A 2017-es év legjobb Super Bowl reklámjai
Miért is éri meg reklámokat készíteni? A Super bowl Amerika harmadik legnagyobb ünnepe a karácsony és a hálaadás mellett. A tenger túli kultúra és meccsnézési szokások gyökeresen különböznek az európaitól.Itt a Bajnokok Ligája döntő kivételével két futballcsapat meccsét leginkább csak a résztvevő csapatok szurkolói, szimpatizánsai nézik meg. Az NFL és a Super bowl egész Amerikát megmozgatja.Évek óta hihetetlen nézettségeket produkálnak ezek a meccsek. Az Egyesült Államok lakossága nagyjából 320 millió ember. Elképesztő adat, de igaz: minden évben 100 millióan néznek bele „A meccsbe”.
Nem csak a férfiak és a gyerekek, hanem a nők is izgatottan várják ezt az eseményt. A amerikai reklámpiac, marketingesek és a liga irányítóinak sok évtizedes remek kapcsolata és kő kemény munkája pedig létrehozott egy olyan gépezetet, ami töménytelen mennyiségű pénzt termel, hála a nézettségnek.
Christopher Walken és Justin Timberlake reklámja elképesztően frappánsra sikeredett. A Bai videója következik:
A szabályokat is úgy alkották meg, hogy a sok játékmegállítás közben is lehessen reklámokat leadni, így a tv előtt helyet foglaló összes réteg igényei ki vannak elégítve.
A hirdetések ilyenkor olyanok, mint egy aranytojást tojó tyúk: sokat hoz, de iszonyatosan drága. Egy 30 másodperces bejátszás ára 5 millió dollár (1, 4 milliárd dollár). 1967-ben még csak 42 000 dollár volt egy spot ára.
Ezekre a reklámokra ilyenkor megnyerik a legnagyobb sztárokat azért, hogy tényleg minden réteget megmozgassanak, mindegyikhez tudjanak szólni. A teljesség igénye nélkül: Justin Bieber, Justin Timberlake, Arnold Schwarzenegger, Jason Statham és még sokan mások próbálják eladni a portékát.
Melissa McCarthy és a KIA kooprodukciója:
Filmek, sorozatok, sörök, mosóporok, autók, telefongyártók- tényleg minden része a piacnak az, ami megmozdul a meccs kapcsán. A hatás pedig kirobbanó: minden évben mérhetően magasabb az eladásra kínált portékák értékesítésének a száma.
Egy nagyon elegáns Audi reklám:
Nézzük most meg, hogy idén melyek voltak a legjobb rövidfilmek.
Justin Bieber és a T-Mobile:
A népszerű Bud Light sör reklámja:
