De pontosan mit takar a tartalomkészítés, és miért muszáj olyan sokat foglalkozni vele? Az alábbiakban ezekre és más fontos kérdésekre találsz választ. Első sorban a szöveges tartalmak kontextusában vizsgáljuk a kérdéseket, de a tartalomkészítés alapelvei bármilyen tartalomtípusra applikálhatók.
Mi az a tartalomkészítés?
A tartalomkészítés az a folyamat, amely során azonosítasz egy témát, amiről írni szeretnél, készítesz ehhez egy stratégiát, majd ténylegesen létre is hozod a tartalmat.
A legtöbb tartalomkészítési folyamatnak a módosítások is fontos részét képezik, általában a többi érintett hozzájárulásával. Amikor aztán a tartalom elnyerte végleges formáját, ideje publikálni azt.
Mivel többféle tartalomtípus létezik (e-könyvek, blogbejegyzések, infografikák, hirdetések, cikkek stb.), a tartalomkészítés folyamata meglehetősen aprólékos sajátosságokkal jár attól függően, hogy milyen típusú tartalomról van szó. Megéri azonban odafigyeléssel elkészíteni ezeket a tartalmakat, hiszen a minőségi tartalmak nem csak az új érdeklődők bevonzásában, hanem azok konvertálásában is sokkal hatékonyabbak.
Az igazán jó tartalmak elkészítéséhez egy jól kitervelt folyamatra lesz szükség. Az alábbiakban ennek egymást követő szakaszaival ismerkedhetsz meg. Kezdjük is!
Ötletelés
A tartalomötletek számos forrásból érkezhetnek, úgymint tartalommarketinges csapatodtól, más munkatársaidtól, összegyűjtött statisztikákból vagy akár ügyfeleid visszajelzéseiből is. A tartalom céljától függően azonban nehéz lehet eldönteni, hogy milyen irányból is közelítsd meg az adott témát.
Ha például egy olyan tartalom elkészítésével bíznak meg, ami egy termék új funkcióját emeli ki, akkor legalább van egy alapvető irány, amiben el tudsz indulni.
Ha azonban azt a feladatot kapod, hogy „készíts olyan tartalmat, ami a konverziós tölcsér első szakaszából szerez organikus tartalmakat a webhelyre” akkor többféle módszerre is szükséged lehet, amelyek segíthetnek konkrét tartalomötletekkel előállni.
Íme néhány tipp, ami segíthet ebben:
Meríts ötletet a kulcsszavakból
A kulcsszókutatás segíthet kideríteni, hogy közönséged hogyan vélekedik egy adott témáról, és hogy milyen kifejezéseket használ, amikor megvitatja azt. Akár olyan új tartalomötletekre is rálelhetsz vele, amikre egyébként nem is gondoltál volna.
Kérj visszajelzést ügyfeleidtől
Lehetséges és meglévő ügyfeleidnek valószínűleg számos megválaszolatlan kérdése van kínálatodról vagy szakterületedről. Mutasd meg, hogy igazi szakértő vagy ebben a témában, és kínál nekik hasznos, értékes forrásokat, amik választ adnak ezekre a kérdésekre.
Képzeld magadat közönséged helyébe
Marketingesként mindenekelőtt ismerned kell célközönségedet. Ha tehát épp új ötletek után kutatsz, akkor gondolkodj el rajta, hogy ideális ügyfeleid mit tartanának értékesnek, érdekesnek vagy hasznosnak. Ez után vizsgáld meg, hogy ezek a témák hogyan illenének bele tartalomstratégiádba.
Kérd ki más csapatok véleményét a cégen belül
Nem csupán az ezzel megbízott csapat segíthet új ötletekkel előállni tartalommarketingedhez. Szervezeted tele van különféle pozíciókkal, perspektívákkal és véleményekkel, amelyek mind hasznosak lehetnek tartalomstratégiádban. Míg a marketingesek tudják, hogy milyen problémákra keresnek megoldást ügyfeleid, addig a cég egyéb tagjai pont ezekre a megoldásokra világíthatnak rá.
Vizsgáld meg, hogy mit csinálnak versenytársaid
Tartalomkészítőként mindig jó, ha tudod, hogy milyen témákkal foglalkoznak versenytársaid. Tanulmányozd, hogy milyen irányból közelítik meg ezeket a témákat, hogy milyen jellegű tartalmakat készítenek, és persze azt is, hogy milyen hiányosságaik vannak, amiket pótolhatnál közönséged számára.
Miután az ötleteléssel végeztél már pontosan tudni fogod, hogy milyen tartalmat érdemes készítened annak érdekében, hogy megszólítsd célközönséged!