AMP - Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?
2018/12/17
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Sokszor hallom marketing auditokon ügyfelektől, attól függően, hogy mihez értett előzőt online marketing tanácsadója, hogy a SEO vagy éppen a PPC hirdetések jelentik a tökéletes megoldást. A Google Ads (vagy korábban AdWords) hirdetés optimalizáló cégek szerint a SEO halott. A keresőoptimalizáló cégek szerint az AdBlockerek idejét éljük, az emberek reklám kerülők, a Google hirdetések felesleges elfoglaltságot jelentenek, nem érdemes velük foglalkozni. 

 

Mi, a Marketing Professzoroknál több tucat ügyfél Google Ad kampányait kezeljük, és évek óta folyamatosan az első hatban vagyunk a keresőoptimalizálás szóra a Google találati listáján, aminél nyilvánvalóan semmi sem mutatja jobban, hogy kicsit a SEO-hoz is értünk. Gyakorlati tapasztalataink, méréseink szerint a SEO még messze a leginkább költséghatékony online marketing eszköz, kihagyhatatlan egy marketing mixből. Semmi nem tud ilyen tartósan, ilyen hatékonyan konverziókhoz vezetni, mint ő. Évek óta halljuk, hogy a SEO halott, foglalkozz az AdWords-el, vagy a közösségi médiával inkább szózatokat azoktól, akik csak ezekhez az eszközökhöz értenek (hadd jegyezzem meg, hogy 2,5 millió Facebook rajongót is kezelünk napi szinten, kicsit a socialhöz is értünk tehát). Az igazság azonban az, hogy a SEO-t is nagyon hatékonyan viszi előre egy Google Ad támogatás, így tehát erről sem mondanék le. 


 Egy megfelelően végrehajtott SEO kampány sokat segíthet egy jól összehozott PPC kampányon. Azok a cégek, amik egy kicsit is értenek a marketinghez, jó eséllyel futtatnak valamilyen PPC kampányt, amiből az is következik, hogy jó eséllyel túl vannak a kulcsszókutatáson  is.

 

Sok SEO szakember mégsem szívesen dolgozik együtt olyan ügyfelekkel, akik PPC-vel foglalkoznak, pedig ilyen esetben mindkét fél nyerhet. A keresőoptimalizálók és a fizetett hirdetéseket kezelők rengeteget tanulhatnak egymás adataiból.

 

Gondolj csak bele – mind a SEO-val, mind pedig a PPC-vel foglalkozók ugyan azokat a keresőkifejezéseket és eszközöket használják, és ugyan az a céljuk – megszerezni a Google legjobb találati pozícióit – csak éppen más-más irányból közelítik meg ezt a célt. Emellett ott vannak még a jól megírt SEO landing oldalak, amelyek kiváló minőségi mutatókat hozhatnak a Google Ads hirdetésekben is. De nézzük most a kulcsszavakat és a kulcsszóválasztást akkor, ha a SEO és a PPC szakember egy és ugyan az! 

 

Google hotel marketing Marketing stratégia SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 96

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.