2009-óta foglalkozunk mi a Marketing Professzoroknál közösségi média marketinggel. Először még próbálkoztunk az IWIW-el (emlékszel rá egyáltalán?), de a közösségi médiumok hajnalán még ezzel sokat kezdeni nem lehetett. Aztán jött a Facebook és a követő gyűjtős játékok (a Mi az Indián neved játékra még biztos emlékszel..), amikor sokan hatalmas követőtáborokat építettek ki.
Az elkövetkező pár év volt a Facebook fénykora, amikor az elérések még milliós számokban voltak mérhetők, organikusan is. Ekkor sikerült tematikus oldalainknak több, mint kétmillió követő összeszednünk. Majd jött a Facebook Zero, mely hanyatlásnak lökte a Facebookot és felemelte az Instagramot. Ebben az időszakban lett saját Instagram oldalamnak is 35.000 követője (kattints ide, itt találod).
Ha egy kicsit jobban megfigyeled, láthatod, hogy minden évnek megvan a maga trendje az online marketingben is – 2017-ben minden a videókról szólt, 2018 az influencer marketing felemelkedését jelentette, és most így 2019 vége felé sokan azon tűnődnek, hogy vajon mely trendekre érdemes odafigyelni továbbra is, ahogy egyre halad az esztendő, mi várható 2020-ra?
A következőkben azokról a közösségi média marketing trendekről lesz szó, amelyek vagy jelenleg erősek, vagy a jövőben számíthatunk arra, hogy előtérbe kerüljenek. Lássuk, hogy mire érdemes odafigyelned az elkövetkező hónapokban! Jó ideje terjedőben vannak, és kétségtelen, hogy az elkövetkezendő évben is komoly hangsúlyt fektetnek rájuk mind a platformok, mind pedig a marketingesek is. A chatbotok minden eddiginél egyszerűbbé teszik a kommunikációt a márkák és a fogyasztók között, különös tekintettel a szolgáltatások igénybe vételére, és egy jó ideje már a Facebook Messengeren is be lehet vetni őket. Kiválóak gyakran ismételt kérdések megválaszolására, és egyszerű (habár egyre komplexebb) feladatok ellátására is, mint például a rendelések felvételére.
A közösségi médiás chatbotokon túl használhatsz a weboldal alá épített botokat is, melyekhez nem kell Facebook regisztrációval rendelkeznie annak, aki használni szeretné őket. Ilyet üzemeltetünk pl. az Oxigén hotel weboldalán is.