Sokszor hallom marketing auditokon ügyfelektől, attól függően, hogy mihez értett előzőt online marketing tanácsadója, hogy a SEO vagy éppen a PPC hirdetések jelentik a tökéletes megoldást. A Google Ads (vagy korábban AdWords) hirdetés optimalizáló cégek szerint a SEO halott. A keresőoptimalizáló cégek szerint az AdBlockerek idejét éljük, az emberek reklám kerülők, a Google hirdetések felesleges elfoglaltságot jelentenek, nem érdemes velük foglalkozni.
Mi, a Marketing Professzoroknál több tucat ügyfél Google Ad kampányait kezeljük, és évek óta folyamatosan az első hatban vagyunk a keresőoptimalizálás szóra a Google találati listáján, aminél nyilvánvalóan semmi sem mutatja jobban, hogy kicsit a SEO-hoz is értünk. Gyakorlati tapasztalataink, méréseink szerint a SEO még messze a leginkább költséghatékony online marketing eszköz, kihagyhatatlan egy marketing mixből. Semmi nem tud ilyen tartósan, ilyen hatékonyan konverziókhoz vezetni, mint ő. Évek óta halljuk, hogy a SEO halott, foglalkozz az AdWords-el, vagy a közösségi médiával inkább szózatokat azoktól, akik csak ezekhez az eszközökhöz értenek (hadd jegyezzem meg, hogy 2,5 millió Facebook rajongót is kezelünk napi szinten, kicsit a socialhöz is értünk tehát). Az igazság azonban az, hogy a SEO-t is nagyon hatékonyan viszi előre egy Google Ad támogatás, így tehát erről sem mondanék le.
Egy megfelelően végrehajtott SEO kampány sokat segíthet egy jól összehozott PPC kampányon. Azok a cégek, amik egy kicsit is értenek a marketinghez, jó eséllyel futtatnak valamilyen PPC kampányt, amiből az is következik, hogy jó eséllyel túl vannak a kulcsszókutatáson is.
Sok SEO szakember mégsem szívesen dolgozik együtt olyan ügyfelekkel, akik PPC-vel foglalkoznak, pedig ilyen esetben mindkét fél nyerhet. A keresőoptimalizálók és a fizetett hirdetéseket kezelők rengeteget tanulhatnak egymás adataiból.
Gondolj csak bele – mind a SEO-val, mind pedig a PPC-vel foglalkozók ugyan azokat a keresőkifejezéseket és eszközöket használják, és ugyan az a céljuk – megszerezni a Google legjobb találati pozícióit – csak éppen más-más irányból közelítik meg ezt a célt. Emellett ott vannak még a jól megírt SEO landing oldalak, amelyek kiváló minőségi mutatókat hozhatnak a Google Ads hirdetésekben is. De nézzük most a kulcsszavakat és a kulcsszóválasztást akkor, ha a SEO és a PPC szakember egy és ugyan az!