AMP - Mi az a parazita SEO? Ismerd meg a keresőoptimalizálás sötét oldalát, amit a Google egyre szigorúbban büntet.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a parazita SEO és miért utálja a Google?
2024/12/18
Novák Anna

A digitális marketing világában mindig akadnak kreatív, de nem éppen etikus stratégiák, amelyek megpróbálják kijátszani a szabályokat. Az egyik ilyen módszer a „parazita SEO” (angolul: parasite SEO). De mit is jelent pontosan, és miért vált a Google kiemelt célpontjává? Nézzük meg közelebbről!

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

 

Miért jelent problémát a parazita SEO

 

A parazita SEO számos problémát okoz mind a webhelyek tulajdonosainak, mind a felhasználóknak. A manipuláció célja, hogy irreleváns vagy spam jellegű tartalmak kerüljenek előtérbe, miközben rontja az érintett webhely hitelességét.

 

Problémák a parazita SEO-val:

 

  • Hitelesség elvesztése: A jó hírű weboldalak megbízhatósága sérülhet a spam jellegű tartalmak miatt.
  • Felhasználói megtévesztés: A látogatók olyan tartalmakhoz férnek hozzá, amelyek nem felelnek meg elvárásaiknak.
  • Google büntetések: Az érintett oldalak visszaeshetnek a keresőben, ami komoly forgalomcsökkenést eredményezhet.

 

Hogyan működik a parazita SEO?

 

A parazita SEO lényege, hogy egy másik webhely hírnevét és rangsorolási előnyeit kihasználva helyezi előtérbe saját tartalmait. Ez gyakran rejtett aloldalak, titkos tartalmak vagy más nehezen észlelhető technikák révén valósul meg.

Tipikus parazita SEO technikák:

  • Rejtett affiliate marketing oldalak létrehozása.
  • Olyan aloldalak készítése, amelyek nem kapcsolódnak az eredeti webhely témájához.
  • Spam jellegű kulcsszóhasználat a rangsorolás érdekében.

Miért lépett fel a Google a parazita SEO ellen?

A Google célja, hogy a felhasználók számára releváns és hasznos találatokat biztosítson. A parazita SEO azonban torzítja a keresési eredményeket, és rontja a felhasználói élményt. 2024-ben a Google frissítette spam politikáját, hogy még szigorúbban léphessen fel az ilyen tartalmakkal szemben.


Chris Nelson, a Google minőségi csapatának tagja szerint „a parazita SEO kizsákmányoló jellegű, és minden formájában ellentétes a Google irányelveivel.”

 

Esettanulmányok: A parazita SEO hatásai

 

1. Sports Illustrated és az AdVon Commerce esete


A Sports Illustrated mesterséges intelligenciával generált termékajánlókat tett közzé, amelyeket egy külső marketingcég, az AdVon Commerce készített. Ezek a tartalmak nemcsak irrelevánsak voltak, hanem rontották a híroldal hitelességét is.

 

2. Oktatási portálok és kaszinó hirdetések


Több oktatási webhely rejtett aloldalain kaszinó- és szerencsejáték-hirdetéseket találtak, amelyek a Google szabályainak súlyos megsértését jelentették.

 

Hogyan védekezhetsz a parazita SEO ellen?

 

A parazita SEO elleni hatékony védekezés egyik kulcsa a SEO honlapkészítés alapos megtervezése. Egy jól felépített, keresőbarát weboldal nemcsak jobb rangsorolást biztosít, hanem megnehezíti, hogy harmadik felek kihasználják az oldalad autoritását. A biztonságos szerkezet, a rendszeres tartalmi auditok, valamint a releváns és értékes tartalmak létrehozása mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a webhelyed immunis legyen az ilyen típusú manipulációs kísérletekkel szemben. Egy professzionális SEO honlapkészítés tehát nemcsak a keresőoptimalizálás alapja, hanem a weboldalad hosszú távú hitelességének záloga is.

 

Íme még néhány lépés, amit megtehetsz:

 

  • Rendszeres auditok: Vizsgáld át webhelyed tartalmait, hogy észrevedd a rejtett vagy spam jellegű oldalakat.
  • Google Search Console használata: Jelentsd a gyanús aktivitásokat, és figyeld a webhely teljesítményét.
  • Frissítsd a biztonsági protokollokat: Védd meg webhelyed a külső hozzáférésektől.
Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 5

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.