A mesterséges intelligencia minden eddiginél több szerepet kap
A mesterséges intelligencia már az előző években is komoly hatással volt az emberek internetezési szokásaira, beleértve az online tartalmak keresését is. A különböző MI algoritmusok (például amilyet a Google is használ) igyekeznek olyan tartalmakat mutatni nekünk, amelyek érdekelnek bennünket, hogy újra és újra visszatérjünk a keresőfelületre.
Habár a Google és más keresőmotorok technikai háttere hétpecsétes titok, biztosak lehetünk benne, hogy a mesterséges intelligenciával működő keresőeszközök egyre fejlettebbé válnak majd az előttünk álló évben. Kiváló felhasználói élményt (gyors működés, minőségi tartalmak stb.) kell biztosítanod látogatóid számára, hogy böngészési viselkedésük alapján a keresőmotorok is pozitívan értékeljék webhelyedet.
Egyre több a hangalapú keresés
A különböző hangos segédek (Google Asszisztens, Siri, Alexa) rengeteget fejlődtek az elmúlt évek során. Habár ezek a technológiák még nem igazán terjedtek el hazánkban, a támogatott nyelvű országokban már most széles körökben használják őket, és csak idő kérdése, hogy nálunk is berobbanjanak a köztudatba. Egyes becslések szerint az Egyesült Államokban 2022-ben minden második háztartásban jelen lesz egy okos hangfal, ami ilyen szolgáltatásokat biztosít.
Amennyiben külföldi közönséget is szeretnél megcélozni, vagy szimplán szeretnéd előre felkészíteni tartalmaidat a hangalapú keresés trendjére, érdemes már most tenned ezért. Optimalizálj hosszabb (long tail) kifejezésekre, illetve használj kérdéseket, majd azonnal válaszold is meg őket tömören tartalmaidban. Az asszisztensek általában ezeket a szövegrészleteket keresik meg és olvassák fel a felhasználóknak.
A mobilos hozzáférhetőség relevanciája
A becslések szerint 2025-re a felhasználók 73%-a kizárólag csak mobileszközökről böngészi majd az internetet. Ez az arány már évek óta 50% felett jár, ezért a mobilos hozzáférhetőség 2022-ben már nem előny, hanem alapfeltétel az online érvényesüléshez.
A mobilhasználók továbbá előszeretettel használják okos asszisztensüket (ahol elérhetők) a gyors, kéz nélküli online keresésekhez, tehát ez a két trend bizonyos értelemben fedi egymást.
A videó a SEO szerves része lesz
Nagyon kevés olyan cég van, aminek ne érné meg videós tartalmakat is alkalmaznia 2022-es SEO stratégiája részeként. A YouTube lényegében a Google „kistestvére”, és (a megfelelő optimalizálással) óriási közönség érhető el vele.
Hasonlóképpen a szöveges online tartalmakhoz, a videók is többféle SEO módszerrel optimalizálhatók (platformtól függően) a maximális elérések és lefedettség érdekében. Mi több, egy teljesen új közönséget segítenek elérni, hiszen manapság sokan szívesebben néznek meg egy 1-2 perces videót, minthogy ugyan ennyi időt töltsenek egy cikk elolvasásával.
Egyre fontosabbak lesznek a szemantikusan kapcsolódó kulcsszavak
A SEO szakemberek hosszú évekig csak az elsődleges kulcsszavakra koncentráltak stratégiájukban, azonban manapság már nem ez a nyerő stratégia. A szemantikai keresésnek és a keresőszándékra való optimalizálásnak köszönhetően a kapcsolódó, vagy „másodlagos” kulcsszavak is fontos szerepet kapnak a stratégiákban.
A Google manapság már nem csak szóláncokat vizsgál, hanem a lekérdezés kontextusát is figyelembe veszi, hogy megállapítsa, milyen szándékkal írta be azt a kereső felhasználó. Minél több releváns információt kínálsz tartalmaidról elsődleges és másodlagos kulcsszavak használatával, annál jobb.
A közösségi hallgatózás fontosabb szerepet kap a SEO-ban
A közösségi hallgatózás lényegében a márkádról szóló nyilvános online beszélgetések nyomon követését jelenti. Különböző eszközök segítenek felhívni a figyelmed rá, valahányszor valaki egy nyilvános bejegyzésben vagy hozzászólásban említi meg márkádat, hogy felmérhesd az emberek arról kialakult véleményét.
Mivel ilyen értesítőket bármilyen kulcsszóba beállíthatsz, a technológia segít felmérni egy-egy kifejezés népszerűségét, illetve, hogy milyen kérdéseket fogalmaznak meg velük kapcsolatban a felhasználók. Ezen tudás birtokában hasznos, optimalizált tartalmakat készíthetsz majd nekik.
Egyre nagyobb hangsúly kerül a Google E-A-T szempontjaira
A Google rendszeresen emlékezteti a webmestereket és a SEO szakembereket, hogy a tartalmak minősége az egyik legfontosabb szempont a rangsorolásban. A Google minőségellenőrei többek között az E-A-T szempontok alapján állapítják meg, hogy mennyire értékes, hasznos egy tartalom, főleg, ha az az ember egészségével, jogi témákkal, vagy pénzügyekkel foglalkozik.
Fontos, hogy tudd, kiknek készülnek ezek a tartalmak, és hogy kellő szaktudással készítsd el őket. Fel kell továbbá tüntetned, hogy ki a tartalom szerzője, vagy hogy milyen elismert szakértő ellenőrizte azt, mielőtt publikálásra került volna. Prezentáld ezeket a tartalmakat olyan formátumban, amit közönséged preferál!