Miből épül fel egy modern plasztikai sebészeti marketingstratégia?
Egy plasztikai sebészet marketingje ma egészen máshogy néz ki, mint 10-20 évvel ezelőtt. Először is definiálnod kell, hogy mi is alkotja márkádat, hogy aztán az minden online és offline marketingtevékenységedben összefüggően megjelenhessen.
Ezen tevékenységek (és a hozzájuk tartozó eszközök) a webhelyed, online hirdetéseid és azok landing oldalai, blogod, közösségi profiljaid, email marketinged, offline hirdetéseid, ügyfeled véleményei, a klinikád által szponzorált események, a hűségprogramjaid és költségvetésed megtervezése.
Rábíznád inkább magad egy profi csapatra? Kérd egészségügyi online marketing ügynökségünk ajánlatát!
Plasztikai sebészeted marketingstratégiája
Ahogyan az ember külföldre sem utazik el konkrét terv és cél nélkül, úgy a különféle marketingtevékenységeket sem szokás hasra ütésre végezni. Kelleni fog tehát egy stratégia, ami magába foglal mindent plasztikai sebészed marketingjével kapcsolatban.
Egy ilyen marketingstratégiának persze részletesnek és jól kidolgozottnak kell lennie, hogy minden részletet magába foglaljon. Az emberek manapság temérdek csatornát használnak, amelyeken keresztül információkhoz juthatnak, szóval minél több helyen tudsz jelen lenni márkáddal (legalább is ott, ahol célközönséged előszeretettel tartózkodik az interneten), annál jobb.
Plasztikai sebészeted márkája
Ha azt szeretnéd, hogy az emberek ne csak könnyedén felismerjék márkádat, hanem emlékezzenek is arra, akkor meg kell erősítened azt. Ez egy fontos lépés, hiszen marketingüzeneteid olyan embereket is elérnek majd, akik jelenleg még nem gondolkodnak plasztikai beavatkozásokon, azonban ez a jövőben változhat. Ha ekkorra már ismerik márkádat, akkor előnyben leszel, amikor a lehetséges opciók között válogatnak – talán rögtön hozzád fordulnak majd emlékezetből.
Plasztikai sebészeted márkaüzenete
Márkád üzenete célközönséged, vagyis lehetséges pácienseid érzéseire kell, hogy hasson. Ennek az üzenetnek azt kell közölnie velük, hogy te olyasmit kínálsz nekik, amit szeretnének és amire szükségük van. Ebben az üzenetben tartózkodj a negatív hangvitelű fogalmazástól és fess egy realisztikus képet arról, amire ügyfeleid számíthatnak. Ne ígérj olyat, amit nem tudsz teljesíteni! Az emberek sokkal nagyobbra értékelik az őszinteséget, mint azokat a márkákat, amelyek túl szép dolgokat kínálnak ahhoz, hogy igazak legyenek.
Fogalmazásodban továbbá használj olyan stílust, amelyre pácienseid személyesen is számíthatnak tőled. Kerüld az orvosi szakkifejezéseket, hiszen a legtöbbeket ez csak összezavarja és nem azért keresnek fel téged, mert ők is sebészekké szeretnének válni. A cél az, hogy megértesd az érdeklődőkkel, miért érdemes elvégezni egy-egy beavatkozást, és persze azt is, hogy miért pont téged válasszanak erre.
Tudd, hogy kik alkotják célközönségedet és fogalmazz meg egy olyan üzenetet, ami tényleg kifejezetten nekik szól. Lehetőleg használj E/2-et és T/1-et, ezzel is éreztetve ügyfeleiddel, hogy együtt csináljátok majd végig a kezeléseket.
Plasztikai sebészeted vizuális brandingje
Ha tudod, kik alkotják célközönségedet, akkor könnyebb kitalálni, hogy milyen vizuális elemekkel hathatsz rájuk pozitívan. Fontos, hogy a képek, amiket használsz ténylegesen olyan eredményeket ábrázoljanak, amelyeket biztosítani tudsz pácienseidnek. Ne feledd: ne ígérj olyat, amit nem tudsz betartani.
A webhelyedre, közösségi profiljaidra ellátogató érdeklődők azt szeretnék tudni, hogy mit kaphatnak tőled, ezért ne téveszd meg őket.
Habár fontos, hogy vizuális brandinged minőséget sugározzon magából, ügyelned kell rá, hogy ne tüntesd fel márkádat túlzottan luxus jellegűként, különben lesznek olyanok, akik emiatt fordulnak majd el tőled.
Emellett ügyelj rendelőd belső desingjára is. Legyen modern és kényelmes, de egy szélesebb ügyfélkör számára is vonzó. Ha nem tudod, hogyan kezdj bele ebbe, kérd egy tapasztalt belsőépítész segítségét.
Végezetül, ügyelj rá, hogy marketinganyagaid megfogalmazása is tükrözze szakértelmedet, tehát mindent olvass át alaposan az esetleges nyelvtani és szakmai hibák kiiktatása végett.
Plasztikai sebészeted webhelye
Manapság szinte minden az interneten történik – az emberek itt keresnek maguknak szállást, új autót és plasztikai sebészt is. A legtöbb felfedezőtúra a Google-on indul, ezért az online környezetben kell, hogy kialakíts magadnak egy stabil, könnyedén felelhető jelenlétet.
Sok lehetséges ügyfeled számára webhelyed teszi majd a legelső benyomást, ami az interneten is éppen olyan fontos, mint személyesen. A modern hozzáállás alapján feltételezd, hogy egyetlen lehetséges ügyfél sem tér majd be rendelődbe úgy, hogy előtte nem látogatta meg webhelyedet!
Miért van szükséged webhelyre plasztikai sebészként?
Ha azon tűnődsz, hogy miért is lehet szüksége plasztikai sebészetednek saját webhelyre, csak gondolj bele, az interneten próbálsz elérni minél több lehetséges ügyfelet márkáddal. Ez az, amiben egy márkás webhely mindennél többet segíthet számodra. Webhelyed a legértékesebb és legfontosabb marketingeszközöd is egyben.
Egy webhelyen többféle tartalomtípusok helyezhetők el, amelyek információkat kínálnak látogatóidnak arról, hogy miért éppen téged válasszanak. Egy jól elkészített webhely ráadásul még a Google-on keresgélő felhasználókat is vonzza.
Mindehhez értékes, hasznos tartalmakat kell kínálnod célközönséged számára. Minél több emberrel ismerteted meg a plasztikai sebészet előnyeit tartalmaidban (és demonstrálod, hogy értesz is ehhez), annál többen lesznek azok, akik a következő lépésként személyesen is felkeresnek majd rendelődben!
Plasztikai sebészeted webhelyének tartalmai
Egy webhely sokkal több egy szimpla névjegynél, ami plasztikai rendelőd elérhetőségeit tartalmazza. Gondolkodj el rajta, hogy hogyan használhatnád fel ezt az „internetes főhadiszállást” plasztikai sebészeti marketinged részeként.
Segítünk.
Először is, ne vesztegesd webhelylátogatóid idejét. A lényeg az, hogy a látogatók minél gyorsabban és minél egyszerűbben hozzáférhessenek azokhoz az információkhoz, amikért webhelyedre érkeztek. Egy leggyakrabban az általad kínált beavatkozások, műtétek listája lesz. Ezt fontos egyértelműen feltűntetni webhelyeden, hiszen így az odaérkező felhasználók rögtön látni fogják, hogy pontosan mivel is foglalkozik plasztikai klinikád.
Ezzel továbbá elülteted a bogarat látogatóid fülében, akik idővel már csak ezért is szeretnének majd részletesebbem megismerkedni a különféle beavatkozásokkal és lehetőségekkel.
Fontos, hogy webhelyeden kiemeld specialitásaidat is – azokat a plasztikai területeket, amelyek fő profilod részei. Tedd egyértelművé az érdeklődők számára, hogy mi az, amire feltetted az életedet és amit hosszú éveken át kemény munka és rengeteg tanulás árán elsajátítottál.
Ezzel egyfajta megelőlegezett bizalmat ébresztesz az érdeklődőkben, akik így már nem egy komplett idegenhez mennek el első konzultációjukra.
Ezen kívül érdemes minden fő eljárásnak külön oldalt készíteni webhelyeden, amelyen részletesen is leírod, hogy mi történik és hogy mire számíthatnak azok, akik nálad választanak ilyen beavatkozásokat (illetve persze, hogy miért a te klinikádat érdemes választaniuk).
Egy jó plasztikai sebészeti webhelyen továbbá a következő oldalaknak is szerepelniük kell:
- Egy oldal a sebészek bemutatására
- Landing oldalak a különböző beavatkozásoknak illetve a hirdetéseknek
- Díjak és elismerések
- Fizetési lehetőségek
- Extra szolgáltatások
- Gyakran ismételt kérdések
- Egy rendszeresen frissülő blog
Igyekezz egy igényes, vizuálisan összeszedett stílusban prezentálni ezeket az oldalakat (és a rajtuk szereplő információkat) webhelyeden.
Itt van például plasztikai sebész ügyfelünk weboldala, ahol minden fontos információ megtalálható, amelyre a felhasználóknak szüksége lehet, emellett megfelelően keresőoptimalizálst, modern, és letisztult stílusú:
Szeretnél segítséget kérni profi egészségügyi marketing ügynökségtől? Akkor kérd ajánlatunkat és segítünk megvalósítani online marketing stratégiád!
Plasztikai sebészeti előtte-utána galériák
Plasztikai sebészként az egyik leghatékonyabb marketingeszközöd egy előtte-utána galéria lesz. Ez a galéria azt szemlélteti az érdeklődő, lehetséges ügyfelek számára, hogy pontosan milyen munkákat vállalsz és hogy milyen valódi eredményekre számíthatnak tőled.
Egy ilyen galéria akkor a leghatékonyabb, ha az emberek minél több olyan pácienst láthatnak bennük, akikkel tudnak azonosulni – akiknek a helyükbe tudják képzelni magukat, mind az előtte, mind az utána képeken. Igyekezz tehát minél változatosabbra összeállítani ezt a galériát, hogy minél több helyzetet szemléltethess benne és minél többen megtalálhassák „magukat” volt pácienseid között.
Készítsd el képeidet jó minőségben. Ügyelj az élességre, a fényekre, stb. Nem kell berendezned egy stúdiót, de már a képek minősége is sokat számít abban, hogy hogyan ítélik meg munkáid eredményeit az érdeklődők.
Továbbá érdemes kihasználni az alkalmat, és mindegyik képhez röviden összefoglalni, hogy milyen beavatkozás(ok) eredményét mutatják és hogy hogyan sikerült elérni azt, amit a képeken látni.
A webhely technikai háttere
Fontos, hogy plasztikai sebészeted webhelye ne csak kívülről mutasson jól, hanem megfelelően is működjön. Sok webhely sablonra épül, ezek azonban általában nem kínálnak olyan funkciókat, amelyekre egy plasztikai sebésznek szüksége lehet.
Webhelyed stabil, rendezett, modern forráskódra kell épüljön, ami könnyedén karban tartható és idővel frissíthető is, hiszen haladni kell a korral. Ide tartozik továbbá biztonságos kialakítás is.
Ha mindez túl nagy falatnak hangzik (és valljuk be, nem is munka mindezt biztosítani), akkor jobb, ha egy szakképzett online marketing ügynökség segítséget kéred nem csupán webhelyed, hanem teljes online marketing stratégiád kialakítására!