Így használd a TikTokot üzleti célokra
A TikTokról az elmúlt néhány hónapban egyre többet hallhattunk, és így 2019 végére már a hazai internetezők számára is ismert ez a fogalom. A TikTok felhasználóbázisa jelenleg valahol 500 millió felett jár, és egyre csak növekszik. Jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, hogy az Instagram olyan funkciókat vezet be, amilyenek a TikTok-ban vannak.
A TikTok 2016-ban jelent meg Kínában, és habár kezdetben csak egy volt az újabban felkapott videómegosztó platformok között, rövid időn belül óriási népszerűségre tett szert, különösen miután betört a nemzetközi piacra, és 2017-ben felvásárolta az akkoriban ugyancsak közkedvelt Musical.ly alkalmazást. A TikTok első sorban rövid videók rögzítéséről és megosztásáról szól. Legnépszerűbb funkciója, hogy a felhasználók valamilyen alternatív hangsávot vághatnak be vele felvételeik alá.
A TikTok felhasználóbázisa túlnyomórészt fiatalabbakból áll, és egyre több influencer jelenik meg a platformon, hogy itt is kommunikálhasson rajongóival. Amennyiben márkád szeretné ezt a főleg 30 év alatti (millenáris és Z-generációs) korosztályt megcélozni, a TikTok egy ideális csatorna lehet számodra.
A következőkben néhány alapvető tippet adunk ahhoz, hogy hogyan használhatod a TikTokot üzleti célokra.
Szeretnél többet megtudni a TikTok használatáról? Gyere el közösségi média marketing tanfolyamunkra! Jelentkezés, részletekért KATTINTS IDE!
1. Ismerkedj meg a TikTok működésével
A TikTok egy viszonylag egyszerű felépítésű alkalmazás, ami két fő részből áll: ezek a „Követés” és a „Neked”. Amikor először megnyitod a mobilalkalmazást (ehhez felhasználói fiókra sincs szükség), egyből a „Neked” oldalra kerülsz, ahol az éppen felkapott videókat láthatod, illetve lapozhatsz közöttük. Ahogy aztán felfedezed a TikTok tartalmait, és követni kezded a felhasználókat, az alkalmazás algoritmusa egyre többet tanul preferenciáidról, és ezek alapján mutat majd videókat ezen az oldalon.
A „Követés” oldalt csak felhasználói fiók regisztrálásával használhatod – értelemszerűen itt azon felhasználók videóit láthatod, akiket követsz is a TikTokon. A „Fedezd fel” oldalon új feltöltőket és tartalmakat találhatsz magadnak.
 
2. Hogyan használd a TikTokot márkád népszerűsítésére
Ha digitális marketingre, többek között fizetett hirdetésekre szeretnéd használni a TikTokot, akkor négy főbb opció közül választhatsz:
Hírfolyam-tartalmak a TikTokon
A TikTok natív, hírfolyamba elhelyezett videóinak 9-15 másodperc hosszúaknak kell lenniük. Ezek a videók teljes képernyőn jelennek meg (hasonlóképpen az Instagram történeteihez), és kihagyhatók, ha a felhasználó lapozni szeretne.
A videókban webhelyekre, vagy alkalmazások letöltésére mutató hivatkozásokat is el lehet helyezni. A videókhoz megtekintési, kattintási, megjelenítési, CTR, lejátszási hossz, és egyéb interakciókról (megosztások és kommentek) szóló statisztikák tartoznak.
Márkás takeoverek
Egy takeover azt jelenti, hogy egy márka, vagy influencer egy adott időre (általában egy napra) átveszi az irányítást egy másik márka fiókja felett, hogy tartalmakat osszon meg rajta, és ezzel egy nagyobb közönség elé jusson el.
A TikTokon a takeoverekhez képeket, GIF képeket, és videókat is lehet használni. A beágyazott hivatkozások mutathatnak webhelyek landing oldalaira, vagy egy TikTokon belüli kihívásra vagy hashtagre is. A takeoverek statisztikái között a megjelenítéseket, az egyedi eléréseket, és a kattintásokat is megtalálod.
Hashtag kihívások
A márkák kiemelt hashtagek segítségével is népszerűsíthetik tartalmaikat. A hashtag kihíváshoz jár egy hivatkozás, ami a kihívás saját információs oldalára mutat – itt találhatók a kihívás részletei és instrukciói. A hashtag kihívásokhoz videóinterakciók, kattintások, bannermegtekintések érhetők el a statisztikák között, illetve meg lehet tekinteni a hasonló felhasználói videókat is.
Márkás „lencsék”
A TikTok egyik legígéretesebb projektje lehetővé tenné a cégek számára hogy saját lencséket, azaz szűrőket hozzanak létre a platformon, amiket aztán a felhasználók is alkalmazhatnak felvételeikhez – hasonlóképpen a Snapchat és Instagram márkás szűrőihez.
 
3. Hogyan aktivizáld a TikTok felhasználókat?
A TikTok kampányoknak mindig fontos szempontja, hogy valahogyan aktivitásra kell ösztönöznöd velük célközönségedet. Az egyik ilyen ösztönző taktika kihívásokra invitálni a felhasználókat, és arra, hogy ők is vonják be ismerőseiket ebbe.
A vendéglátásban egy jó példa volt a felhasználók aktivizálására, amikor egy étterem megengedte a felhasználóknak, hogy a kínálatukból hiányzó fogásokat küldjenek nekik. A célközönség tagjai persze minden áron szerették volna, hogy az ő videójuk is bejusson a kiemelt fogások közé, így a kezdeményezés egy nagyon sikeres kampánynak bizonyult, ami a márka nevét is népszerűsítette.
A TikTokon a siker kulcsa tehát az, hogy mindig kell valami, amivel interakcióra, aktivitásra, részvételre tudod ösztönözni a felhasználókat, hogy ők maguk is tartalmakat készítsenek, amikkel márkád nevét terjesztik.
4. Készíts szórakoztató, vicces, kreatív tartalmakat
A TikTok többek között azért olyan hatékony eszköze az influencer marketingnek, mert nem kell csúcsminőségű, vagy nagyon kifinomult tartalmakat készíteni rá, hogy jelentős hatást érj el a platformon. A kulcsszó az eredetiség legyen, a minőség itt nem olyan fontos, mint például a YouTube-on. A TikTok felhasználói jobban örülnek, ha egy márka viccesre, lazára veszi a figurát, és könnyed stílusban kommunikál célközönségével – ez lehet például egy humoros termékbemutató, vagy egy vicces pillanat a kulisszák mögül.
5. Hashtag kihívások
A hahtag kihívások a platform szerves részét képezik. Akár újoncként fedezed fel a platformot, akár már jó ideje használod, garantáltan több tucat olyan kihívással találkozol majd, amikben részt vehetnél márkáddal. A kihívások lényege, hogy valaki készít egy videót, amit aztán másoknak a saját stílusukban kell leutánizniuk, akár saját ötletekkel is gazdagítva azt.
Ehhez neked elő kell állnod egy olyan ötlettel, ami érdekelheti célközönségedet, és persze egy márkás hashtaggel, amit aztán felkaphatnak a felhasználók. Fogalmazd meg a kihívás (lehetőleg egyszerű) kikötéseit, és a többi már a közösség dolga.
