A Google januárban jelentette be, hogy a Chrome böngészőben a következő két hónap során fokozatosan megszünteti a harmadik felektől származó sütik támogatását. A Chrome a böngészőpiac 60%-át birtokolja. Más népszerű böngészők, úgymint a Safari és a Firefox is elkezdték tiltani ezeket a harmadik felek által elhelyezett sütiket. Ez nagy változást jelent a digitális marketingesek számára, hiszen ezek a sütik képezik a programszerű hirdetések alapját.
A Google fokozatosan vezeti be a változtatást, hogy ne fossza meg rögtön a webhelytulajdonosokat megélhetésüktől. A cég továbbá olyan adatvédelmi megoldásokat is ki tervez adni, mint a Privacy Sandbox, amelyek megóvják a felhasználók biztonságát, miközben lehetővé teszik a hirdetésekkel kiegészített böngészési élményt. Azonban ez a bejelentés csupán a legújabb egy egész sorozatnyi ipari változás közül (akárcsak a GDPR és a CCPA), amelyek egyre szorultabb helyzetbe hozzák a digitális marketingeseket.
Ahogy egyre drágábbá és nehezebbé válik új ügyfeleket beszerezni, minden korábbinál fontosabb a meglévő ügyfelek megtartására koncentrálni. A tranzakciós emailek remek eszközök az ügyfélaktivitás kiváltására, és mivel tranzakciókkal kapcsolatosak, nem vonatkoznak rájuk a promóciós emaileket korlátozó szabályozások. Ennek eredményéül erős kommunikációs kapcsolatot képeznek a márkák és fogyasztóik között. Ezek a kommunikációk azonban még jobban is működhetnének. A SparkPost 2020-as tranzakciós emailekről szóló jelentése rejtett lehetőségekre világít rá az email marketingesek számára.