A keresőoptimalizálással foglalkozók már hosszú idők óta keresik a tartalmak „Szent Grálját”, azaz az olyan tartalmakat, ami ellenáll a Google változtatásainak, és hosszú időkön át jól rangsorol majd a releváns keresésekre. A következőkben ezzel kapcsolatban olvashatsz néhány gondolatot és tanácsot!
Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a keresőoptimalizálás világa szinte folyamatosan változik. Kollégáink napi szinten monitorozzák ezeket a változásokat, amely – ha őszintén akarunk lenni – mindennapos feladat. Mem csoda hát, ha a céged többi teendője között erre Neked már nem marad időd! Keress minket bátran IDE kattintva, hogy céged online marketingje biztos kezekbe kerülhessen!
Magasra tették a mércét
Évek óta azt hallgatjuk (és mi is megírtuk már nem egyszer), hogy mindig jó tartalmakat kell készíteniük azoknak, akik szeretnének előkelő rangsorolást kapni a Google-tól. Az igazság az, hogy manapság már ez sem feltétlenül elég, ugyanis mindenki tisztában van ezzel. A mérce magasra került, és egyre tovább emelik.
Tudnod kell, hogy mit kíván a közönséged
Az igazán jó tartalmak könnyedén emészthetők, de csak úgy készíthetsz ilyeneket, ha tudod, mire vágyik közönséged.
Ha az elsők között tudsz előállni olyan tartalmakkal, amikre a felhasználók vágynak, akkor a Google sokkal valószínűbb, hogy felfigyel majd rád. Ehhez azonban nem csak a tartalomnak, hanem a felhasználói élménynek és webhelyed teljesítményének is első osztályúnak kell lennie.
Meg kell tehát ismerkedned célközönségeddel, és meg kell tudnod, hogy mit akarnak, majd ez az, amit prezentálnod kell a Google-nak webhelyeden. Sosem árt persze, ha a Google számára is megkönnyíted, hogy rátaláljon tartalmaidra, és könnyedén fel tudja térképezni azokat.
Meg kell értened saját közönségedet
Gyakran elhangzik az is, hogy csak a terjedelme, mély tartalmaknak van esélyük arra, hogy jól rangsoroljanak a Google-ben, és kiállják az algoritmusfrissítések próbáját. Ez nem feltétlenül van így, és ezt egy nagyon jó példa is szemlélteti.
Ott van például a W3Schools, amely egy webfejleszők számára létrehozott online tudástár, tele programozási példákkal és segédanyagokkal. A W3Schools meglehetősen egyszerű példákat kínál, de a Google mégis előbbre rangsorolja, mint a Mozilla saját fejlesztői tudástárát, amit a legtöbb haladó fejlesztő szívesebben használ. De miért?
Nos, a helyzet az, hogy az emberek többségének nincs szüksége részletes, összetett programozói tudásra, és nem webfejlesztő szeretne lenni, amikor rákeres egy egyszerűbb webprogramozási koncepcióra a Google-ban – csak egy egyszerű példa kell nekik. A W3Schools pontosan ezt kínálja, és így több kereső felhasználó számára kínál hasznos, értékes tartalmakat. A Google megérti ezt, ezért előbbre helyezi a W3Schools anyagait a találatok között.
Mindez azt demonstrálja, hogy amíg képes vagy azt megadnod célközönségednek, amire szükségük van, addig nem számít, hogy milyen sekély, vagy épp mély tartalmat kínálsz nekik. Gyakran jobb egy szűk felhasználói kört megcélozni tartalmaiddal, mint megpróbálni egyszerre mindenkit elérni. Kínálj kiváló felhasználói tartalmat egy adott célcsoportnak, és így sokkal nagyobb eséllyel kerülsz majd az első találataik közé.
Írj a felhasználóknak
A cél tehát, hogy mindig a felhasználókat, vagy is célközönségedet tartsd szem előtt tartalmaid elkészítésénél. A „legjobb tartalom” fogalma mindig attól függ, hogy kik alkotják célközönségedet, hogy mire kíváncsiak, és hogy milyen formában szeretnének hozzájutni a tartalmakhoz. Ha képes vagy választ adni a kérdéseikre (még ha nem is tudják pontosan a kérdést), akkor biztos lehetsz benne, hogy tartós pozíciókat szerezhetsz ezzel a Google találatai között!