G-mail: a látványon a hangsúly
Napjainkban az e-mailek világában abszolút a Google, és az ő levelező rendszere, a G-mail a király, így fokozottan érdemes odafigyelni az ő változásaira. A G-mail az elmúlt években kiemelt hangsúlyt fektetett arra, hogy az e-mail marketing célú üzeneteket jobban targetálják, és a kiküldő vállalatok személyre szabják. A G-mail az ilyen célú hirdetéseket, akár egy modern katalógusrendszerben, mindet egy bizonyos mappában helyezi el: a Promóciók mappában. Ezen felül pedig a rendszernek már saját Leiratkozás gombja is van!
A promóció kategória a várttal ellentétben nem ölte meg a marketing célú e-mailek hatékonyságát. Gyakorlatilag ez úgy ülepedett le a felhasználó körében, hogy most már külön fordítanak időt arra, hogy a marketing célú e-maileket elolvassák – nem pedig törlik őket míg a személyes üzeneteket böngészik.
A következő lépés a Google-tól a Promóciók fül fejlesztése. Várhatóan 2015-ben kiadják az új, Rácsos nézetet ezen a felületen, amelyre átváltva a felhasználó a Promóciós fület átalakíthatja egy esztétikus, pinterest-szerű nézetre, ahol képekkel jelennek meg a Promóciós hirdetések. Ha MailChimp felhasználó vagy, a frissítés publikálása után láthatod majd, hogy az új feature a Social Cards segítségével ezeket a képeket Te magad is beállíthatod.
A felhasználókhoz pedig az új megjelenítéssel anélkül jut el az információ egy bizonyos – figyelemfelkeltő – része, hogy megnyitotta volna az e-mailt. Ez persze némi plusz munkát is csinál a marketingesek számára hisz a frissítés bevzetése után érdemes lesz foglalkozni a megjelenő kép megszerkesztésével, és a tárgy pontosabb megadásával.
Az e-mailek új világa: A Google Inbox
Úgy tűnik, a G-mail minden egyes újítása valami nagyobb, komplexebb dolog felé vezet: a Google új applikációja, a Google Inbox felé. Ez az alkalmazás még magasabb szintre emeli majd a fentebb már említett kategóriákat, és olyan új funkciókat is tartalmaz, amely gyökereiben változtatja majd meg az e-mailjeink menedzselésének menetét.
Ilyen újítás például az, hogy a levelező rendszerben automatikus szabályokat adhatnk meg arra, hogy az egymáshoz tartozó e-maileket összecsatolja a rendszer egy-egy címke alá. Itt lesznek alapértelmezett címkék, mint a Promóciók, és az Utazás, de egyéb beállításokra is lehetőség nyílik majd. Marketinges szemszögből az Inbox nagy hátránya, hogy a felhasználó akár azt is beállíthatja, hogy a promóciós típusú e-maileket a rendszer azonnal olvasottként kezelje. Ezen felül lehetőség nyílik arra is, hogy az egyes kategóriákat külön álltísuk majd be, így például címkénként adhatjuk meg, hogy milyen gyakran szeretnénk megkapni az e-maileket (naponta, óránként vagy hetente)
Összességében ez tahát azt jelenti, hogy nekünk marketingeseknek még jobban oda kell majd figyelnünk arra, hogy a tartalom az egyén számára releváns legyen (ez nem újdonság, csupán még nagyobb hangsúlyt kapott). Így például érdemes majd csoportokat létrehoznunk, és csak a feliratkozót érdeklő dolgokat kiküldeni egy-egy e-mail címre.
És hogy milyenek lesznek az Inbox legérdekesebb funkciói?
Egyrészt fontos megemlítenünk a „highlights” funkciót, amely segítségével kiemelkedhetünk majd a többi hirdetés közül, vagy akár az e-mailen belül is kiemelhetjük a fontosabb pontokat.
Az emlékeztető és szundi funkció segítségével egy-egy e-mailünk elolvasását „elodázhatjuk”, azt kitűzve az olvasatlan e-mailek között, hogy biztosan ne feledkezzünk meg róla. Ezzel például ha ebéd közben jön fontos e-mailed, arra szundi funkciót állíthatsz be, hogy fél óra múlva, az ebéd szünet végén újra jelezzen.
E-mailek megjelenítése telefonon
Hogy hogyan fog minden felületen megfelelően megjelenni hirdetésünk – beleértve az olyan nagyméretű telefonokat, mint az Iphone 6 Plus? Az Inbox-ban gondoltak erre, és lehetőségünk lesz néhány olyan alapvető beállítást módosítani, amellyel minden képernyőméretre meghatjuk a megjelenítés módját.
A legtöbb Androidos rendszeren és az iOS-on például csak 35 karakter jelenik majd meg a térgy menüsorban, ezért a legtöbb marketinges tanácsa az, hogy ne írjunk ennél hosszabb szöveget a tárgyba, de például a legújabb Iphone több karaktert képes majd megfejelníteni a tárgyből, a névből és a header-ből is, amely kiváló lehetőségeket tartogat a marketingesek számára.
És hogy mi van az Apple új termékével az okosórával? Ezt még kicsit korai megmondani, de úgy tűnik, az óra is képes lesz az alapvető funkciókra. Ez megint csak rövidebb szövegeket követel meg a kisebb felhasználói felület miatt, és ezért megfontoltaban is kell majd megtervezni az e-mailes tartalmat.
A Builders és a Marketing-on-the-go népszerűsége és kifinomultsága továbbra is növekedik
Hogy ugyan ez elmondható-e az e-mailek kódjára, azt még nem lehet biztosan tudni. Sajnos az e-mailek megjelenítésének rengeteg olyan platformot kell támogatnia mint az AOL vagy az Outlook. De szerencsére egyre több olyan eszköz van, amelynek segítségével könnyen lehet teljesen biztos, egyéni e-mail sablonokat.
A legtöbb sablon szerkesztő a ThemeForest-en mint a promail, már hozzáférést biztosít olyan erős template szerkesztőkhoz, amely benne van az árban.
Ez idő alatt a Campaign Monitor továbbra is olyan fejlesztéseket és feature-öket hoz létre a Canvas eszközében, amellyel még hatékonyabban lehet személyre szabni a legújabb e-mail codereket is.
Azok számára, akik sokkal nagyobb érdeklődést mutatnak a kódolás tökéletességére, az új Litmus E-mail builder nyújthat megoldást, amely a világon az első olyan kódszerkesztő, amely mind mobilra mind számítógépre képes optimalizálni az e-maileket.
Ez idő alatt a MailChimp pedig átvette a Snapchat hatalmát a MailChimp Snap-pel, amely tökéletes választás lehet a bolttulajdonosoknak, ha új termékeket akarnak promotálni.
Bár az e-mail egy viszonylag régi csatorna, továbbra is lépést kíván tartani a modern marketing szokásokkal.