Látogatottság nélkül nincs vevő, nincs haszna egy honlapnak, így fontos, hogy egy webhely megfelelő SEO-val rendelkezzen, azaz optimalizálva legyen a keresőmotorok algoritmusaira. Sokan azonban ezt ott rontják el, amikor a SEO-ra és a webhelydesignra külön tényezőkként gondolnak. Egy ügyes, tehetséges grafikus gyönyörű weboldal designt készíthet, azonban ha ezt a szép webhelyet senki nem találja meg, mit sem ér. A szép webhelydesign a látogatók meggyőzése miatt természetesen ugyan olyan fontos, mint a keresőoptimalizált felépítés. Ezért bár ez a két fogalom valóban eltér egymástól, a siker érdekében egyszerre kell foglalkozni velük.
Hol történik tehát a hiba? Rengetegen csak az után kezdenek el foglalkozni a keresőoptimalizálással, hogy elkészítették webhelyük szerkezetét. A SEO azonban nem csak a tartalomról szól, és ha a webhely felépítése közben nem vesszük figyelembe a különböző marketinges szempontokat, akkor a vadonatúj webhely máris hátránnyal indul majd a vevőkért induló versenyben.
Az alábbiakban tehát azzal foglalkozunk majd, hogy miért fontos a SEO-val már a kezdeti lépésektől foglalkozni, és hogy miként érhető így el egy olyan optimalizált webhely, amely pozitív felhasználói élményt biztosít a felhasználóknak, és ezzel plusz pontokat ér el a Google szemében is.