AMP - Minden, amit a technikai SEO-ról tudni érdemes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Minden, amit a technikai SEO-ról tudni érdemes
2023/10/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó, SEO tanácsadó

Vajon honlapkészítőd figyelt minden technikai SEO kritériumra? Az alábbi cikkből kiderítheted, alkalmas-e weboldalad a keresőoptimalizálásra! 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Mi az a technikai SEO?

A technikai SEO a keresőoptimalizálás alapja, erre, mint a jó alapra építhetők fel az egyéb kereőoptimalizálási módszerek, mint a az on-page és of-page SEO. Míg az on-page technikák az oldalak tartalmával (kulcsszók, minőség stb.), az off-page módszerek pedig főleg a visszahivatkozásokkal foglalkoznak, addig a technikai SEO a színfalak mögött igyekszik biztosítani a webhely stabilitását, sebességét és biztonságát.

 

Sok honlapkészítő állítja, az ő honlapja Google barát, maximálisan megfelel a keresőoptimalizálás minden feltételének, egy laikus ezt nehezen tudja cáfolni vagy megerősíteni: vagy hisz a honlapkészítőnek vagy nem. A WordPress mint sablon honlap rendszer rengeteg SEO lehetőséget rejt, így egy WordPress honlapkészítőtől elvárnánk, hogy valóban keresőoptimalizálható honlapot adjon át, de ez az esetek nagy többségében nincs így. Mégpedig azért, mert maga a honlapkészítő, aki általában se nem programozó, se nem marketinges, leginkább designer, vagy egy Wordpress tanfolyamon részt vett vállalkozó, maga sincs tisztában a technikai SEO összes követelményével, hiszen nem szakmája. 

 

Google barát a honlapom?

Ha honlapot szeretnél készíttetni így neked kell tisztában lenned céged marketingesként, hogy melyek a technikai SEO követelményei, mit várj el egy honlapkészítőtől.  Az alábbi cikkben ezzel a területtel ismerkedhetsz meg.

Ha nem akarsz magad megküzdeni a honlapkészítők szakmai érvelésével, vedd fel velünk a kapcsolatot, melléd állunk, segítünk eligazodni az átláthatatlan honlapkészítési és SEO árajánlatok között! Kattints IDE! 

 

A technikai SEO definíciója

A technikai SEO a webhelyek első sorban keresőmotorokra történő optimalizálása, de bizonyos folyamatai a felhasználói élményt is javíthatják.
Gyakori technikai SEO feladatok például:

 

  • Webhelytérkép beküldése a keresőmotoroknak (pl. Google)
  • Egy SEO-barát webhelyszerkezet kialakítása
  • A webhely sebességének javítása
  • Mobilbarát webhely kialakítása
  • A többször előforduló tartalmak felkutatása és megszüntetése

 

Az alábbiakban részletesen is megismerkedhetsz a technikai SEO lényegével, és konkrét tippeket is olvashatsz a szakszerű technikai SEO kivitelezéséhez. Kezdjük is!

 

Miért olyan fontos a technikai SEO?

A technikai SEO nagyban befolyásolja webhelyed teljesítményét a Google és más keresőmotorok találatai között. Ha egy oldal nem érhető el a keresőmotorok számára webhelyeden, akkor a találati oldalakon sem jelenik majd meg a kereső felhasználóknak – függetlenül attól, hogy milyen színvonalas tartalom szerepel rajta.
Ez persze elszalasztott forgalommal és bevétellel jár.
Mindemellett a weboldalak sebessége és mobilbarát jellege hivatalosan is rangsorolási szempontoknak számítanak. Ha egy webhely lassú, vagy nem működik megfelelően mobileszközökön, akkor ez negatív felhasználói élményt eredményez, és a látogatók sem maradnak szívesen sokáig rajta. A Google nem szívesen helyezi előkelő pozíciókba az ilyen találatokat.

 

Mi az a feltérképezés?

A technikai SEO első lépéseként biztosítanod kell, hogy a Google és más keresőmotorok feltérképezhessék webhelyedet. A feltérképezés a keresőmotorok egyik fő funkciója, és a rangsorolás alapfeltétele.

 


Akkor beszélünk feltérképezésről, amikor egy keresőmotor robotja egy már ismert oldalon egy még nem ismert oldalra mutató linket talál. Ilyenkor a robot meglátogatja a linket és hozzáadja tartalmát az indexhez (erről lejjebb bővebben is olvashatsz).
Ha tehát azt szeretnéd, hogy tartalmaid elérhetők legyenek a keresőmotorok számára, biztosítanod kell, hogy nyilvánosan is látható linkek mutassanak rájuk webhelyeden. Ezt többféleképpen is megteheted:

 

Alakíts ki egy SEO-barát webhelyszerkezetet


Gyakran offline grafikusok készítenek honlapokat, melyek kétségtelenül nagyon szépek néha, de ennek ellenére messze állnak a hatékonyságtól. Weboldalad grafikáját és felépítését egy kreatív, jó látásmódú és ízlésű, de online grafikusnak kell elkészítenie, aki jártas a SEO területén. 
A webhely szerkezete a rajta található oldalak közötti kapcsolatokra utal. Egy hatékony webhelyszerkezetben úgy rendeződnek el az oldalak, hogy a keresőmotorok is könnyedén és gyorsan rátalálhassanak ezekre a tartalmakra.


A legjobb eredmények érdekében törekedj arra, hogy minden oldal csupán néhány kattintásnyira elérhető legyen a főoldalról.
A főoldalon például szerepelhet néhány kategóriaoldal, amelyek önálló oldalak listáját tartalmazzák (pl. egy "Blog” kategória az összes blogbejegyzéssel stb.)
Egy ilyen webhelyszerkezet segít elkerülni az „árva” oldalakat is. Az árva oldalak olyan weboldalak, amelyekre egyetlen külső vagy belső hivatkozás sem mutat, így a keresőmotorok sehogyan sem képesek rájuk találni és feltérképezni őket.

 

Küldd be webhelytérképedet a keresőmotoroknak

Evidensnek tűnhet, hogy minden honlapkészítő cég megteszi ezt az alapvető feladatot, de képzeld el, marketing auditjaink során az álatlunk vizsgált honlapok 60%-ánál nem tették meg ezt előttünk! Sőt, még arra is volt példa, hogy a hozzá nem értő honlapkészítő egyenesen kitiltotta a Google-t egy paranccsal az oldalról… Gondolhatod, mennyi hirdetési költségbe került a honlap tulajdonosának ellensúlyozni a kiesett organikus Google forgalmat…. 

 

Hogy is megy ez tehát? Egy webhelytérkép segítségével a Google és más keresőmotorok könnyebben rátalálhatnak webhelyed oldalaira. A webhelytérkép egy általában XML kiterjesztésű fájl, amely webhelyed oldalainak URL címét tartalmazza.

 

A keresőmotoroknak így nem muszáj minden oldalon követniük a linkeket, hogy rátaláljanak a többi tartalomra, mert pontosan megmutatod nekik, hogy mi milyen címen lelhető fel webhelyeden.

 

Ez különösen a nagyobb, vagy kevésbé jól linkelt webhelyeken fontos.

 

Webhelytérképed általában az alábbi URL-ek valamelyikén található meg:

  • webhelyedcime.hu/sitemap.xml
  • webhelyedcime.hu/sitemap_index.xml

 

Miután rátaláltál a webhelytérképre, a keresőmotorok webmesteri felületén (pl. Google Search Console > Indexelés > Webhelytérképek) töltheted fel azt. Ehhez általában csak a fenti URL-ek valamelyikét kell megadnod, miután meggyőződtél róla, hogy valóban létezik az XML fájl az adott elérési úton.

 

Mi az a feltérképezési keret?

A keresőmotorok nem feltétlenül térképezik fel webhelyed összes oldalát látogatásaik során. Minden robotnak van egy úgynevezett „feltérképezési kerete”, ami meghatározza, hogy hány oldalt vizsgálnak át, valahányszor egy webhelyre érkeznek. Ez minden webhelynél változó, és minden webhelyet másképpen is érint.

 

Ha például egy nagyobb webhellyel rendelkezel, akkor előfordulhat, hogy egy látogatás alatt csupán az oldalak egy töredékét képesek feltérképezni a robotok, így nem kerülhet bele az összes tartalmad az indexbe.

 

A feltérképezési indexet nem befolyásolhatod, de bizonyos módszerekkel elkerülheted, hogy a robotok felesleges oldalakra pazarolják ezt a keretet. A robots.txt fájlban például megszabhatod a robotoknak, hogy mely oldalakat vagy alkönyvtárakat ne látogassák webhelyeden, de ne feledd, hogy ezek az indexbe sem kerülnek majd bele.

 

Mi az az indexelés?

Miután egy keresőmotor feltérképezett egy új oldalt webhelyeden, megpróbálja értelmezni annak tartalmát, és végül eltárolja azt az indexében – ez az indexelés.

 

Az index egy hatalmas adatbázis, amely (a Google esetében) több milliárd weboldal adatait tartalmazza. Egy keresőmotor találatai között csak és kizárólag azok az oldalak jelenhetnek meg, amelyek szerepelnek a keresőmotor indexében.

 

Ha szeretnéd ellenőrizni, hogy webhelyedről mely oldalakat indexelte már a Google, akkor használd a site: keresési paramétert a webhelyed címével, így:
site:matebalazs.hu

 

Ezzel a módszerrel azt is ellenőrizheted, konkurenciád oldaláról mennyi aloldalt térképezett fel a Google. 

 

Mik akadályozhatják az indexelést?

Amennyiben webhelyed feltérképezhető (tehát nyilvánosan követhető linkek mutatnak rá), de mégsem kerül indexelésre, akkor ennek több oka is lehet. Íme két gyakori probléma, amit ilyenkor érdemes ellenőrizni:

 

Noindex címke

Az, hogy milyen nehéz dolgod van, amikor SEO szakembert vagy honlapkészítő céget választasz mutatja az alábbi tapasztalatom: gyakran találkozom olyan WordPress honlapokkal ahol az alábbiakban leírt noindex formát az egész oldalra alkalmazza a honlapkészítő, ezzel elzavarva a Googlet az oldalról. Mi is ez a noindex?

 

A „noindex” egy oldal HTML kódjában elhelyezett meta tag, amely láttán a Google és más keresőmotorok nem indexelik az adott oldalt. A noindex címkét a webhely

szakaszában kell elhelyezni. 

 

A noindex címkét csak azokon az oldalakon használd, amelyeket valamilyen okból valóban szeretnél kitiltani a keresőmotorok indexéből. Ilyenek például a vásárlások után megjelenő „Köszönjük a vásárlást” oldalak, vagy a PPC kampányok landing oldalai.


Kanonizálás

Amikor a Google több közel vagy teljesen azonos tartalmat (azaz duplikált tartalmat) talál webhelyeden, akkor nem feltétlenül tudja majd, hogy melyiket rangsorolja ezek közül.

 

Ez rangsorolási problémákhoz vezethet, amire a kanonizálás kínál megoldást.

 

A kanonizáláshoz egy úgynevezett kanonikus címkét kell elhelyezni a webhely HTML kódjának

szakaszában. Ebben a címkében kell megjelölni, hogy melyik URL címen található a tartalom eredeti verziója, amelyet a keresőmotoroknak indexelniük kell.

 

Habár a kanonikus címkék elhelyezése általában szándékos, előfordulhat, hogy valamilyen véletlen folytán egy olyan oldalt kanonizáltál, amit eredetileg indexelésre szántál. Ellenőrizd tehát, hogy szerepel-e kanonikus címke a nem indexelt oldalon.

 

A legfontosabb technikai SEO feladatok

Egy logikus webhelyszerkezet kialakítása, majd az ebből létrehozott webhelytérkép feltöltése remek alapot kínál majd webhelyed számára, és biztosítja, hogy minden fontosabb oldalad indexelésre kerüljön.

 

Ahhoz azonban, hogy a keresőtalálatok között is jól teljesítsenek tartalmaid, sokkal alaposabb technikai SEO-ra lesz szükséged. Íme a legfontosabb bevált taktikák:

 

Használj HTTPS-t

A HTTPS a HTTP biztonságos változata, amely titkosítja a felhasználó és a webhely (pontosabban a böngésző és a szerver) közötti kommunikációt. Ez segít elkerülni, hogy egy rosszindulatú fél illetéktelenül férhessen hozzá a felhasználó által megadott személyes adatokhoz (bankkártyák, jelszavak stb.)

 

A HTTPS 2014 óta rangsorolási szempontnak számít a Google rendszerében.

 

A HTTPS jelenlétét könnyedén ellenőrizheted – csak navigálj el webhelyedre, és nézd meg, hogy látsz-e egy lakat ikont az URL sávban. A lakatra rákattintva több információt is megtekinthetsz a webhely titkosításáról.

 

Ha webhelyeden „Nem biztonságos” figyelmeztetést látsz, akkor nem használsz HTTP-t. Egyes böngészők külön figyelmeztetik erre a felhasználókat, akik könnyedén elveszíthetik a bizalmukat webhelyedben. Szükséged lesz tehát egy SSL tanúsítványra.

 

Fontos, hogy az SSL tanúsítvány megszerzése után webhelyed összes URL címe HTTPS-sel kezdődik majd a régi HTTP helyett, ezért a régi URL címeket mind át kell majd irányítanod az új címekre.

 

Győződj meg róla, hogy webhelyednek csak egy verziója érhető el a felhasználók és keresőmotorok számára
Ideális esetben a felhasználók és a keresőmotorok robotjai webhelyed csak egy verzióját kellene, hogy elérhessék. Ha azonban webhelyed létrehozása óta megváltozott az URL szerkezeted, akkor előfordulhat, hogy tartalmaid több URL-en is látogathatók (pl. HTTP és HTTPS, WWW-vel kezdődő és WWW nélküli stb.)

 

Mivel a keresőmotorok két külön URL-t két egyedülálló oldalként kezelnek, előfordulhat, hogy többször is rátalálnak ugyan arra a tartalomra webhelyeden (erről a kanonizálás kapcsán már szó esett).

 

Irányítsd át az összes ilyen „extra” URL verziót egyetlen hivatalos verzióra. Nem mindegy persze, hogy milyen átirányítást használsz – a 301-es átirányítások véglegesek, és az eredeti URL linkértékének nagy részét is képesek továbbítani.

 

Gyorsítsd fel webhelyedet

Webhelyed sebessége asztali és mobilos környezetben is rangsorolási szempontnak számít. Az emberek többsége nem hajlandó néhány másodpercnél tovább várni, hogy egy-egy oldal megjelenjen készülékén. Különösen mobileszközökön lehet frusztráló, ha egy oldal látszólag nem akar működni a böngészőben.
Ilyenkor a látogatók többsége egyszerűen sarkon fordul, és máshol keres majd megoldás problémájára. Éppen ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy minél gyorsabban működjön.

 

A Google PageSpeed Insights sokat segíthet ebben. Az eszköz egy 0-100-as skálán pontozza az épp vizsgált oldalt, különböző szempontok alapján. Minél magasabb pontszámot érsz el, annál jobb. Teszteld le most, mennyire gyors a weboldalad, kattints IDE!

 

Egy ilyen eredményt kell kapj:

 


A PageSpeed Insights továbbá hasznos tanácsokat is ad, amelyekkel felgyorsíthatod az adott oldal működését.

 

Íme néhány további tipp webhelyed felgyorsításához:

  • Tömörítsd a képeidet: A képek általában a legnagyobb méretű fájlok egy weboldalon. Az interneten temérdek tömörítő webhelyet találsz, amelyek segíthetnek jelentős minőségromlás nélkül csökkenteni képeid méretét.
  • Használj gyors CDN-t: A CDN-ek (tartalomelosztó rendszerek) világszerte elhelyezett szervereket tárolják webhelyed másolatait. Ezekről a szerverekről a közelben böngésző felhasználók sokkal gyorsabban elérhetik webhelyedet.
  • Egyszerűsítsd a forráskódot: Távolítsd el az üres karaktereket, megjegyzéseket és egyéb felesleges részeket weboldalaid HTML, CSS és JS forráskódjából, hogy csökkentsd a fájlméretüket.

 

Biztosítsd webhelyed mobilbarát jellegét

A Google már évek óta mobil-első indexelést használ, ami azt jelenti, hogy a webhelyek mobilos verzióját veszi figyelembe az indexeléskor és a rangsoroláskor.

 

Egy olyan webhelyre lesz tehát szükséged, ami mobilkészülékekről is gyors és könnyedén használható.

 

Figyelembe kell venned a szövegek olvashatóságát, a gombok méretét, és persze a tartalmak elrendezését, hiszen egy kisméretű kijelzőn máshogyan jelennek majd meg webhelyed elemei, mint egy asztali számítógép monitorán.

 

Ha arra vagy kíváncsi, hogy milyennek látja a Google webhelyedet mobilos szempontból, akkor két lehetőséged van:

  • Nézd meg a Search Console „Mobilos használhatóság” jelentését
  • Használd a Google Mobilbarát jelleg tesztjét (habár ez egyszerre csak egy oldalt képes megvizsgálni), IDE kattintva érheted el   

 

Használj strukturált adatokat

A strukturált adatok segítségével több információt kínálhatsz a Google-nak weboldalaid tartalmáról és céljáról. A keresőmotor így alaposabban megismerheti oldalaidat, és bővített találatokként is megjelenítheti azokat a kereső felhasználóknak.

 

Ezek a bővített találatok feltűnőbbek, és jobban vonzzák a felhasználók figyelmét, mint a hagyományos, egyszerű találatok. Tehát habár a strukturált adatok nem befolyásolják közvetlenül a rangsorolást, segíthetnek jobb átkattintási arányt (CTR) elérni.

 

A Google rengeteg adatjelölést támogat, ezért érdemes utánanézni, hogy melyek a legalkalmasabbak saját tartalmaidhoz. A legelterjedtebb szabvány a Schema.

 

Találd meg és szüntesd meg a többször előforduló tartalmakat

A többször előforduló (duplikált) tartalmak azok az azonos tartalmú oldalak, amelyek több URL címen is elérhetők webhelyeden. Mint az fentebb már elhangzott, elég, gyakran előfordul, hogy egy webhelyen HTTP és HTTPS URL-el is meglátogatható ugyan az az oldal:

 

  • http://webhelyem.hu/index.html
  • https://webhelyem.hu/index.html

 

Hasonló problémát okozhat, ha webhelyed WWW és WWW nélküli URL-ekkel is elérhető:

  • https://webhelyem.hu/index.html
  • https://www.webhelyem.hu/index.html

 

 

 

Ezt követően átirányítással és/vagy kanonizálással orvosolhatod a problémákat, attól függően, hogy milyen jellegű duplikációról van szó.

 

Találd meg és javítsd ki a hibás linkeket 

A hibás (404-es) hivatkozások rossz hatással lehetnek a felhasználói élményre. Szintén probléma, ha ezek az oldalak valaha visszahivatkozásokat szereztek, hiszen ezen linkek értéke teljesen elveszik majd a webhelyen.

 

A hibás linkeket többféle eszköz is segít kiszűrni – a Google Search Console felületén például az „Oldalak” jelentésben.

 

Ha ilyen jellegű problémákat találsz, akkor két lehetőséged van:

  • Visszaállíthatod a véletlenül törölt oldalakat (remélhetőleg készítettél biztonsági mentést webhelyedről)
  • Átirányíthatod a nem létező, visszahivatkozásokkal rendelkező oldalak URL-jeit egy kapcsolódó témájú oldalra, hogy ne vesszen el a kapott linkértékük

 

A hibás linkek javítása után törölnöd vagy frissítened kell a régi belső hivatkozásokat, amelyek a régi címre mutattak. Az ilyen hibás belső hivatkozások ellenőrzése szintén több eszközzel is elvégezhető.

 

Optimalizálj az alapvető webes vitals-mutatókra

Az alapvető webes vitals-mutatók az oldalélmény mérésére szolgálnak a Google rendszerében. Ezek a mutatók a következők:

  • Legnagyobb vizuális tartalomválasz (LCP): Azt méri, hogy mennyi idő alatt töltődik be az oldal legnagyobb eleme (pl. egy kép vagy hosszabb bekezdés) a felhasználók számára.
  • Első interakciótól számított válaszkésés (FID): Azt méri, hogy mennyi időbe telik, hogy a weboldal reagáljon a felhasználó első interakciójára (pl. egy kattintásra).
  • Elrendezés összmozgása (CLS): Azt méri, hogy mennyire rendeződnek át az oldal elemei betöltődés közben (és „löknek” félre más elemeket eközben).
  • Arra kell törekedned, hogy minden mutatónál elérd az ideális értéket, amelyek a következők:
    •  LCP: 2,5 másodpernél alacsonyabb
    • FID: 100 milliszekundumnál alacsonyabb
    • CLS: 0,1 vagy alacsonyabb

 

Webhelyed alapvető webes vitals-mutatóit a Search Console felületén, a „Felhasználói élmény” menü alatt találod.

 

Mivel az alapvető webes vitals-mutatók javarészt a weboldalak sebességével kapcsolatosak, a webhely felgyorsításával általában ezek az értékek is javulnak majd.

 

Használd a hreflang címkét, ha tartalmaid több nyelven is elérhetők

Ha webhelyed több nyelven is kínálja tartalmait, akkor mindenképpen használnod kell a hreflang címkét.

 

A hreflang egy HTML attribútum, amelyben az adott oldal nyelvét jelölheted meg. A keresőmotorok ez alapján tudják majd eldönteni, hogy a különböző nyelvű felhasználóknak melyik verziót jelenítsék meg a találatok között. A hreflang tehát a földrajzi célzás egyik feltétele.

 

A hreflang címke elhelyezése nagyon egyszerű – az oldal HTML kódjának

szakaszába kell kerüljön. Ha például egy oldal több nyelven is elérhető, akkor az alábbi sorok kell szerepeljenek a HTML-ben (mindegyik a megfelelő nyelvű oldalon):

  • Magyar oldal:
  • Angol oldal:
  • Spanyol oldal:

 

Foglalkozz rendszeresen a technikai SEO-val

A technikai SEO nem olyasmi, amit az ember egyszer „elintéz”, és aztán befejezettként tekinthet rá. Ahogy a webhely bővül és frissül, új problémákkal és feladatokkal találod majd szemben magadat.


Érdemes követni a legújabb technikai SEO trendeket, illetve legalább havonta egyszer ellenőrizni a fent említett problémaforrásokat, hiszen a dolgok észrevétlenül is tönkremehetnek webhelyeden.

A Search Console sokat segíthet ebben, de a Google Analytics is hasznos lehet. Az Analytics segítségével ellenőrizheted, hogy milyen útvonalakat járnak be látogatóid, miután webhelyedre érkeznek, és mely oldalakon hagyják el azt. Ez segíthet rávilágítani a lassú, nehezen navigálható oldalakra, amelyekre oda kell figyelned. 

Ha nem akarsz ezekkel a dolgokkal foglalkozni, vagy szeretnéd, ha ezt professzionális módon végezné egy hozzáértő csapat, kérd ajánlatunkat ITT! 

Google Honlapkészítés SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.