Manapság, ha a Google felfedezi, hogy egy webhely ilyen tiltott technikákat alkalmaz, akkor jó eséllyel valamilyen büntetést szab ki rá. Sajnos számos cég a mai napig ezekre a SEO módszerekre esküszik, függetlenül attól, hogy többet árthatnak, mint amennyit segíthetnek.
A sekély tartalmak bővítésével látványos előnyökre tehetsz szert webhelyed számára. A mély, részletes tartalmak hasznos információkat biztosítanak látogatóid számára, illetve az általános páciensélményt is javítják.
A Google továbbá hajlamos eltávolítani indexéből az igazán sekély tartalmú oldalakat, ami „lágy 404-es hibákat” eredményez majd. Ez akkor fordul elő, ha a Google nem talál jelentős mennyiségű tartalmat az oldalon (a fejlécen és láblécen kívül), és üresnek ítéli meg azt.
Ha egészségügyi szolgáltatóként szeretnéd javítani oldalaid rangsorolását, akkor bővítened kell tartalmaidat, és válaszokat kell kínálnod pácienseid leggyakoribb kérdéseire. Ehhez muszáj leszel megszüntetni a sekély tartalmakat webhelyeden.
Mik azok a sekély tartalmak?
A sekély tartalmak olyan rövid vagy rossz minőségű oldalak webhelyeden, amelyek nem kínálnak semmilyen értéket látogatóid számára. A sekély tartalmak nem adnak választ a páciensek kérdéseire vagy nem passzolnak a keresőszándékukhoz.
Mielőtt bármit is csinálnál, meg kell ismerkedned a problémával, amit megpróbálsz majd megoldani. Számos egészségügyi webhely a sekély tartalmak miatt rangsorol gyengén a találatok között.
A Google célja az, hogy elérhetőbbé tegye az internet leghasznosabb és legértékesebb adatait a keresők számára. Még a keresőóriás is felhívja rá a figyelmet, hogy a sekély vagy egyébként rossz minőségű tartalmak nem rangsorolnak majd magas pozíciókban (vagy egyáltalán) a találatok között.
Ilyen tartalmaknak számítanak többek között a többször előforduló, azaz duplikált tartalmak; a más webhelyekről átmásolt tartalmak; és az automatikusan létrehozott tartalmak. Az értéktelen partneroldalakra mutató hivatkozások és kapuoldalak szintén ide tartoznak.
Mi a baj a kapuoldalakkal?
A kapuoldalak olyan oldalak (vagy webhelyek), amelyeket csak azért hoztak létre, hogy nagyon konkrét és hasonló lekérdezésekre rangsoroljanak. Ezek nem tesznek jót a felhasználói élménynek, mert teleszemetelik a keresőtalálati oldalakat egymáshoz hasonló oldalakkal vagy köztes oldalakkal, amelyek nem olyan hasznosak a felhasználók számára, mint a végső céloldal.
Jó példák ezekre azok az oldalak vagy domain nevek, amelyek konkrét régiókat vagy városokat céloznak meg, de mind egyetlen egy oldalra terelik a forgalmat.
Ha megpróbálod kijátszani a Google algoritmusát, azzal nem csak a büntetéseket kockáztatod, hanem látogatóidnak is ártasz vele. Ezért olyan fontos javítani a felhasználói élményen és a tartalmak minőségén.
A sekély tartalmak javítása
- Miután sikerült összegyűjtened a sekély tartalmú oldalakat webhelyedről, a következő feladat megszüntetni ezeket a problémákat.
- Mindenekelőtt koncentrálj a legtöbb megtérülést hozó oldalakra, és csak ezek után foglalkozz a kevésbé fontosabbakkal. Minden oldalon bővítsd ki, írd át vagy cseréld le a tartalmakat, illetve távolítsd el a nem kapcsolódó és többször előforduló tartalmakat, amelyek nem hasznosak a felhasználók számára.
- Íme a folyamat lépésről lépésre:
- Kínálj több hosszabb tartalmat, amelyek egyedi és hasznos válaszokat kínálnak célcsoportod leggyakoribb kérdéseire. Ha egészségügyi szolgáltatásaidat bemutató oldalad csupán néhány rövid bekezdésből áll, akkor mindenképpen érdemes lesz kibővíteni.
- Vizsgáld meg a szolgáltatásaiddal, piaci réseddel vagy kínálatoddal kapcsolatos kérdéseket saját webhelyeden és versenytársaidén is. Ez segít megérteni, hogy mi érdekli az embereket, és hogy milyen válaszokat adnak a konkurencia tagjai. Ha hasonlóan jársz el, akkor sok hasznos tudnivalót kínálhatsz majd pácienseidnek és érdeklődőidnek. Bemutathatod többek között a különféle beavatkozásokat és eljárásokat, vagy CTA-kat helyezhetsz el tartalmaidban, amelyek arra buzdítják olvasóidat, hogy többet is kiderítsenek egy-egy szolgáltatásról.
- Optimalizáld oldalaidat kulcsszavakra, és adj hozzájuk további, a másodlagos kulcsszavakhoz kapcsolódód tartalmakat. Kínálj olyan érdekes, értékes tartalmakat látogatóid számára, amelyek kapcsolódónak érdeklődési köreikhez.
- Optimalizáld webhelyed szerkezetét, címsoraidat, meta tagjeidet és címeidet. Ezekbe a mezőkbe olyan, a tölcsér felső szakaszaiba tartozó kulcsszavak kerüljenek, amelyek láthatóbbá teszik tartalmaidat a keresőtalálatok között és ezzel több forgalmat is vonzanak majd webhelyedre. Ne felejts el helyi jellegű kulcsszavakat is használni, amelyek egy-egy konkrét helyszínt jelölnek meg, hiszen ezzel lényegesen csökkentheted a versenytársak számát.
- Mellékelj „gyakran ismételt kérdéseket” a szolgáltatásokat részletező és betegségeket bemutató oldalakra. Minél több információt kínálsz egyetlen oldalon egy adott fogalomról, témáról vagy eljárásról, annál több releváns keresésre jelenhet majd meg a keresőtalálatok között. Ezeken az oldalakon olyan hasznos tudnivalóakt is feltüntethetsz, amelyekhez nem érné meg különálló rövid blogbejegyzéseket készíteni.