Azonban megfelelő útmutatással és némi gondos tervezéssel te is optimalizálhatod webhelyedet, hogy minél több organikus forgalmat vonzhass rá. Az alábbi rövid útmutató ebben segít majd, de ne feledd, hogy a SEO egy több szintű folyamat! A sikere a weboldaladon is múlik, ezért ha nem vagy biztos benne hogy alkalmas is a SEO-ra, inkább kérj egy auditot IDE kattintva a témában!
1. Készíts jó minőségű, releváns tartalmakat
Látogatóid jó eséllyel azért érkeznek webhelyedre, mert információt keresnek valamivel kapcsolatban, vagy vásárolni szeretnének kínálatodból. Meg kell mutatnod nekik, hogy egy igazi szakértő vagy saját területeden, legyen az kertészkedés, design, fitnesz vagy épp pénzügyi tanácsadás. A cél az, hogy webhelyed egy megbízható forrássá váljon számukra, ahol mindig minőségi, színvonalas tartalmakat találnak azokról a témákról, amik érdeklik őket. Ezt a Google is díjazza majd, és magasabb pozíciókban jeleníti meg tartalmaidat, amikor a felhasználók ilyen témákra keresnek rá.
2. Használj kis fájlméretű képeket
A webhely sebessége egy fontos szempont a rangsorolásban (vagyis, hogy milyen pozícióban jelenik meg webhelyed a találatok között). Webhelyed minden bizonnyal képeket is tartalmaz, azonban ezek fájlmérete súlyosan lassíthatja az oldalak betöltési sebességét, és így webhelyed lejjebb csúszik majd a rangsorban a gyorsabb versenytársakhoz képest. Ügyelj tehát rá, hogy hatékonyan tömörített képeket használj, amelyek minősége alig romlik a kis fájlméret ellenére.
3. Alkalmazz minimál designt
A legtöbb modern webhely manapság minimál designt használ, hiszen ezek letisztultak és átláthatók is, ami pozitívabb felhasználói élményt biztosít a látogatók számára. MI több, az egyszerű (de nem igénytelen) designú webhelyek általában gyorsak is, ami – mint fentebb olvashattad – fontos szempont a SEO-ban.
4. Szerezz minőségi linkeket
A keresőoptimalizálásban rengeteget jelent, ha egy tekintélyes, releváns témájú webhely hivatkozik sajátodra. A Google ezt úgy könyveli el, hogy egy megbízható webhely „szavazott” rád, tehát bizonyára te is kínálsz némi értéket. Ha vannak ismerőseid a szakmában, akik hivatkozni tudnának rád webhelyükről, akkor mindenképpen kérdezz rá erre náluk. A későbbiekben más webhelyektől is fontos lesz linkeket szerezni, de az első napokban ezzel még ne foglalkozz.
5. Használj releváns kulcsszavakat tartalmaidban
A kulcsszavak segítenek a keresőmotoroknak (pl. a Google-nak), hogy a megfelelő találatokat sorolja fel a kereső felhasználók számára. Másképpen megfogalmazva: a Google többek között a kulcsszavak alapján állapítja meg, hogy miről szólnak tartalmaid, és hogy mely keresésekre lenne érdemes megjeleníteni azokat a felhasználóinak. Használj a témához kapcsolódó kulcsszavakat tartalmadban, a tartalom címében, és a tartalom legfontosabb kulcsszavát helyezd el az oldal URL-jében is. Ügyelj a természetes fogalmazásra, és ne erőltesd feleslegesen a kulcsszavak használatát.