AMP - Mi kell egy SEO-barát alt címkébe?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi kell egy SEO-barát alt címkébe?
2019/06/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az alt címke sokat segithet weboldalad keresőoptimalizáltságán, de csak ha jól használod, és nem spameket gyártaszt. Mutatom, mi kell a tökéletes alt SEO-hoz!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A képkeresés SEO alapjai

A képek alt címkéi a keresőoptimalizálás ritkán emlegetett, mégis hasznos eszközei. Bizonyára te is találkoztál már olyan webhelyekkel, ahol a képek valamiért nem jelentek meg, csak egy kis piros X jelezte a helyüket (vagy talán még annyi sem, csak egy üres keret). Nos, az alt címkék, vagy alt szövegek ezt a problémát segítik némileg enyhíteni, ráadásul még az oldal SEO-ját is javíthatod velük!

 

Az alt címkék nemes egyszerűséggel a képen szereplő dolgok szöveges leírásai. Mivel a keresőmotorok (még) nem képesek elemezni, hogy mi szerepel egy fényképen, az alt szövegek értelmezhetővé teszik az ilyen vizuális tartalmakat számukra. Ez lehetővé teszi, hogy az oldalon szereplő, rendesen becímkézett képek akár a keresőmotorok képkeresőiben is megjelenjenek, és így még több felhasználó találhasson rá tartalmaidra.

 

Jól hangzik, nem igaz? Nos, akkor nézzük, hogy mi is kell egy tökéletes alt címke megfogalmazásához!

 

A keresőoptimalizálás veleje: Végezz alapos kulcsszókutatást

A kulcsszókutatás (itt írtam arról, hogyan csináld) szinte minden SEO tevékenység legelső lépése, különösen ha szöveges tartalmakról van szó, amilyen az alt címke is. A Google Kulcsszótervezőn kívül sok más (ha ide kattintasz olvashatsz ezekről is) eszköz is rendelkezésedre áll, ha kulcsszavakat szeretnél találni tartalmaidhoz.

 

Kulcsszókutatás során érdemes olyan releváns kulcsszavakat keresni, amelyekre sok felhasználó keres rá, de nem használják őket sokan tartalmaikban – tehát minimális verseny jellemző rájuk. Hogy miért így érdemes kutatni, az igazából egész logikus. A sűrűn keresett, sokak által megcélzott kulcsszavak óriási versenyt jelentenek, és ezeket általában rettenetesen nehéz megnyerni. Itt a magas verseny a probléma.

 

Ezzel szemben a ritkábban keresett, és ritkábban célzott szavaknak is megvan a hátránya, hiszen nem sok forgalom származik belőlük, és még az a kevés is megoszlik a kulcsszót megcélzó oldalak között. Ebben az esetben az alacsony keresettség a probléma.

Használj elsődleges kulcsszavakat az alt címkében

Habár az alt címke szövege (az alt szöveg) fontos, nem szabad, hogy prioritást élvezzen a gondosan megtervelt, jelenleg helyen lévő SEO-dal szemben. Másképpen megfogalmazva: ne rendezd át jelenleg használt kulcsszavaidat csak azért, hogy az alt szöveg kulcsszavai passzoljanak a képbe.

 

Ehelyett próbálj inkább olyan képeket találni, amelyekkel kiegészítheted már meglévő kulcsszavaidat. Ha egy oldal SEO-ját a képek köré építed fel, akkor az oldal tartalma sokkal inkább a képről szól majd, mint bármi másról.

 

Kivételes eset persze, ha a tartalom ténylegesen a képekről szól – ha az oldal központi eleme egy képgaléria, vagy egy diavetítés, akkor jobb, ha az oldal szövege próbál segíteni ezeken az elemeken, nem pedig fordítva.

 

Ne legyen öncélú a SEO! Kapcsold egymáshoz az alt címkét és az oldal tartalmát

Egy gyakori hiba, amit a webmesterek és marketingesek a SEO során elvétenek, hogy nem állítanak fel semmilyen kapcsolatot az alt szöveg és az oldal tartalma között. Az alt szövegnek, habár első sorban a képről szól, valamilyen módon kapcsolódnia kell az oldal fő szöveges tartalmához is – az alt szöveg feladata összekötni a képet és az oldal tartalmát.

 

Például egy kertészeti cikkben, amiben a paradicsomról van szó, egy paradicsomokat ábrázoló kép alt címkéjébe érdemes beleírni, hogy a képen pontosan mi látható – ha például a paradicsom virágait ábrázolja a kép, akkor a „paradicsom virágai” kifejezés meg kell jelenjen az alt szövegben.

 

Ne fogalmazz túl terjengősen

Mint említettük, az alt szöveg célja leírni, hogy mit ábrázol a kép, ha a felhasználó nem tudja megtekinteni azt. Éppen ezért nem egy kisebb regény kell, hogy az alt címkébe kerüljön. Egyszerűen csak írd le néhány szóban, vagy egy rövid mondatban, hogy mi van a képen, és persze használd a legfontosabb kulcsszavakat is.

 

Az alt szöveg javasolt hossza nagyjából 125 karakter. Néhány böngésző nem képes rendesen megjeleníteni a hosszabb szövegeket (csak egy olyan hosszú sort mutatnak az alt szövegből, amilyen széles a kép is lenne), így ezért sem érdemes túl hosszúra fogalmazni ezeket. Ha az alt címkéid rendszeresen meghaladják ezt a durván 125 karakteres keretet, akkor talán jobb, ha ezeket a szövegeket az oldal fő tartalmában használod inkább fel, és más alt szövegeket találsz ki.

Példa jól megírt SEO barát alt szövegekre


 
 

Ebben a példában a „kepfajl.jpg” a képfájl neve és kiterjesztése. Ez a kép látható meg akkor, amikor a böngésző rendesen meg tudja jeleníteni a képet a felhasználóknak. Ha a kép nem tud megjelenni, akkor az „az alt szöveg helye” szöveg jelenik majd meg – ezt a szöveget látják a keresőmotorok robotjai is.
 

Lássunk tehát egy példát!
 

Tegyük fel, hogy egy már említett kertészettel foglalkozó webhelyet üzemeltetsz, és éppen a gyep gondozásáról van szó egy cikkben. Feltöltesz egy képet egy jól gondozott gyepről, valahogy így:


 

Ez egyrészt tömören, lényegre törően leírja a kép tartalmát, másrészt pedig tartalmazza a „gyepgondozás” kulcsszót is.

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 101

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.