Ha megfelelően alkalmazzák, a digitális marketing több forgalmat és vásárlót vonzhat webáruházadba, és összességében nyereségesebbé teheti márkádat, hiszen modern eszközökkel igyekszik eljuttatni marketingüzeneteidet ideális vásárlóidhoz.
Divatmárkád digitális marketingstratégiája ideális esetben több elemből áll össze, lehetővé téve ezzel, hogy minél több online felületen kommunikálhass célközönségeddel. Ha szeretnéd, segítünk kialakítani a megfelelő és hatékony marketing stratégiát divatmárkádnak! IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot, és kezdhetjük is a munkát! :)
A következőkben bemutatunk néhány hatékony eszközt és trükköt, hogy ha rengeteg időd van, te is összeállíthasd az ideális digitális marketingstratégiát divatmárkád számára!
1. Alkalmazz remarketinget
A legtöbben nem szánják rá magukat rögtön a vásárlásra, miután ellátogatnak divatmárkád webáruházába. Sokan eleinte csak nézelődnek, böngészgetnek, de ezzel egyértelműen azt jelzik, hogy érdeklődnek kínálatod iránt. Lehet, hogy nem is feltétlenül webhelyeden jártak, csak megnézték egy YouTube-ra feltöltött videódat.
Ezeket az érdeklődő felhasználókat célozhatod meg úgynevezett remarketing hirdetésekkel, amik kifejezetten nekik szólnak, és arra igyekeznek rávenni őket, hogy térjenek vissza webáruházadba, és fejezzék be vásárlásukat. Ha például valaki nem látogatta meg webhelyedet az elmúlt 5 napban, akkor emlékeztetheted őket egy remarketing hirdetéssel azokra a termékekre, amiket legutóbb nézegettek.
Érdemes ezekkel a hirdetésekkel azokat a látogatókat is visszacsábítani, akik már termékeket is helyeztek bevásárlókosaraikba, de nem rendelték meg őket. Egy ingyenes szállítási ajánlat jó eséllyel segít majd meggyőzni őket!
2. Tarts ünnepi leárazásokat
Érdemes az ünnepi időszakokban, vagy már azok előtt néhány automatikus emailt kiküldeni feliratkozóidnak, amikben felhívhatod a figyelmüket különleges, akciós ajánlataidra. Például egy héten át minden nap engedhetsz egy keveset egy adott kategória árából, ami arra készteti majd az érdeklődőket, hogy naponta visszatérjenek webáruházadba megnézni, hogy mit vehetnek olcsóbban. Ezeket a kedvezményeket persze ismerőseikkel, barátaikkal is megosztják majd.
Egy másik opció kedvezményeket adni az együtt vásárolt termékekre – pl. cipők zoknikkal, vagy pólók rövidnadrágokkal, stb. Népszerűek még az X értéket meghaladó rendelésekre adott kedvezmények, amik lehetnek árengedmények, plusz ajándékok, vagy ingyenes házhozszállítások is.
Ne felejtsd el ezekről az akciókról értesíteni márkád összes követőjét – ne csak emailen, hanem webhelyed blogján és a közösségi médián is!
3. Készíts stílus-útmutatókat
Amennyiben divatmárkád többféle ruhát és kiegészítőt is készít illetve árul, akkor ezekből előre összeállított stílus-útmutatókat is készíthetsz az érdeklődők számára. Megmutathatod nekik, hogy mely ruhadarabjaid és kiegészítőid mutatnak jól egymással, hogy könnyebben el tudják képzelni magukat bennük és kiválasztani a nekik tetsző összeállításokat.
Ezeket az útmutatókat többféle témában vagy alkalomra is elkészítheted az alapján, hogy milyen ruhákkal és kiegészítőkkel foglalkozik márkád – pl. szabadidős, alkalmi, stb.
Még egy külön oldalt is szentelhetsz webáruházadban ezeknek az útmutatóknak, hogy vásárlóid könnyedén megoszthassák őket ismerőseikkel, és hogy könnyebb legyen nekik egy helyen böngészgetni őket.
4. Kérd influencerek segítségét divatmárkád marketingjéhez
Ha szeretnél még több lehetséges ügyfélt elérni az interneten, akkor társulj olyan influencerekkel, akiknek követőit érdekelhetik termékeid. Az influencerek olyan befolyásos személyek, akik képesek befolyásolni követőik márkádról alkotott véleményét, és akár vásárlási döntéseiket is.
Ahhoz, hogy divatmárkádat influencer marketinggel népszerűsíthesd, fontos, hogy olyan influencerekkel állj össze, akiknek stílusa passzol brandingedhez, hiszen így lesz igazán hiteles az együttműködés köztetek, ami a célközönség szemszögéből is fontos tényező.
5. Egész évben foglalkozz divatmárkád digitális marketingjével
Az emberek nem csak karácsonykor vásárolnak egymásnak ajándékokat. Megannyi esemény és ünnep történhet egy év során, ami okot adhat némi kedveskedésre: anyák napja, születésnapok, évfordulók, esküvők, ballagások, és még sorolhatnánk. Ne feledkezz meg azokról sem, akik szimplán csak meg szeretnék lepni kedvesüket valamivel, amikor az a legkevésbé számít egy ajándékra.
Attól függően tehát, hogy milyen termékeket kínálsz és ki alkotják célközönségedet, olyan ruhadarabokkal is előállhatsz, amiket kifejezetten ilyen különleges alkalmakra szánsz nekik. Ezek lehetnek például egymáshoz passzoló öltözékek Valeint-napra, vagy megható, esetleg vicces üzenetekkel ellátott pólók apák vagy anyák napjára.
Az ilyen ruhadarabokkal biztosíthatod, hogy márkád ne csak a legnagyobb ünnepek körül legyen keresett.
6. Tartsd a kapcsolatot közönségeddel
Ha márkahűséget szeretnél ébreszteni közönségedben, akkor fontos, hogy rendszeresen foglalkozz velük. Ezzel egy pozitívat képet festhetsz számukra márkádról, és egy közösséget építhetsz ki köré vásárlóidból és viszonteladóidból.
Ezt például olyan kampányokkal teheted meg, amelyek témájával közönséged könnyedén képes azonosulni. Például versenyeket rendezhetsz a Facebookon vagy az Instagramon, amik rávilágítanak, hogy márkád és ügyfeleid milyen közös értékeket képviselnek.
7. Rendezz nyereményjátékokat az Instagramon
Ha több aktivitásra szeretnéd rávenni célközönségedet az Instagramon (ami nagyon fontos tényező a platform algoritmusa szemében), akkor rendezz nekik egy nyereményjátékot! Nyereményként felkínálhatod legnépszerűbb, vagy akár értékesebb termékeidet is, hogy minél többeket ösztönözz részvételre.
A nevezést érdemes néhány egyszerű, de jelentős lépéshez kötni, hogy minél többen részt vehessenek a versenyben, de profilod aktivitása is növekedjen. Például kérheted, hogy kedveljék márkád Instagram profilját, és jelöljék megy 1-2 ismerősüket a bejegyzések között, vagy írják le, hogy milyen alkalomra viselnék legszívesebben az adott ruhadarabot.
A nevezést kötheted akár egy kép felöltéséhez is, amin vásárlóid jól láthatóan viselik ruhadarabjaidat. Ne felejtsd el kiemelni, hogy a nevezett képek feltöltésekor használják a verseny saját hashagjét is, hogy könnyebben rátalálj ezekre a tartalmakra. Ezzel lényegében ingyen reklámot csinálnak márkádnak!