AMP - Változik a Google Pingvin 2016-ban: tudd meg Te is, mire kell ügyelned!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Megújul a Google pingvin algoritmusa - instant büntetésekre és büntetés feloldásokra számíthatunk!
2016/04/01
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Google Pingvin nevű algoritmusa már jó ideje az online marketingesek mumusaként lép fel, idén, 2016-ban pedig hatalmas változásra számíthatunk, amely gyökeresen változtatja meg az online marketingesek munkájának egy részét – főként az elemzést és a linképítést.

 

Ismerd meg Te is a részleteket, és készülj fel az algoritmus változására, hogy ne kerüljön feketelistára oldalad!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Mi is az a Google Pingvin, és mit csinál pontosan?

A Google Pingvin algoritmus 2012 áprilisa óta uralja a keresőoptimalizáló szakemberek, az online marketingesek munkásságát. Ekkor vezette be ugyanis a Google ezt az algoritmust, amely a keresési találatok között való rangsorolást hivatott elvégezni.

 

A Google Pingvin legfőbb feladata, hogy azokat a weboldalakat, amelyek szabálytalanul járnak el a keresőoptimalizálásban – black hat SEO-t alkalmaznak – megbüntesse, és hátrébb sorolja a keresési találatok között.

 

A Google Pingvin megjelenése előtt: a szorgalom dominált a keresési találatok között!

A Google Pingvin megjelenése előtt az algoritmus nem vizsgálta a black hat, azaz a szabálytalan technikákat. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a szorgalmas “marketingesek” könnyedén szerezhettek több száz linket egy-egy oldalra, amelynek köszönhetően a találatok listáján hamar feljebb jutott oldaluk.

Ekkor tehát sokkal inkább a szorgalom dominált, míg a Pingvin után szakértelem nélkül a SEO gyakorlatilag lehetetlenné vált.

 

A Pingvin algoritmus működése korábban

A Pingvin tehát 2012 óta ciklusonként vizsgálja a SEO működését az oldalakon. Éppen ezért, ha egyszer fekete listára került az oldalat, gyakran igen sokat kellett várni annak feloldására, semlegesítésére.

A 2.0 és a 2.1-es frissítés például annyira szigorúnak bizonyult, hogy hónapokon keresztül teljes szankciókat kaptak a black hat technikákat alkalmazó oldalak, amelynek köszönhetően a találati listákban meg sem jelentek. Ennek részleges feloldására akár fél évet is várnia kellett az oldal tulajdonosának!

 

Google Pingvin 2016-ban: instant megoldások, eredmények – és persze büntetések is…

A pontos dátumot még nem tették közzé, de a Pingvin idén nagy változásokra készül. A tervek szerint a rangsorolási és szankcionálási folyamatok igencsak felgyorsulnak: akár nap mint nap kerülhetnek le- és fel is a fekete listára új oldalak!

 

De mit jelent ez a gyakorlatban?

Az elemzési folyamatot időigényesebbé teszi ugyan az algoritmus változás, de ezt mi pozitívként értékeljük. Az eszközök hatásai, eredményei ugyanis nap mint nap látszani fognak a helyezésben: pontosan vizsgálhatjuk tehát, hogy egy-egy módszer milyen eredményt hozott weboldalunkon! Így tehát, akár linkmarketingről, akár on site beállításokról beszélünk, szinte azonnal láthatjuk az eredményeket, és rögtön közbe léphetünk, ha valami nem úgy sikerült ahogy terveztük.

 

Természetesen ez nem kevés munkát ölel majd fel – hiszen ilyen módon a SEO ellenőrzés gyakorlatilag folyamatos jelenlétet igényel!

 

A SEO tehát nem lesz könnyebb, csak átalakul…

Nap mint nap újabb trükkök szűnnek meg és praktikák merülnek fel a SEO-val kapcsolatban, amely szakértelmet kíván meg. A keresőoptimalizálás a weboldalak számának növekedésével, és az alogritmusok finomodásával egyre nehezebbé és nehezebbé válik – így egy hozzá nem értő munkája sokat ronthat weboldalad állapotán.

Azt javasoljuk, ha nem vagy tisztában pontosan az aktuális trendekkel és működő eszközökkel, kérd szakértő véleményét, segítségét!

Kérd személyre szabott szolgáltatásunkat IDE kattintva!

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 82

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.