AMP - Hogyan lesznek az ügyfelekből márkanagykövetek?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így alakítsd online ügyfeleidet márkanagykövetekké
2020/10/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Rögtön az után, hogy egy ügyfél vásárolt valamit a webhelyeden, egy fontos marketinglehetőséged adódik vele. Akkor és ott valaki úgy döntött, hogy a te üzletedből vásárol valamit, amivel egyfajta kapcsolat alakul ki közte és márkád között. Fontos, hogy kihasználd ezt a pillanatot! A következő cikkben megnézzük, hogy mi mindent tehetsz azért, hogy ezeket az ügyfeleket márkanagykövetekké alakíthasd!

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A márkanagykövetekről

Kik azok a márkanagykövetek?

A márkanagykövetek általában olyan emberek, akik egy céget vagy márkát hivatottak reprezentálni és népszerűsíteni az adott cég megbízásából.  Léteznek azonban olyan márkanagykövetek is, akik a cég ügyfelei közül kerülnek ki, és nem pénzért, hanem a márkával szerzett pozitív élmények miatt népszerűsítik azt.

 

Mit csinál egy márkanagykövet?

A márkanagykövetek pozitív hangnemben beszélnek cégedről vagy márkádról az interneten, vagy offline keretek között. Például tartalmakat, híreket, megjegyzéseket osztanak meg márkádról a közösségi médián, vagy más csatornákon ajánlanak téged követőiknek. A márkanagykövetek segítenek megerősíteni az emberek márkádba vetett hitét és bizalmát, és pozitív hírnevedet is. Egyes márkanagykövetek még az ügyfelek hűségét is megszilárdíthatják.

 

Hogyan válassz magadnak márkanagyköveteket?

Amikor márkanagykövetet választasz céged számára, fontos, hogy az adott személy is azokat az értékeket és elveket képviselje, mint amiket vállalatod is. A legjobb persze, ha ügyfeleid maguktól, vagy némi rávezetéssel válnak márkanagyköveteiddé, hiszen egy fizető ügyféltől sokkal hitelesebben hangzik egy márka dicsérete, mint valakitől, akinek fizetnek ezért.

 

Van különbség a márkanagykövetek és az influencerek között?

Igen. A márkanagykövetek ugyanis kifejezetten márkádról beszél, míg az influencerek termékeidet és szolgáltatásaidat népszerűsítik. A márkák továbbá általában rövidtávú kapcsolatokat alakítanak ki az influencerekkel, míg a márkanagykövetek sokkal tovább maradnak egy cég mellett.

 

Lássuk tehát, hogy hogyan alakíthatod ügyfeleidet márkanagykövetekké!

 

Kérd meg ügyfeleidet, hogy népszerűsítsenek

Ahogy arra a bevezető is utalt, az ügyfeleket közvetlenül egy vásárlás után alakíthatod át márkanagykövetekké. Mondhatnánk, hogy addig kell ütni azt a bizonyos vasat, amíg meleg. Vásárlódat tehát rögtön megkérheted, hogy népszerűsítse márkádat, miután nálad vásárolt. Íme néhány tipp ehhez!

 

Beszámolók

Ha szeretnéd márkanagykövetekké alakítani ügyfeleidet, akkor például megkérheted őket, hogy írjanak egy beszámolót. Az ilyen beszámolók vagy értékelések azt bizonyítják webáruházad később érkező látogatóinak, hogy valóban jó dolgokat kínálsz.

 

Amellett, hogy ezeket a beszámolókat elhelyezed a webáruházadban, arra is megkérheted az ügyfeleket, hogy a nagyobb értékelő webhelyeken is véleményezzék márkádat – pl. a TripAdvisoron.

 

Ha valaki eljut odáig, hogy a te webhelyedről vesz meg valamit, akkor teljesen nyugodtan megkérheted, hogy írjon néhány sort a márkáddal szerzett élményeiről. Ezt például a vásárlást megerősítő emailben is megteheted. Ezek az értékelések nem csak márkád hírnevét erősítik majd, mint társadalmi bizonyítékok, hanem fontos visszajelzések is lesznek számodra arról, hogy hogyan javíthatnál az ügyfélélményeken webáruházadban.

 

Google és Facebook vélemények

A nagyobb értékelő webhelyek mellett arra is megkérheted ügyfeleidet, hogy a Facebook oldaladon és a Google Cégem adatlapodon is hagyják ott a véleményüket márkádról. Sok leendő vásárló ezeken a platformokon néz utána a különböző cégeknek, és méri fel, hogy mások milyen véleményeket alkottak róluk.

 

Függetlenül attól, hogy egy ügyfél rákattint-e a webhelyedre mutató linkre, a Google Cégem adatlapodra írt vélemények mind a Google Térképében, mind a keresési találatok között olvashatók lesznek majd. Ugyan így a Facebookon is könnyedén megkereshetik a felhasználók, hogy mások milyen véleményeket írtak cégedről az oldaladra.

 

Közösségi megosztások

Ügyfeleid közösségi megosztások formájában is népszerűsíthetik márkádat az interneten. Fontos persze, hogy ezt minél egyszerűbbé tedd felhasználóid számára. Például elhelyezhetsz néhány közösségi megosztógombot a „Köszönjük a vásárlását!” oldalon, amire a tranzakció lebonyolítása után kerülnek a vásárlók. Amikor aztán rákattintanak az egyik megosztó gombra, megjelenik nekik egy kis ablak egy előre megfogalmazott szöveggel webhelyedről és márkádról. Például „Most vettem egy <termék>-et a www.webshopneve.hu-n! Nektek is ajánlom!” Az előre megírt, általános szöveggel másodpercek alatt elvégezhető a megosztás, tehát másodpercek alatt szerezhetsz magadnak egy új márkanagykövetet.

 

Ha webáruházadhoz egy blog is tartozik, akkor azon is elhelyezheted ezeket a megosztógombokat. Ezzel megkönnyíted azok dolgát, akik szeretnék megosztani tartalmaidat ismerőseikkel, hogy ezzel is népszerűsítsék márkádat. Persze ne felejtsd el te magad is megosztani ezeket a különböző közösségi platformokon. Ez tovább könnyíti márkád terjedését, hiszen a felhasználók két kattintással továbboszthatják ezeket saját ismerőseiknek is.

 

Amennyiben webáruházadnak nincs blogja, megoszthatsz akár egy kategóriaoldalt is róla, vagy éppen egy akciós vagy újonnan megjelent termék adatlapját is. Bármit is osztasz meg, vagy teszel megoszthatóvá, győződj meg róla, hogy megosztva is jól nézzen ki az adott tartalom.

 

Légy hálás ügyfeleidnek

Még az interneten is arra kell törekedned, hogy egyfajta barátságos, „helyi” jellegű üzletet alakíts ki, aminek minden ügyfelét név szerint ismered. No persze ez több száz, vagy több ezer vásárlónál lehetetlen, de már az is sokat jelent, ha a leghűségesebb 10%-nak különleges figyelmet szentelsz. Ez azt jelenti, hogy be kell fektetned ezekbe az ügyfelekbe. Küldj nekik születésnapi ajándékokat, kínálj nekik exkluzív kedvezményes ajánlatokat, kódokat, stb. Mutasd meg nekik, hogy mennyire értékeled őket!

 

Tartsd velük a kapcsolatot

Persze ez még messze nem minden. Fontos, hogy kiváló vásárlás utáni szolgáltatásokat is kínálj ügyfeleidnek, amelyekkel újra és újra megnyerheted őket. Már egy rugalmas visszatérítési politika is sokat segíthet ebben.

 

Tegyük fel, hogy van egy online gitárboltod. Ha egy vásárló megvesz egy olcsóbb modellt, akkor jó eséllyel még csak kezdő szinten foglalkozik a pengetéssel. Küldj tehát neki egy automatikus emailt egy héttel a vásárlás után, amiben egy rövid, hasznos útmutató videót mellékelsz a gitárhangolásról. Hat hónappal később egy újabb emailt is küld, amiben kedvezményesen kínálsz neki egy csomag új gitárhúrt.

 

További gondolatok a márkanagykövetekről

A fentiekben arról volt szó, hogy hogyan alakíthatod ügyfeleidet márkanagykövetekké. Mint olvashattad, megkérheted őket, hogy írjanak véleményeket webáruházadnak, illetve a véleményező webhelyekre, a Facebookra és Google Cégem adatlapodra is. E mellett fontos az is, hogy egyszerűvé tedd számukra webhelyed és termékeid megosztását. Ne feledd továbbá, hogy rendszeresen emlékeztetned kell vásárlóidat, hogy mennyire értékeled őket. Ne hagyd, hogy elfeledkezzenek rólad!

 

Az előbb említettek mellett elengedhetetlen továbbá, hogy mindig a lehető legjobb ügyfélélményt kínáld vásárlóidnak. Biztosíts gyors és biztonságos online vásárlást számukra, és mindig kézbesítsd a rendeléseket időben (vagy kommunikálj, ha ez valamiért nem lehetséges). Tégy róla, hogy ügyfeleid egy online család részének érezhessék magukat, ha tőled vásárolnak!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/online-customer-brand-ambassador/

Marketing stratégia Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.