Biztos te is találkoztál már olyan weboldallal, amely ugyan jó helyet foglalt el bizonyos keresőszavakra a Google találati listáján, rá is találtál, azonban egyáltalán nem volt kedved ott vásárolni. Egy márka digitális marketingstratégiájának kiértékelésekor sokan arra összpontosítanak, hogy hogyan teljesít az organikus illetve a fizetett keresőtalálatok között, illetve esetleg szó esik a közösségi médiás tevékenységekről is.
Van azonban egy marketingeszköz, ami szinte mindig háttérbe szorul ezek javára, pedig nélküle minden más csak idő- és pénzkidobás. Ez a bizonyos elem nem más, mint egy cég webhelye, vagy – ha úgy tetszik – digitális főhadiszállása. Nem számít, hogy hány minőségi hivatkozás, mennyire jó a SEO, vagy milyen tökéletesen kivitelezett közösségi kampány tereli a felhasználókat webhelyedre – ha a landing oldalak nem kellően optimalizáltak, akkor biztos lehetsz benne, hogy ezek közül alig fog valaki konvertálni. A konverziós ráta optimalizálás (CRO) pedig minden weboldal tulajdonos fontos feladata.
Szóval mik azok a szempontok, amelyek meghatározzák, hogy milyen felhasználói élményeket kínál egy webhely? A következőkben ezekről lesz szó!