A probléma ott kezdődik, hogy a Google elvárásai rendszeresen változnak, és ilyenkor gyakran több találati oldal is átrendeződik, ahogy egyes oldalak lejjebb csúsznak, míg mások feljebb kapaszkodnak a találati listákon.
Persze, a keresőteljesítményt nem csak a Google algoritmusa, hanem a felhasználók gondolkodásmódja és szokásai is befolyásolják. 2020-ban például a járvány miatt egészen más érdekelte az embereket, mint az előző évben, és ezt a keresési trendek is tükrözték. Ez a blog eddig is a legolvasottabb online marketing blog volt, havi 50-60.000 egyedi látogatójával, de 2020-ban a 90.000 látogatót is elérte a havi látogatószám. Online-abbá vált a világ. A Google ráadásul alkalmazkodott is ezekhez az új érdeklődési körökhöz, ami további változásokat eredményezett a találati listákon.
A hatékony digitális marketinghez tehát elengedhetetlen, hogy egy online marketinges mindig képben legyen az aktuális és közelgő SEO trendeket illetően, amelyek komoly hatással lehetnek az organikus forgalomra. Az alábbiakban 2021 legfontosabb SEO trendjeiről olvashatsz.