Mi is az a Google Pingvin, és mit csinál pontosan?
A Google Pingvin algoritmus 2012 áprilisa óta uralja a keresőoptimalizáló szakemberek, az online marketingesek munkásságát. Ekkor vezette be ugyanis a Google ezt az algoritmust, amely a keresési találatok között való rangsorolást hivatott elvégezni.
A Google Pingvin legfőbb feladata, hogy azokat a weboldalakat, amelyek szabálytalanul járnak el a keresőoptimalizálásban – black hat SEO-t alkalmaznak – megbüntesse, és hátrébb sorolja a keresési találatok között.
A Google Pingvin megjelenése előtt: a szorgalom dominált a keresési találatok között!
A Google Pingvin megjelenése előtt az algoritmus nem vizsgálta a black hat, azaz a szabálytalan technikákat. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a szorgalmas “marketingesek” könnyedén szerezhettek több száz linket egy-egy oldalra, amelynek köszönhetően a találatok listáján hamar feljebb jutott oldaluk.
Ekkor tehát sokkal inkább a szorgalom dominált, míg a Pingvin után szakértelem nélkül a SEO gyakorlatilag lehetetlenné vált.
A Pingvin algoritmus működése korábban
A Pingvin tehát 2012 óta ciklusonként vizsgálja a SEO működését az oldalakon. Éppen ezért, ha egyszer fekete listára került az oldalat, gyakran igen sokat kellett várni annak feloldására, semlegesítésére.
A 2.0 és a 2.1-es frissítés például annyira szigorúnak bizonyult, hogy hónapokon keresztül teljes szankciókat kaptak a black hat technikákat alkalmazó oldalak, amelynek köszönhetően a találati listákban meg sem jelentek. Ennek részleges feloldására akár fél évet is várnia kellett az oldal tulajdonosának!
Google Pingvin 2016-ban: instant megoldások, eredmények – és persze büntetések is…
A pontos dátumot még nem tették közzé, de a Pingvin idén nagy változásokra készül. A tervek szerint a rangsorolási és szankcionálási folyamatok igencsak felgyorsulnak: akár nap mint nap kerülhetnek le- és fel is a fekete listára új oldalak!
De mit jelent ez a gyakorlatban?
Az elemzési folyamatot időigényesebbé teszi ugyan az algoritmus változás, de ezt mi pozitívként értékeljük. Az eszközök hatásai, eredményei ugyanis nap mint nap látszani fognak a helyezésben: pontosan vizsgálhatjuk tehát, hogy egy-egy módszer milyen eredményt hozott weboldalunkon! Így tehát, akár linkmarketingről, akár on site beállításokról beszélünk, szinte azonnal láthatjuk az eredményeket, és rögtön közbe léphetünk, ha valami nem úgy sikerült ahogy terveztük.
Természetesen ez nem kevés munkát ölel majd fel – hiszen ilyen módon a SEO ellenőrzés gyakorlatilag folyamatos jelenlétet igényel!
A SEO tehát nem lesz könnyebb, csak átalakul…
Nap mint nap újabb trükkök szűnnek meg és praktikák merülnek fel a SEO-val kapcsolatban, amely szakértelmet kíván meg. A keresőoptimalizálás a weboldalak számának növekedésével, és az alogritmusok finomodásával egyre nehezebbé és nehezebbé válik – így egy hozzá nem értő munkája sokat ronthat weboldalad állapotán.
Azt javasoljuk, ha nem vagy tisztában pontosan az aktuális trendekkel és működő eszközökkel, kérd szakértő véleményét, segítségét!
Kérd személyre szabott szolgáltatásunkat IDE kattintva!