A digitális korban a nem kézzelfogható termékek és szolgáltatások értékesítése komoly fejtőrést okoz a marketingesek számára, különösen, ha az NFT marketingről van szó.
Az NFT -k, azaz nem helyettesíthető tokenek fizikai vagy digitális dolgok (képek, videók, zene, ingatlanok, egyszóval „eszközök”) tokenizált formái. Hasonlóképpen a kriptovalutákhoz (pl. Bitcoin), az NFT-k is egy blokkláncon léteznek, ahol a létrehozásuk, az adásvételük és átruházásuk zajlik. Az NFT-ket kriptovalutákkal szokás megvásárolni. Számos márka tokenizálta már termékeit és szolgáltatásait digitális eszközökként.
Az NFT marketing ilyen nem helyettesíthető tokenek népszerűsítésével foglalkozik különböző piacokon, blokklánc-csoportokban és közösségi média platformokon, hogy minél több vevőt szerezzen a különböző NFT eszközök (pl. tokenizált műalkotások) számára.
Mivel a gyűjthető NFT-k egyedi digitális eszközök, vásárlók bevonzásához is egyedi marketingmódszerekre van szükség. Egyes előrejelzések szerint az NFT piac 2031-re 60 milliárd dollár értéket képvisel majd, ezért fontos, hogy a marketingesek már ma tisztában legyenek az NFT-k sajátos marketingigényeivel.