Üzletkereső: Egy hasznos eszköz látogatóid számára
Az üzletkereső egy olyan interaktív eszköz, amelyet webhelyed egy vagy több oldalán is elhelyezhetsz. Ez különösen akkor hasznos, ha céged egyszerre több fizikai üzletet is üzemeltet. Ez az eszköz lehetővé teszi webhelyed látogatói számára, hogy megkeressék a hozzájuk legközelebb eső üzleteidet, és megtervezzék az oda vezető utat.
A Levi’s üzletkeresője például így néz ki:
Miért fontos ez a látogatóknak?
Képzeld el a következőt: internetszolgáltatót szeretnél váltani és jókat hallottál a Telekomról. Úgy döntesz, hogy megnézed, mit is kínálnak, ezért ellátogatsz webhelyükre. Egy kis nézelődés után úgy véled, hogy ez a neked való szolgáltató, tehát utánanézel, hogy hol van a legközelebb irodájuk, ahol elintézheted az internet bekötését.
Szerencsére a Telekom webhelyén van egy nagyon hasznos üzletkereső funkció, ahol elég csak megadnod a település nevét, és máris láthatod, hogy milyen címeken találod a legközelebbi Telekom üzleteket.
Azzal, hogy saját webhelyeden kínálsz az érdeklődőknek üzletkeresőt, megspórolod nekik, hogy egy másik webhelyen kelljen rákeresniük a legközelebbi boltokra. Ez már az ügyfelekkel kialakuló kapcsolat legelején megerősíti a céged iránt megelőlegezett bizalmukat. Az üzletkereső hasznos információkat kínál látogatóidnak, és ezzel csökkenti az esélyét, hogy azok idő előtt elhagyják webhelyedet.
Ezek az eszközök tehát a felhasználói élmény és tájékoztatás nélkülözhetetlen eszközei, különösen, ha márkád első sorban fizikai boltokban szolgálja ki ügyfeleit.
Miért fontosak az üzletkeresők a fellelhetőség szempontjából?
Kezdjük azzal, hogy azok a legfontosabb dolgok, amelyek előnyt kínálnak webhelyed látogatói számára, hiszen ez által rangsorolásodat is javítják. A Google és más keresőmotorok a legjobb találatokat igyekeznek felsorolni a keresőknek. Éppen ezért, ha webhelyedet látogatóidra optimalizálod, akkor jobb rangsorolást érhetsz el, érdemes tehát minden tekintetben erre törekedni. Ez az úgynevezett holisztikus, vagyis teljes körű SEO módszer, ami a legjobb eredményeket kínálja majd.
Az üzletkereső mindezek mellett egy másik szempontból is megerősítheti rangsorolásodat, méghozzá strukturált adatok használatával. Ez már egy technikailag bonyolultabb téma, de röviden a következőről van szó: a strukturált adatok segítenek a keresőmotoroknak, hogy egyszerűen értelmezzék üzleteid elhelyezkedését, illetve más hasznos információkat róluk. Ezeket az információkat aztán pillanatok alatt fel tudják dolgozni, és meg tudják jeleníteni őket a keresőtalálatok között. Minél egyszerűbbé teszed ezt a Google és más keresőmotorok számára, annál gyakrabban tudják majd releváns találatokra megjeleníteni oldalaidat.
Ebben a cikkben többet is megtudhatsz a strukturált adatokról.
A strukturált adatokat neked kell hozzáadnod weboldalaidhoz, de erre különféle beépülő modulokat is használhatsz. Ilyen például a Yoast Local SEO Plugin is, amit WordPress webhelyekhez készítettek.
Hogyan helyezhető el üzletkereső a Yoast Local SEO plugin segítségével
A Local SEO plugin segít helyi közönségre optimalizálni webhelyedet, az egyik ilyen funkciója pedig az üzletkereső. A beépülő modul telepítése után csak tölts fel egy CSV fájlt üzleteid adatairól, vagy add meg őket közvetlenül a WordPressen belül. Ez után navigálj a WordPress block editor felületére, majd válaszd ki a Yoast SEO Local – Store locator Structured Data Blockot.
Miután rákattintottál, a következő képernyő nyílik majd meg, ahol megadhatod az üzletkereső beállításait, például a maximális találatok számát, a térkép típusát, illetve hogy milyen információkat szeretnél megjeleníteni rajta:
Üzletkereső céggyűjtő webhelyeknek
Az üzletkeresők nem csak azoknak hasznosak, akiknek saját üzleteik vannak. Ha egy céggyűjtő webhelyet üzemeltetsz (amin például Budapest fogorvosai regisztrálhatják magukat), akkor szintén hasznát veheted ennek az eszköznek.
Érdemes megjegyezni, hogy nehezebb úgy rangsorolni egy üzletkeresővel a keresőmotorokban, hogy nem a saját tulajdonaidat jeleníted meg rajtuk, de még így is hasznos eszköznek bizonyulhat látogatóid számára, ami plusz pont a keresőmotorok szemében.
Összefoglalva: Az üzletkeresők
Összegezve tehát, egy, a webhelyeden elhelyezett üzletkeresővel segíthetsz látogatóidnak, hogy minél hamarabb rátaláljanak legközelebbi üzletedre. Ez pozitív felhasználói élményt kínál nekik webhelyeden, ami rangsorolásodat is megerősítheti.
Továbbá, ha egy olyan beépülő modult használsz, ami strukturált adatokat is elhelyez az üzletkeresővel együtt, akkor ezzel a keresőmotorok dolgát is megkönnyíted, így azok több releváns keresésre jeleníthetik majd meg találataidat.
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/local-seo-store-locator/