De mi az a többcsatornás marketing?
A többcsatornás marketing azt jelenti, hogy egy márka egyszerre több közvetlen és közvetett csatornán keresztül igyekszik felvenni a kapcsolatot ügyfeleivel. Ilyen marketingcsatornák például a webhelyek, a keresőmotorok, a közösségi média, az email, a mobileszközök, és még sok más is. Ha nem csak a digitális marketing keretein beszélünk a többcsatornás marketingről, akkor a fogalom kiterjed az olyan hagyományos csatornákra is, mint a rádió, a televízió, az újságok, a plakátok stb. A többcsatornás marketing tehát többféle eszközt is magába foglal.
Ez a módszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy miután egy adott csatornán találkoznak egy új termékkel, egy másik csatornán vagy eszközön részletesebben is utánajárhassanak annak.
A jól kivitelezett többcsatornás marketing akadálymentes mozgást kínál a különböző eszközök között. Például, amikor egy lehetséges ügyfél meglát egy plakátot, és azon egy QR kód is szerepel, akkor rögtön és kényelmesen felkeresheti a plakáton szereplő terméket vagy szolgáltatást a forgalmazó webhelyén.
A többcsatornás marketing alapjai
A többcsatornás marketing alapjaiban lehetővé teszi egy cég számára, hogy ügyfeleik kedvenc csatornáin kommunikálhassanak célközönségükkel. Többcsatornás marketingstratégiád kialakítása során néhány alapvető dologra kell odafigyelned, ha szeretnél több ügyfelet vonzani márkád közelébe. Az alábbiakban ezekről lesz szó!
1. Tedd akadálymentessé az érdeklődők útját
Az érdeklődő, lehetséges ügyfelek szívesen ismerkednek meg egy márkával, vagy annak kínálatával, de ez a lelkesedés hamar eloszlik, ha ezekhez az információkhoz feleslegesen nehéz hozzájutni. Meglehet például, hogy webhelyedet körülményes navigálni, vagy nehezen találják meg legújabb terméked bemutatóvideóját.
Az efféle súrlódás csökkentésével sokkal gördülékenyebbé teheted a márkád által kínált ügyfélélményt, ami a többcsatornás marketing egyik alapfeltétele. Gondolkodj el rajta, hogy mi nehezítheti meg ügyfeleid dolgát, ha ismerkedni szeretnének márkáddal, vagy vásárolni szeretnének tőled, majd kínálj megoldást ezekre a problémákra. Például:
- Készíts feliratokat videóidhoz
- Optimalizáld webhelyedet mobileszközökre
- Használj rövid, könnyedén megjegyezhető URL-eket
- Hosszútávon nagyon is megéri biztosítani, hogy az ügyfelek számára már az első lépéstől kezdve egyszerű legyen kapcsolatot teremteni és tartani márkáddal. Minél egyszerűbbé teszed lehetséges ügyfeleid utazását, annál többen jutnak majd el a kívánt konverzióig.
2. Aktivizáld ügyfeleidet
Ahhoz, hogy felkeltsd célközönséged érdeklődését, olyan tartalmakat kell kínálnod nekik, amelyek egyrészt érdekesek, másrészt vonzó fényben mutatják be márkád kínálatát. Ha valamivel, akkor ezzel aktivizálhatod igazán leendő (és meglévő) ügyfeleidet.
Szerencsére többféleképpen is aktívabbá teheted közönségedet, például:
- Készíthetsz közösségi médiás szavazásokat
- Feltehetsz kérdéseket kínálatoddal kapcsolatban
- Ezek a példákként felsorolt módszerek nem csak az aktivitást serkentik márkád körül, hanem hasznos visszajelzéseket is kínálnak, közvetlenül ügyfeleidtől!
- Ügyelj rá, hogy ezek a tartalmak természetesen illeszkedjenek abba a közegbe, ahol felteszed őket. Ami például természetese a Twitteren, az nem feltétlenül lesz ilyen hatású az Instagramon vagy a Facebookon.
3. Hasznosítsd ügyfeleid visszajelzéseit
A statisztikák szerint a vásárlók 92%-a olvassa el az online értékeléseket, mielőtt meghozná végső döntését. A fent említett akadálymentesítés és érdekes tartalmak mellett érdemes bevetni az elégedett ügyfelek által megfogalmazott pozitív visszajelzéseket is többcsatornás stratégiádban. Ezek az értékelések és vélemények hiteles bizonyítékai annak, hogy márkád milyen értéket és megoldásokat kínál ügyfelei számára.
Ezek a vélemények márkád identitásának szerves részei, fontos szerepet játszanak a helyi SEO-ban, és bizonyos csatornákon segíthetnek új ügyfeleket is szerezni.
Mi több, 10-ből 4 digitális fogyasztó a közösségi hálózatokra is komoly figyelmet fordít, mielőtt eldöntené, hogy pontosan mit és kitől vásárolna.
Ha segítségre van szükséged, és szeretnél átfogó online marketing stratégiát cégre szabottan, akkor a Marketing professzorok csapata segít! Kérj ajánlatot most!