Az emberek szívesen beszélnek arról, amit szeretnek és élveznek, a különböző vendéglátói és turisztikai élmények pedig természetesen nem kivételek ez alól. A minőségi kiszolgálás, gyors ügyintézés, kellemes élmények és a pazar vacsorák nélkülözhetetlenek a kiváló élményekhez, amelyekről a vendégek előszeretettel áradoznak majd ismerőseiknek és hozzátartozóiknak, tovább népszerűsítve ezzel egy-egy éttermet, szállodát, üdülőhelyet, vagy bármi más, hasonló jellegű egységet.
Azonban az idő múlásával, és a technológia fejlődésével a hétköznapi kommunikáció módja is megváltozott, és a különböző digitális platformok olyan új véleménynyilvánítási opciókat adtak az internetezők kezébe, amelyek egyszerre jelenthetnek áldást és átkot is egy szálloda- vagy étteremigazgató számára.
Az internetre írt véleményeket az emberek 92%-a olvasgatja előszeretettel, mielőtt meghozná döntését, és ezek 88%-a meg is bízik ezekben az írásokban. Ez azt jelenti, hogy ma már nem elég az, ha vendégeid csak személyesen mesélnek másoknak nálad szerzett emlékeikről és élményeikről. Ha nincs rólad szó az interneten, akkor súlyosan le vagy maradva a zakatoló mezőnytől.
Használod a TripAdvisort?
Az (egyik) új célod tehát az kell legyen, hogy minél több pozitív online véleményt gyűjts össze intézményed számára, elnyerve ezzel az új, lehetséges ügyfelek márkádba fektetett, megelőlegezett bizalmát.
Habár egyre több online szolgáltatás és közösségi platform (Pl. az Élménytérkép.hu) teszi lehetővé az online véleménynyilvánítást, a vendéglátásban és turizmusban tevékenykedő márkák számára az egyértelmű választás kétségtelenül a TripAdvisor. A webhelyen több millió intézmény képviselteti magát, ami nem csoda, hiszen a platform egyrészt egy nagyon megbízható, hiteles adatbázis az ilyen jellegű márkák számára, másrészt pedig lehetőséget biztosít nekik, hogy közvetlenül válaszolhassanak a felhasználói visszajelzésekre.
Szeretnéd kihozni a maximumot az online kommunikációdból? Kell valaki, aki megmutatja a leghatékonyabb utat, segít felhasználni a pozitív véleményeket marketingedben, vagy kezelni a negatívakat? 18 éves tapasztalattal állunk rendelkezésedre, ehhez azonban pontosan ismernünk kell a cégedet, vállalkozásodat. Átvizsgáljuk az eddigi törekvéseket és megalkotjuk cégspecifikus online marketing stratégiádat! Kérd ajánlatunkat IDE kattintva!
Igazgatóként, vagy marketinges munkatársként bizonyára tudod, hogy milyen fontos is a pozitív PR fenntartása, és tisztában vagy az ügyfelek véleményeinek értékével. Ha többet szeretnél megtudni erről témáról, akkor tekintsd meg kapcsolódó cikkeinket is:
Így használd fel ügyfeleid visszajelzéseit marketing stratégiád részeként
Miért fontosak a vevői vélemények, és hogyan használd őket hatékonyan az online marketingben?
No de mi a helyzet a TripAdvisorral? Hogyan érheted el, hogy regisztrált egységedre több (remélhetőleg pozitív) vélemény érkezzen? A következő tippek ebben segítenek majd!