felismerhető, hogy orvosként mivel foglalkozol, és ezen elv alapján alakítsd ki webhelyed, közösségi fiókjaid, és fizikai marketinganyagaid vizuális stílusát is. Brandingednek közölnie kell az emberekkel praxisod küldetését és céljait.
4. Letisztult, vonzó egészségügyi branding
Az első benyomás mindenütt fontos, függetlenül attól, hogy hol találkozik először márkáddal egy lehetséges páciens. A professzionális benyomáshoz pedig egyszerű, letisztult logóra lesz szükséged, mint ahogy azt fentebb már olvashattad is. Használj legfeljebb 2-3 színt, és egy jól olvasható, elegáns betűtípust. A kék és a piros gyakori páciensbarát színek az egészségügyben, így első körben próbáld meg ezeket kombinálni egymással.
Amint logód elkészült, elkezdheted ezen designelvek (a választott színek, betűtípus) alapján átalakítani (vagy kialakítani) webhelyedet, közösségi fiókjaidat & bejegyzéseidet , email sablonjaidat, online hirdetéseidet, és egyéb márkaelemeidet is.
5. Tedd emlékezetessé brandingedet
Ha szeretnéd igazán összehangolttá, egységessé tenni brandingedet, és egy pozitív első benyomást tenni pácienseidre, illetve más szakorvosokra is, akkor érdemes mindezt egy tapasztalt designcsapatra bízni. Egyeztesd le, hogy milyen irányban gondolkodsz színek és hangulat terén, hogy egy olyan brandinget alakíthassatok ki márkádnak, ami garantáltan kitűnik majd a versenytársak közül.