Magad keresőoptimalizálod weboldalad, vagy SEO szakembert keresel? Hogyan áll ma a keresőoptimalizáló szakma helyzete?
14 éve kezdtem el foglalkozni a keresőoptimalizálással. Ma már nem csak azt mondhatom el, hogy konyítok valamicskét hozzá, vagy azt, hogy egyetemen tanítom, hanem azt is, hogy azok is egyetemi oktatási eredményeikkel büszkélkednek LinkedIn profiljukon, akik tőlem tanulták a SEO-t. Így nagyon tetszett az a cikk, amit az egyik gyakornokom fordított le gyakornoki idejében a keresőoptimalizálás mai helyzetéről. Gondoltam, érdemes lesz elolvasnotok. Íme:
A nevek változnak, a játék ugyanaz marad
Érdekes, hogy a
SEO soha nem áll meg a fejlődésben. Új taktikák születnek, elterjednek, aztán kihalnak, esetleg betiltják őket. A vállalatoknak SEO cégekre van szüksége, hogy segítsenek összehangolódni a változó környezettel, eredményeket érjenek el, és hogy elfogulatlan tanácsokat adjanak. A hagyományos SEO egy bizonyított és stabil alapot nyújt, ahonnan mélyebbre merülhetünk egy vállalat digitális stratégiáiban.
A New School SEO szakember felemelkedése
A
profi SEO szakemberek örömmel tekintenek a napjainkban egyre inkább kibontakozó több-készülékes, több-képernyős, egyre több tartalmat fogyasztó digitális világra. A
tartalommarketing, GPS, helyi és mobil optimalizálás lehetősége a beruházások nagyarányú megtérülését jelenti a vállalatok számára.
Ahelyett, hogy a SEO szakemberek kukába dobnák eddig felhalmozott tudásukat, építeniük kell a technikai érzékükre, az eredmény-orientáltságra és az objektív látásmódra, hogy meghatározzák az elkövetkező időszak SEO irányvonalát,
Az eredményesség házőrzői
Az ismert brandek SEO szakembereikre támaszkodnak, hogy az online dizájn és fejlesztőpartnerek az üzlet eredményességét produkálják. Ilyenkor a jól végzett SEO jelentős megtérülést eredményez a vállalatnak.
A külsős SEO cégeknek kevesebb érdekeltségük van a már meglévő belső erőviszonyok, technológiai platformok vagy megközelítések megtartásában. Ez a kívülálló státusz adja meg a SEO-sok hitelességét, és a cselekvés szabadságát. Ők a gyerekek, akik bátran kimondhatják, hogy a király nem visel ruhát, vagy ami még rosszabb, a vadonat új parallax scrolling-os oldal láthatatlan a keresők számára.
A SEO szakemberek őszintén beszélhetnek a cégvezetőkkel és ténylegesen működő taktikákkal hatást gyakorolhatnak a bevételre.
A hagyományos SEO jelentősége
Be kell látnunk, hogy az eddig alkalmazott SEO módszerek jó ideig velünk maradnak, és továbbra is jelentősen növelni fogják vállalatunk értékét. Ezzel nincs is
semmi baj, hiszen túl sok a webes technológia és fejlődő szabvány, amik még kiforratlanok a SEO szakemberek számára.
Annak ellenére, hogy a régi típusú weboldalak száma folyamatosan csökken a találati listákban, ezek jelentik a megoldást. A hagyományos SEO – kódolás, tervezés,
indexelés, linkek, on-page tartalom – a változás kulcsa, jobban, mint valaha.
Ezek a technikai SEO elemek a tartalommarketing menedzselés korában is szükségesek maradnak. A vállalatok már túlléptek a készen kapható
CMS platformok alkalmazásán, mivel egyre inkább különbözni szeretnének a versenytársaktól, ezért kompetens SEO szakemberekre van szükség, hogy a dolgok mégis a kitűzött irányba haladjanak.
Siteok vizsgálatának újfajta megközelítése – a fejlődő területek felismerése
Egy SEO szakembernek technikai beállítottságúnak és tényszerűnek kell lenni, ezért érdemes ismernie a kapcsolódó szakterületeket. Az alábbi listában felsoroltuk a még többnyire érintetlen, a hagyományos értelemben vett SEO által ismeretlen területeket.
• Helyi keresés: A helyi találatok reklámozására fordított összeg, 2012-ben 1,2 milliárd USD volt, ez 2017-ben 9 milliárd dollárra nőhet. A reklámra fordított összegeket általában az optimalizálásra fordított összegek követik. Az
oldalak vizsgálata során figyelembe kellene venni a helyi, GPS, és üzleti találatok között való szereplést.
• Mobilra optimalizálás: A helyi kereséssel kéz a kézben járó tevékenység, a kezdőoldal mobilra való optimalizálása napjainkban elengedhetetlen. A SEO vizsgálatoknak tartalmazniuk kell ennek vizsgálatát.
• Közösségei optimalizálás és jogosultság építés: A
LinkedIn, Pinterest, Twitter, és a
Facebook mind rendelkezik működőképes optimalizálási stratégiával, ami együttesen alkalmazható. Minden SEO szerződésnek tartalmaznia kellene egy számszerűen megadott kategóriákat a közösségi teljesítmény eredményessége és az erre fordítható összeg mennyiségéről.
• Tartalom stratégia és kivitelezés: A SEO segíti eldönteni a tartalomépítési és kivitelezési stratégiák irányát. A siteok vizsgálatának ki kellene térnie a felszín alatt található tartalom felépítésére (meta adatok, értékek, tagek csoportjai) , amik támogatják a dinamikus oldalakat és a hatásos keresőoptimalizálást.
• Alkalmazások integrációja: Egy új alkalmazás kifejlesztése talán nem termel sok profitot, viszont garantáltan növeli a vállalat értékláncban elfoglalt helyét.
Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt!
SEO 2014: A meglévő kapcsolatokra építeni
Ezeket a szolgáltatásoknak a SEO szakember hasznát veheti, mert értékes, bár ingatag helyet foglalnak el a vállalat működésében. A jó SEO szakemberek magas megtérülést hoznak a vállalatnak, mivel technikában jártas
partnerként a vállalat számíthat a kézzelfogható eredményekre. Más eredmény-centrikus területek bevonásával, mint a tartalommarketing vagy helyi keresés, a cég további eredményeket érhet el.
Ha egy SEO cég alkalmazottja vagy, talán azért vagy itt, hogy fejleszd a vevőszolgálat, sales vagy a szolgáltatást kivitelező területeket. Talán azért, hogy kiterjeszd a teljesítések és az ellenőrzés módjait, ahogy fentebb olvasható volt.
Lehet, hogy egy vállalat alkalmazott SEO szakembere vagy, akkor pedig ki lenne alkalmasabb arra, hogy emelje a helyi keresés és közösségi megjelenések színvonalát?
Forrás: http://searchenginewatch.com/