Sokszor kérik tőlem, ha előadást tartok az egyetemen vagy egy konferencián, hogy mondjam el, hogyan dolgozik a Google. Mi alapján rakja sorrendbe a weboldalakat? A választ hosszasan taglalhatnám, hiszen a keresőóriás több mint kétszáz szempontból vizsgál meg egy-egy weboldalt mielőtt beállítaná azt a rangsorba. 1996 környékén hoztam létre az első weblapomat, akkor még egyetemi informatika óra keretében. 2002-ben már üzlet volt a keresőoptimalizálás, ha még nem is így neveztük. Annak idején viszonylag könnyű volt a találati lista élére kerülni, hiszen mind a SEO mind a Google keresőoptimalizáló cégek elleni küzdelme még gyerekcipőben járt. Folyamatosan egyre több és több weboldal keresőoptimalizálásával kezdtünk el foglalkozni, és lassan kiépült az a több mint 200 kísérleti weboldalból álló laboratóriumi weboldal, amit csak a SEO tudás építésére, a Google algoritmusának tesztelésére használunk manapság. Rengeteg szempontot ismerünk és igyekszünk megfelelni nekik.
Mégsem a szempontok száma az, ami igazán nagy kihívássá teszi a keresőoptimalizálást, hanem Google rangsoroló algoritmusának változása, ami egyszerűen képtelen nyugton maradni. Bizonyos rangsorolási faktorok átalakulnak, mások eltűnnek, néha pedig teljesen újakat vezetnek be. A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve cikkünkben éppen ezekről írtunk.
Mit tehet tehát egy olyan online marketing szakember, aki szeretné, ha webhelye (vagy webhelyei) továbbra is egy lépéssel a konkurencia előtt hjárnának? Kezdésképpen felkészülhet a 2018-ban várható legfontosabb SEO trendekre. És hogy mik ezek? Nézzük őket…