Mi nem ígérünk üres és hangzatos SEO garanciát, mi tényeket mutatunk. Ha pedig nem hiszed, vedd fel velünk a kapcsolatot most!
1. A Google szabályai tiltják a SEO garanciákat
A Google arra figyelmezteti a webmestereket, hogy nagy ívben kerüljék el az olyan keresőoptimalizálási cégeket, amelyek garanciát vállalnak a rangsorolásra:
„Vigyázz az olyan SEO szakemberekkel, akik azt állítják, hogy garantálni tudják a rangsorolásokat, hogy „speciális partnerkapcsolatban” állnak a Google-al, vagy úgy reklámozzák magukat, hogy „elsőbbséggel” képesek beküldeni a tartalmakat a Google-nak.”
Ugyan ebben a Google dokumentumban olvasható továbbá:
„Lehetséges SEO szakemberednek realisztikusan kell tudnia megbecsülni számodra a javulás mértékét, és hogy mennyi munkára lesz szükség ehhez. Ha azt garantálja, hogy a változtatások az első helyre juttatnak a keresőtalálatok között, akkor keress valaki mást.”
A Google tudatni akarja az emberekkel, hogy egytelen SEO szakembernek sincs VIP tagsága a Google-nél, és egyetlen ügynökség sem férhet hozzá a keresőmotor titkaihoz. Mindenkinek ugyan azokat a szabályokat és irányelveket kell követnie, és ugyan úgy kell alkalmazkodniuk a keresőmotor folyamatosan fejlődő algoritmusához is.
Tehát ha a Google azt mondja, hogy senki sem garantálhat első helyezést a Google-on, akkor az úgy is van.
A téma igazából már ennyivel is lezártnak tekinthető, de íme néhány további meggyőző érv.
2. A SEO garanciák általában marketing trükkök
A kevésbé tisztességes SEO ügynökségek gyakran garantálnak előkelő pozíciókat (akár első helyezést is), hogy elcsábítsák azokat a webmestereket, akiknek sehogy sem sikerül bejutniuk az első tíz találat közé (azaz az első oldalra). Ha a garantált eredmények mégsem sikerülnek, akkor az ügynökség alacsonyabb árakat, egy ingyenes hónap szolgáltatást vagy további szolgáltatásokat ígérhet meg az ügyfélnek.
Az igazság az, hogy az ilyen „extra” szolgáltatások ára alapból benne van a SEO kampány eredeti vagy csökkentett árában, ezért a garancia csupán egy marketingtaktika a kétségbeesett webmesterek megnyerésére.
Azok a cégek használják ezt a stratégiát, amik pontosan tudják, hogy nem lesznek képesek felmutatni a megígért eredményeket, mert képtelenek felvenni a versenyt az igazi, tapasztalt SEO ügynökségekkel. Tehát némi plusz ösztönzőt kell kínálniuk, hogy ügyfeleket szerezzenek maguknak.
Íme egy gyakori helyzet:
„Ha nem sikerül megszerezni az első három pozíció valamelyikét három hónap alatt, akkor a negyedik hónapot teljesen ingyen vállaljuk.” Az ilyen SEO garanciákra szigorú gyanúval kell tekinteni. Abban az ingyenes negyedik hónapban nagyon sok kommunikációra számíthatsz az ügynökségtől („Ezeket javítjuk éppen a webhelyén…”), miközben a gyakorlatban alig történik majd valami.
Az ügynökség itt már tudja, hogy jó eséllyel el fognak veszíteni téged, mint ügyfelet, de az első három hónapot már kifizetted nekik, és a szerződést is aláírtad – részükről a munka véget ért (ha egyáltalán elkezdődött valaha bármilyen érdemleges mértékben).
3. A SEO ügynökségek nem ismerik a Google algoritmusát és nem ők diktálják a keresőmotor működését
A SEO szakembereknek nincs beleszólásuk a Google működésébe, csupán olyan taktikákat ismernek, amikkel némileg befolyásolható egy webhely rangsorolása. A Google több tucat (egyesek szerint több száz – senki sem tudja pontosan) szempont alapján dönti el, hogy milyen találatokat és milyen sorrendben sorol fel egyes felhasználók kereséseire, ráadásul ezen szempontok súlyozása is folyamatosan változik.
2020-ban például 11 jelentősebb algoritmusfrissítést (köztük 3 nagyobb központi frissítést) vezetett be a Google, amelyek több milliárd webhely rangsorolását változtatták világszerte. Ezek a frissítések megcélozhatnak különböző iparágakat (pl. egészségügyi webhelyek, pénzügyi témájú webhelyek stb.) vagy módosíthatják egyes rangsorolási szempontok működését (egyesek pl. a sekély, semmitmondó tartalmakat taszítják lejjebb a rangsorolásban, míg mások a gyanús linkstratégiákat hatástalanítják).
Még ha be is jelent néhányat, a Google szinte sosem részletezi pontosan, hogy mit csinál egy-egy frissítés, és hogy kik, illetve milyen változásokra számíthatnak. Tehát a SEO szakemberek sem mindig készülhetnek fel ezekre az eseményekre. De még ha képesek is lépést tartani a Google tempójával, semmi sem garantálja, hogy ez a lendület a végtelenségig megmarad majd.
2013-ban például a Google a feje tetejére állította a SEO világát a „Hummingbird” nevű algoritmusfrissítéssel. A frissítés teljesen váratlanul, minden előzetes bejelentés nélkül érkezett meg (a Google is csak egy hónappal a bevezetése után beszélt róla először), és az összes Google keresés 90%-át érintette. A Hummingbird célja az volt, hogy hatékonyabban tudja értelmezni a keresőkifejezések mögött álló felhasználói szándékot.
Erre azért volt szükség, mert egyre többen kezdték el használni a hangalapú keresést, a webmesterek többsége azonban egyáltalán nem készült fel erre. Több millió webhely csúszott alacsonyabb pozíciókba a frissítés miatt, de nem azért, mert valamit rosszul csináltak, hanem mert nem feleltek meg a Google legújabb szabványának.
Ez csupán egyetlen példa arra, hogy miért nem garantálhat senki konkrét SEO eredményeket. Senki sem tudja, hogy mire készül a Google, és még a frissítések után sem mindig tiszta, hogy mik a legjobb stratégiák a pozíciók megőrzésére vagy visszaszerzésére.
4. A black-hat ügynökségek előszeretettel kínálnak SEO garanciákat
A SEO garanciák etikai problémáit fentebb már tisztáztuk, így bizonyára nem ér meglepetésként, hogy a black-hat SEO ügynökségek (szabálytalan SEO taktikákat alkalmazó cégek) is előszeretettel ígérik oda a csillagokat is ügyfeleiknek.
A black-hat SEO minden olyan keresőoptimalizálási taktikát magába foglal, amelyek nem felelnek meg a Google (és más keresőmotorok) szabályainak. Ilyenek például:
- Alacsony minőségű linkek vásárlása
- Link farmok, linkhálózatok, privát bloghálózatok alkalmazása
- Alacsony minőségű, kulcsszavakkal telehalmozott tartalmak létrehozása (mennyiség > minőség elven)
- Negatív SEO alkalmazása a versenytársak bemocskolása céljából
A black-hat SEO megtévesztő lehet, mert eleinte valóban képes gyors és látványos eredményeket hozni, de ez a kártyavár hosszútávon sosem marad stabil. A kezdeti eredmények rögtön semmissé válnak, amint a Google felfedezi a csaló taktikákat, ami csak idő kérdése.
A black-hat SEO ügynökségek gyakran rosszabb állapotban hagyják ott a webhelyedet, mint amilyenben megkapták őket.
5. A garancia sosem jelent eredményeket
Amikor egy SEO ügynökség eredményeket garantál, akkor általában szándékosan tág fogalmakat használnak, úgymint:
- Garantált rangsorolás három hónapon belül
- Előkelő pozíciókat biztosítunk, vagy visszakapja a pénzét
- Garantált eredmények
Milyen pozíciókról van szó? Mit értünk magas rangsorolás alatt? Mit jelentenek egész pontosan ezek az ígéretek?
Ha egy cég SEO garanciát vállal, és nem fordultál rögtön sarkon (ami a legjobb ötlet ilyenkor), akkor nagyon alaposan el kell olvasnod az apróbetűs részeket. Egy becstelen SEO ügynökség gyakran pont olyan alacsonyra teszi a mércét, hogy el tudja érni az ígért eredményeket, miközben valójában alig javítanak valamit webhelyed teljesítményén.
Íme két példa erre:
- A SEO ügynökség több long-tail kifejezést céloz meg, amikre minimális verseny jellemző. Néhány hónap alatt sikerül is „előkelő pozíciókban” rangsorolni rájuk. A probléma csak az, hogy ezek a kulcsszavak vagy nem kapcsolódnak cégedhez, vagy szinte senki sem keres rájuk, tehát nem vonzanak értékes, konvertáló forgalmat webhelyedre. De az ígéret az volt, hogy meglesz az első hely, tehát nem igazán reklamálhatsz.
- A SEO ügynökség azt ígéri, hogy megduplázza az organikus keresőforgalmadat a következő harminc napban. Na persze, ezt nem olyan nehéz elérni, ha webhelyed jelenleg havonta 50-100 látogatót fogad csupán. Hiába, hogy az új látogatókat nem érdekli kínálatod, az ügynökség sikerként könyvelheti el, hogy megtörtént a 100%-os növekedés.
A megbízhatatlan SEO ügynökségek gyakran helyeznek túlzott hangsúlyt az értelmetlen mutatókra, mindenféle értékes mondanivaló nélkül. Egy tisztességes SEO cég azonban alaposan megbeszéli veled céged átfogó üzleti és marketingcéljait, és hogy kik is számítanak minősített (jó eséllyel konvertáló) látogatóknak webhelyeden. Persze egy jó SEO ügynökség is foglalkozik a mutatókkal, de azokra összpontosít, amik tényleg jelentenek is valamit számodra.
Miért nem vállalnak garanciát az igazi, tekintélyes SEO ügynökségek?
Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha a legjobb SEO ügynökségek tényleg olyan remekül végzik a munkájukat, akkor miért nem hajlandók mégis garanciát vállalni? Ennek több oka is van:
- Egy elismert SEO ügynökség tudomásul veszi, hogy csak megpróbálhatja befolyásolni a Google rangsorolását a tesztelt és bevált taktikáival. De attól, hogy egy SEO módszer ma jól működik, könnyen lehet, hogy a jövőben hasztalanná válik majd a Google frissítései miatt (ez többször is előfordult már).
- Lehetetlen bármit is garantálni egy konkrét időkereten belül. Egy igazán jó SEO szakember tudja, hogy az organikus eredményekre várni kell, és ezt minden takarás nélkül fel is vállalják leendő ügyfeleiknek. Egyes SEO projektek eredményei csupán 5-6 hónap elteltével válnak láthatóvá, főleg, ha az ügyfél egy zsúfolt piacon próbál versenyezni.
- A profi SEO ügynökségek átfogó stratégiákban gondolkodnak. A helyett, hogy egy-egy kulcsszó rangsorolásaira összpontosítanának, többféle taktikát is bevetnek majd, hogy általánosan láthatóbbá tegyék webhelyedet az adott piaci résben. A céljuk az, hogy webhelyed kiérdemelje az előkelő rangsorolást, illetve a felhasználók figyelmét, látogatásait és konverzióit.
- Egy tekintélyes keresőoptimalizálási ügynökség jól tudja, hogy az organikus forgalom önmagában nem elég. Nagyon fontos, hogy olyan emberek érkezzenek webhelyedre, akik érdeklődnek is kínálatod iránt, és jó eséllyel konvertálnának is. 10 ilyen minősített érdeklődő többet ér, mint 100 véletlenül betérő látogató.
- Egy jó SEO ügynökség nem alkalmaz black-hat taktikákat, és nem áldozza fel az ügyfél hosszútávú teljesítményét a rövidtávú eredményekért cserébe.
- Egy megbízható SEO ügynökségnek nem kell túloznia a marketingjében, sem mindent odaígérnie az érdeklődő ügyfeleknek. Az eddigi munkáik eredményei, esettanulmányaik és korábbi, elégedett ügyfeleik sokkal stabilabb garanciának tekinthetők.
- Egy igazi SEO ügynökség szeretne tartós, hosszútávú kapcsolatot kiépíteni ügyfeleivel. Mindig új célokat tűznek ki és folyamatosan javítják a rájuk bízott webhelyek teljesítményét. Igyekeznek lépést tartani a keresőmotorok frissítéseivel, illetve az új versenytársak taktikáival is.