Akár most tervezel új webhelyet beindítani, akár egy meglévőt szeretnél felújítani, a cél minden bizonnyal az, hogy még több vásárló látogatót vonzz rá. Az alábbi néhány tipp pontosan ebben segít majd!
Ügyelj a designra
A design webhelyed egyik legfontosabb jellemzője. Egy jól elrendezett, könnyedén navigálható online üzlet professzionális, megbízható fényben tűnteti fel márkádat a látogatók előtt. Ez mindenképpen olyasmi, amibe megéri befektetni.
Szintén a profizmusról árulkodnak az igényes termékleírások, amelyek a keresőoptimalizálásban is sokat segíthetnek, ha elhelyezel bennük néhány releváns kulcsszót is (persze csak természetes fogalmazással).
A termékekről készített képek szintén számítanak, hiszen a látogatókra ezeken keresztül tehetsz első benyomást kínálatodról. Igyekezz minden termékről legalább 2-3 képet készíteni, akár különböző szögekből is, ha ez indokolt.
Végül, de nem utolsó sorban említenénk a domain nevét is a design kapcsán. Ezt persze akkor a legegyszerűbb kiválasztani, a webhely elkészítése még nem fejeződött be. A lényeg, hogy domain neved egyezzen céged nevével, hiszen ez is megerősíti látogatóidban a tudatot, hogy jó helyen járnak webhelyeden.
Ne hagyd figyelmen kívül a közösségi médiát
A Facebook az Instagram, a Twitter és más közösségi platformok mind számos lehetőséget kínálnak márkád számára, hogy új vevőket irányíthass online üzletedbe. Minden közösségi profilodon helyezz el egy kiemelt, mindig jól látható hivatkozást webhelyedre. Mindemellett használd a LinkedInt is a kapcsolatépítésre (személyes és céges szinten is).
A legfontosabb, hogy bármelyik platformot is tervezed használni, ne egy személyes, hanem egy céges, üzleti jellegű profilt készíts márkád számára (a Facebookon ezeket például oldalaknak nevezik). Ezek a profilok további kommunikációs lehetőségeket biztosítanak majd céged és ügyfeleid között.
A közösségi médián keresztül rendszeresen hasznos, fontos információkat oszthatsz meg követőiddel, és egy összességében közvetlenebb, személyesebb kapcsolatot építhetsz ki velük. Az Instagram felhasználók többsége legalább egy márkát követ a platformon, tehát egyértelmű, hogy sokan nyitottak az efféle kommunikációra.
A közösségi média továbbá segít még többet megtudni ügyfeleidről. Minden nagyobb platform különféle analitikai eszközöket kínál (pl. Facebook Elemzések), amelyeken keresztül többet tudhatsz meg követőid viselkedéséről, érdeklődési köreiről, demográfiai adatairól és így tovább, hogy releváns, értékes tartalmakat készíthess nekik, és akkor szólíthasd meg őket, amikor a legaktívabbak a platfomon.
Apropó tartalmak – ha webáruházadnak van egy blogja is, akkor annak bejegyzéseit is megoszthatod ezeken a platformokon egy link formájában, hiszen tartalmaid bizonyára követőidet is érdeklik majd.
Népszerűsítsd cégedet mindenhol
Minél több embernek beszélsz cégedről, annál többen tudnak majd róla. Mesélj márkádról ismerőseidnek, családtagjaidnak, és mindenki másnak, aki érdeklődik és szívesen támogatna, még ha csak szájhagyomány útján is.
Lépj be releváns (főleg helyi) csoportokba és említsd meg szoláltatásaidat egy hasznos hozzászólásban. Próbálj ne túl rámenős lenni, hiszen a legtöbb csoport nem kedveli a közvetlen önreklámot.
A Facebook és sok más platform továbbá fejlett hirdetési eszközöket is kínálnak, amelyek fizetősek ugyan, de segítenek rövid időn belül új érdeklődőket szerezni márkád számára. Ismerkedj meg ezekkel azokon a platformokon, amelyeken jelen vagy, és kísérletezz a különböző hirdetéstípusokkal, hogy kiderítsd, melyekre reagálnak legpozitívabban célközönségeid.
Ha pedig helyi jellegű céged van, akkor mindenképpen regisztrálj egy adatlapot neki a Google Cégprofilon (amit sokáig Google Cégem néven ismerhettél). Ha szeretnél megjelenni a felhasználók helyi keresésire, és befolyásolni, hogy mi is jelenik meg cégedről, akkor ez a lépés elengedhetetlen!