AMP - Szállodamarketing, turizmusmarketing, hotelmarketing, marketing hoteleknek, Facebook hirdetés hoteleknek - Komplex online marketing szállodáknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Szállodahirdetések célzása a Facebookon – így csináld ésszerűen
2020/01/29
Czifra Zsófia, Vendéglátás és turizmus online marketing divízió vezető

Miért is olyan elengedhetetlen eszköze az online szállodamarketingnek a Facebookon való kommunikáció? Ez első sorban két dolognak köszönhető: a Facebook egyrészt elképesztő mennyiségű adattal rendelkezik a felhasználókról, amelyeket – bizonyos módon és mértékig – a rendelkezésünkre is bocsájt, másrészt a hirdetéseinek köszönhetően lehetőséget kínál arra is, hogy marketing üzeneteinket eljuttassuk a célközönségüknkbe tartozó olyan felhasználók elé, akiket egyébként az organikus tartalmakkal nem, vagy csak sok-sok befektetett munka után érnénk el.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A turizmus és szállodamarketing egy igen speciális terület. Ami itt működik, az természetesen egy webáruháznál, egy könyvelőnél vagy egy állatorvosnál nem fog, és fordítva. Éppen ezért, mielőtt szorosan kapaszkodnánk a lenti tippekbe, le kell szögeznünk: a hirdetések sikerességét nem csupán a beállítások, de a földrajzi elhelyezkedés, a szolgáltatások, a célközönség is nagy mértékben befolyásolja. Mindez annyit jelent, hogy a hirdetések folyamatos optimalizációt igényelnek, ugyanakkor egy kis gyakorlással és a célközönségünk ismeretével – bár egyre magasabb és magasabb hirdetési költséggel – érhetünk el szép eredményeket.

 

Egy biztos. A célzott hirdetések sokkal hatékonyabbak, mint az általános reklámok, amik vagy érdekelnek valakit, vagy nem. A célzás lényege éppen az, hogy konkrét szempontok alapján adhatod meg, hogy mely felhasználók láthassák hirdetéseidet. Mindez persze akkor fontos, ha egy adott ajánlat vagy csomag egy bizonyos, szűk célközönség számára szól (pl. 25 – 35 év közötti, utazást tervező nők), de az is előfordulhat, hogy egy bizonyos ajánlatunkkal országosan szeretnénk elérni a felhasználókat.

 

Mielőtt rövid útmutatónkba belekezdenénk, érdemes áttekintenünk, hogy a célzási beállításaink milyen információk alapján érik el a célközönségünket. A Facebook maga is ad erre vonatkozóan egy rövid betekintést az algoritmus működésébe. Célozhatunk földrajzi hely, életkor, nem, részletes célzás, kapcsolatok, vagy egyéni célközönség alapján. A demográfiai adatok elég egzakt szempontok, nincs is velük kapcsolatban sok kérdés. De mit jelent, ha a részletes célzást, a kapcsolatokat vagy egyéni célközönséget használunk a potenciális vendégek elérésére?

 

A részletes célzás során bizonyos kritériumok alapján szerepeltetünk vagy kizárunk felhasználókat a célközönségből. Hogy mi alapján határozza meg a közösségi média királya, hogy mely felhasználók tartoznak vagy nem tartoznak az adott halmazba?

  • hirdetések alapján, amelyekkel kapcsolatban a felhasználó aktivitást váltott ki, vagy amit megnyitott
  • az oldalak alapján, amelyekkel kapcsolatba lépett
  • a Facebookon folytatott tevékenységek, vagy azokhoz kapcsolódó interakciók alapján (eszközhasználat, utazási preferenciák)
  • demográfiai jellemzők alapján 
  • az általuk használt eszköz és sebesség alapján

 

A kapcsolatokra természetesen a felhasználó által beállított (vagy észlelt) családi állapot, stb. alapján célozhatunk, az egyéni célközönséget mi magunk hozhatjuk részre bizonyos szempontok alapján, de ez már egy terjedelmesebb téma. Tekintsük most át röviden, hogyan és mire éri meg célozni egy szálloda marketingesének!

 

Facebook hotel marketing Marketing stratégia Online marketing SMM vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 7

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.