AMP - 8 SEO trend, amit lehetetlen lesz figyelmen kívül hagyni 2018-ban. Keresőmarketing trendek.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

8 SEO trend, amit lehetetlen lesz figyelmen kívül hagyni 2018-ban
2018/04/03
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan lehet weboldalam az első a Google találati listáján? Mit kell tennem ezért, és miben segíthet a keresőmarketing vagy a SEO? Melyek azok az újdonságok, melyek 2018-ban megváltoztatják a keresőoptimalizálás és az online marketing alapjait? Mutatjuk! 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Sokszor kérik tőlem, ha előadást tartok az egyetemen vagy egy konferencián, hogy mondjam el, hogyan dolgozik a Google. Mi alapján rakja sorrendbe a weboldalakat? A választ hosszasan taglalhatnám, hiszen a keresőóriás több mint kétszáz szempontból vizsgál meg egy-egy weboldalt mielőtt beállítaná azt a rangsorba. 1996 környékén hoztam létre az első weblapomat, akkor még egyetemi informatika óra keretében. 2002-ben már üzlet volt a keresőoptimalizálás, ha még nem is így neveztük. Annak idején viszonylag könnyű volt a találati lista élére kerülni, hiszen mind a SEO mind a Google keresőoptimalizáló cégek elleni küzdelme még gyerekcipőben járt. Folyamatosan egyre több és több weboldal keresőoptimalizálásával kezdtünk el foglalkozni, és lassan kiépült az a több mint 200 kísérleti weboldalból álló laboratóriumi weboldal, amit csak a SEO tudás építésére, a Google algoritmusának tesztelésére használunk manapság. Rengeteg szempontot ismerünk és igyekszünk megfelelni nekik. 

 

Mégsem a szempontok száma az, ami igazán nagy kihívássá teszi a keresőoptimalizálást, hanem Google rangsoroló algoritmusának változása, ami egyszerűen képtelen nyugton maradni. Bizonyos rangsorolási faktorok átalakulnak, mások eltűnnek, néha pedig teljesen újakat vezetnek be. A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve cikkünkben éppen ezekről írtunk. 

 

Mit tehet tehát egy olyan online marketing szakember, aki szeretné, ha webhelye (vagy webhelyei) továbbra is egy lépéssel a konkurencia előtt hjárnának? Kezdésképpen felkészülhet a 2018-ban várható legfontosabb SEO trendekre. És hogy mik ezek? Nézzük őket…

 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.