Ha azt szeretnéd, hogy célközönséged rátaláljon videóidra és csatornádra a platformon, optimalizálnod kell ezeket a bevált SEO taktikák segítségével. Ha még csak most ismerkedsz a YouTube SEO-val, akkor a következő útmutatóban ehhez kínálunk néhány hasznos tippet – és ha úgy gondolod nincs erre is energiád, keress minket bizalommal IDE kattintva, és tegyük rendbe online jelenléted minden szegletét!
1. Keress jó kulcsszavakat
A kulcsszavak a mai napig szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, ezért YouTube SEO stratégiád is a kulcsszókutatással kell kezdődjön. Ehhez természetesen temérdek fizetős és ingyenes eszközt felhasználhatsz, a legegyszerűbb módszer azonban szimplán elkezdeni begépelni egy alap kulcsszót a YouTube keresősávjába, és megnézni, hogy milyen kereséseket javasol a keresőmotor.
Ebben a javasolt listában azok a kifejezések jelennek majd meg, amiket az emberek a leggyakrabban használnak az adott kulcsszavad alapján. Jegyezd fel őket, mielőtt rányomnál a keresésre! A keresés után a videótalálatok alá görgetve további kapcsolódó, javasolt kereséseket láthatsz.
2. Elemezd ki versenytársaid legnépszerűbb videóit
Versenytársaid hasonló közönséget igyekszik elérni tartalmaival, mint amilyet te is, ezért érdemes megnézni, hogy milyenek is legnépszerűbb, legsikeresebb videóik. Ehhez nincs más dolgod, mint ellátogatni csatornájukra, rákattintani a „Videók” fülre, majd a lista felső sarkában a legnépszerűbb szerinti rendezési opciót választani.
Nézd meg, hogy milyen címet adtak a videónak, milyen szavakat használnak a leírásában, milyen címkékkel jelölték meg, és így tovább.
A tipp nem az, hogy másold le azt, amit versenytársaid csinálnak, mindinkább az, hogy meríts ötletet belőlük, és nézd meg, hogy milyen témák, kulcsszavak stb. vonzzák az embereket egy ilyen csatornára.
3. Használj ritkábban keresett kulcsszavakat
Ha még csak most szeretnéd felfuttatni YouTube csatornádat, és nincs több ezer követőd, akkor felesleges megpróbálni versenybe szállni a nagyobb videókészítőkkel. Ehhez olyan kulcsszavakat kell használnod (legalább is eleinte), amelyekre könnyedén rangsorolhatsz, mert kevesen célozzák meg őket tartalmaikkal.
Egy kulcsszót általában azért céloznak meg kevesen, mert ritkán keresnek rájuk az emberek – tehát ritkábban keresett kulcsszavakat érdemes használnod.
Egy jobb kulcsszókutató eszköz megmutatja, hogy mely kulcsszavak mennyire népszerűek, de ha nem szeretnél fizetni ezért a funkcióért, akkor van egy kevésbé pontos, de ingyenes alternatíva is. Keress rá egy kulcsszóra a Google-ban, és nézd meg, hogy hány találatot dob fel a kereső. Minél kevesebb, annál jobb – de vigyázz, ne használj túl szűk célzású kulcsszavakat sem, mert akkor tényleg senki sem talál majd rá videóidra!
4. Optimalizáld videódat úgy, mint egy blogbejegyzést
Ha SEO-ztál már blogbejegyzést, akkor egy YouTube videó optimalizálása sem lesz újdonság számodra.
Először is el kell helyezned kulcsszavadat a videó fájlnevében, mielőtt feltöltenéd. Ha ezt nem tetted meg régebbi videóiddal, ne aggódj (ezért nem éri meg letörölni és újra feltölteni őket), de a jövőben figyelj oda rá!
A kulcsszónak továbbá szerepelnie kell a videó címében (lehetőleg minél előbb), leírásában (szintén minél előbb), illetve a címkék között is.
5. Ragadd meg nézőid figyelmét
A YouTube szerint a közönség megtartása nagyon fontos rangsorolási szempont. A közönség megtartása itt arra utal, hogy hányan nézik végig a videóidat ahelyett, hogy idő előtt kikapcsolnák azokat.
Valahányszor valaki végignézi egy videódat (tehát sikerült megtartanod azt a nézőt), a YouTube ezt úgy könyveli el, hogy valóban jó minőségű tartalmat készítettél. Minél több ilyen nézőt szerzel, annál valószínűbb, hogy feltöltéseid megjelennek majd a javasolt videók között is.
Íme néhány tipp ehhez:
• Tudasd a nézőkkel, hogy jó helyen járnak: A videó elején összegezd röviden, hogy mi mindenről lesz szó a következő percekben. Ha például egy termék használatáról készítettél videót, akkor közöld a nézőkkel, hogy mit láthatnak majd.
• Térj a tárgyra: Hacsak nem egy bemutatkozó videót készítesz, ne kezdj el magadról vagy márkádról áradozni a nézőidnek. Azért kattintottak rá videódra, mert egy problémát szeretnének megoldani, vagy egy kérdésre keresik a választ. Add meg nekik ezt, hogy végignézzék videódat, és a későbbiekben is visszatérjenek csatornádra.
• Tartsd meg nézőid érdeklődését: A videó során (pl. a felénél) mutasd meg, hogy mi mindent láthatnak még, ha tovább nézik videódat. A cél, hogy megtartsd az érdeklődésüket. Ígérj nekik valami elképesztőt, és később tégy is eleget ennek az ígéretnek.
6. Buzdítsd hozzászólásokra nézőidet
Az emberek általában olyan videókhoz írnak hozzászólásokat, amik heves érzelmeket váltanak ki belőlük – általában boldogságot. A hozzászólások fontos aktivitási mutatók, és a YouTube algoritmusa szemében azt mutatják, hogy videód boldoggá teszi az embereket, tehát jó minőségűek. Fontos tehát, hogy hozzászólásokra buzdítsd nézőidet. Nézzük, hogy hogyan:
• Ne csak szimplán kérd, hogy szóljanak hozzá: Nem elég csak annyit mondani, hogy „Kérlek, írj egy hozzászólást a videóm alá”. Ez senkit nem sarkall arra, hogy kommenteljen. El kell érned, hogy az emberek hozzá akarjanak szólni videódhoz. Tégy fel nekik egy kérdést, kérd ki a véleményüket, stb.
• Győződj meg róla, hogy minden videódnak legyen egy célja: Ezt nem kell túlbonyolítani. Ez a cél lehet például, hogy „Megmutatom a nézőimnek, hogy hogyan használják ezt a terméket” vagy „Ma csak szeretnék egy jó történetet megosztani nézőimmel, hogy mosolyt csaljak az arcukra”.
• Zárd le videódat pozitív hangulatban: A videó vége nagyon fontos, hiszen itt döntik el a nézők, hogy végül hozzászólnak-e valamit, vagy nem. Érdemes tehát ilyenkor valami pozitívat mondani, hogy fellendítsd nézőid kedvét, és nagyobb eséllyel szóljanak hozzá valamit videódhoz.
7. Mondd ki kulcsszavadat videódban
A funkció magyar nyelven még nem működik, de esélyes, hogy néhány éven belül támogatja majd ezt a nyelvet is. Addig is, egy-két extra mondat, amiben megjelenik kulcsszavad egyáltalán nem sok plusz munka a videó rögzítésekor.
8. Népszerűsítsd videóidat minden felületen
Akárcsak egy blogbejegyzésedet, YouTube videódat is érdemes több felületen, csatornán is terjeszteni, hogy minél több nézőt vonzhass be vele. Minél több helyen jelenik meg YouTube videód, annál jobb!
Helyezd el a hivatkozásokat hírleveleidben (ha illeszkednek azok tartalmához), oszd meg a linkjüket a közösségi médián is, ágyazd be őket blogbejegyzéseidbe, és így tovább.
9. Optimalizáld csatornádat
Ha megfelelően optimalizálod csatornádat, akkor még a videótalálatok felett is megjelenhetsz vele. Ilyenkor jó eséllyel több új nézőt és feliratkozót szerezhetsz, ami további előkelő rangsorolásokat eredményez majd.
YouTUbe csatornád optimalizálása viszonylag egyszerű feladat, hiszen nincs igazán sok szöveges mező, amit szerkeszthetnél. Mindenképpen töltsd ki részletesen a bemutatkozásodat, illetve használj egy jó minőségű profilképet és borítóképet.