Íme 3 dolog, ami meghatározó szerepet játszik majd a 2021-es SEO-ban, és amelyet érdemes Neked is követned! Ha úgy érzed, nincs időd, energiád vagy épp szaktudásod a SEO fellendítéséhez, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal, és tegyük rendbe online jelenléted együtt!
1. A keresőszándék és a kereslet dinamikusak
A keresőszándék és a kereslet mind dinamikus tényezők. 2021-es SEO stratégiádhoz muszáj megismerned és megértened célközönséged keresőszándékát, hiszen csak így készíthetsz olyan tartalmakat, amelyek megfelelnek az igényeiknek.
Ha a Google szerint egy weboldalad a jól passzol az adott keresőszándékhoz, akkor magasan rangsorolja majd azt a többi találat között.
Azonban a vírushelyzet sok keresőszándékot megváltoztatott az elmúlt év során, és a sikeres SEO érdekében kénytelen leszel igazodni ezekhez.
A Path Interactive egyik tanulmányából kiderült, hogy az „anonim alkoholisták” és kapcsolódó keresések olyan találatokat kínáltak fel, amelyek online, tehát virtuális körülmények között lebonyolított megbeszéléseket kínáltak a résztvevők számára. A Google anélkül is tudta, hogy az emberek otthonról kénytelenek megjelenni a megbeszéléseken, hogy a keresések tartalmazták volna az „online” vagy a „virtuális” szavakat.
A keresőszándék változása azonban más formában is megmutatkozhat. Például előfordulhatnak olyan kifejezések, amelyekre néhány nap alatt ugrásszerűen megnő a kereslet, vagy épp ilyen gyorsan eltűnnek a felkapott keresések közül. Februárban és márciusban például minden korábbinál többen kerestek a Google-on a „WC paír” kifejezésre, ami szintén a víruspániknak volt köszönhető. A kovászos kenyér szintén néhány nap alatt robbant be a keresőtrendek élére (a liszthiány miatt), majd ahogy múltak a hetek, az érdeklődés visszaapadt a megszokott szintre.
Továbbá, míg januárban sokan kerestek rá a „moziműsor” kifejezésre, február végén óriásit zuhant az érdeklődés, ahogy novemberben is, az éjszakai kijárási tilalom bevezetésével.
Ezek a trendek mind azt bizonyítják, hogy nagyon mennyire fontos több kulcsszóval is foglalkozni egyszerre, hiszen ezzel úgymond több lábon áll majd online jelenléted is. Valójában nem csak kulcsszavaidat, hanem teljes marketingstratégiádat érdemes változatosabbá tenni ahelyett, hogy mindent a Google-ra bíznál.
Már a járvány elején is többen megjósolták, hogy azok a cégek maradnak majd versenyben, akik elég rugalmasan tudnak alkalmazkodni az új helyzethez, és képesek kihozni belőle a legtöbbet. Ez így is történt.
De mit tehetsz, ha a képlékeny keresőszándék és kereslet befolyásolják online forgalmadat? Először is vess egy pillantást az aktuális keresőtalálati oldalakra, és nézd meg, hogy egyes keresésekre milyen tartalmakat dob fel a Google. Ebből kikövetkeztetheted, hogy a keresőmotor jelenleg milyen tartalmakat tart a legideálisabbaknak egy-egy keresésre, és ehhez igazíthatod a stratégiádat.
Ha azt látod, hogy egyre több keresés találatai szolgálnak ki egy másfajta szándékot, mint amelyet saját tartalmaid, akkor tudni fogod, hogy a Google másra fordítja a hangsúlyt. Persze, hogy miért, azt sosem lehet tudni, de az aktualitások sokat számíthatnak, mint azt tavaly is láthattuk.
A Google Trends, és más trendkövető eszközök sokat segíthetnek a keresőtrendek nyomon követésében. Maradj rugalmas, és mindig állj készen változtatni a stratégiádon!
2. A helyi cégek mozgékonyak kell, hogy legyenek
Apropó rugalmasság: az előző gondolat fokozottan vonatkozik a helyi keresőket megcélzó cégekre és SEO szakemberekre.
A tavalyi vírusválság főleg a kisebb, helyi jellegű cégeket érintette negatívan. A kijárási tilalmak, a vásárlási idősávok és az egyéb korlátozások mind arra kényszerítették a cégtulajdonosokat, hogy kreatív módszerekkel igyekezzenek tartani a kapcsolatot ügyfélkörükkel, és persze továbbra is kiszolgálni őket, legjobb tudásuk szerint (érintésmentes kézbesítés, stb.)
Azonban sok cég már azzal is sokat segíthet ügyfeleinek, ha képes naprakész információkat kínálni nyitva tartásáról. Szerencsére a Google erre külön fel is hívta a cégtulajdonosok figyelmét a Google Cégemen keresztül.
Habár a legtöbb helyi jellegű cég hagyományos egy üzlethelységen belül tevékenykedik (éttermek, edzőtermek, boltok, stb.), muszáj kihasználniuk a keresőszolgáltatók nyújtotta kommunikációs lehetőségeket. A keresőfelületek nagyon népszerűek, és így fontos kapcsolattartási pontot kínálnak a cégek és ügyfeleik között. Ez különösen most fontos, amikor bizonytalan, hogy egy cég milyen szolgáltatásokat kínál üzlethelységében.
Ne felejtsd el tehát frissíteni azokat a felületeket, amelyeken keresztül ügyfeleid információkat kereshetnek cégedről. E mellett kövesd figyelemmel a Google újításait, hiszen a keresőcég az elmúlt évben rengeteg hasznos funkcióval bővítette a Cégem szolgáltatást.
3. A SEO közösség egyre erősebbé válik
A SEO közösség 2020 során bebizonyította, hogy még a nehézségek ellenére is képes nyitott, segítőkész és innovatív maradni. Számos SEO szakember nyújtott segítséget egymásnak a vírushelyzet kezdete óta, és kétségtelen, hogy ebben az időszakban olyan üzleti és baráti kapcsolatok kötődtek, amelyek jóval a COVID-19 felszámolása után is megmaradnak majd.
Mindenki ott segít, ahol tud. Egyes SEO szakemberek ingyenes tippekkel látják el a bajba jutott cégeket, míg mások segítenek állást találni azoknak a kevésbé szerencsés kollégáiknak, akik a szűkösre húzott marketing-költségvetések miatt veszítették el a munkájukat.
Persze ezek nem csak az elmúlt évben zajlottak, de 2020 olyan kihívások elé állította a SEO közösséget (és mindenki mást is), hogy az összefogás ereje sokkal fontosabbá és láthatóbbá is vált ezek hatására.
Habár mindezt önzetlenül kell csinálni, kétségtelen, hogy sok új lehetőségre is rátalálhat az ember, ha hajlandó nyitni a közösség irányába. Légy tehát odaadó, mert sosem tudhatod, hogy mikor lehet neked is szükséged hasonló segítségre!