Azonban míg a pozitív vélemények megerősíthetik egy páciens megelőlegezett bizalmát praxisod iránt, addig a negatívok könnyedén lerombolhatják azt. Ha pedig mindez nem lenne elég, az elégedetlen ügyfelek sokkal szívesebben nyilvánítják ki véleményüket, mint azok, akik elégedettek az eredményeikkel.
Szóval mit tehet egy plasztikai sebész, ha negatív véleményeket írnak róla az interneten? A következő tippek pontosan erről szólnak!
1. Egyáltalán a páciensed a hozzászóló?
Sajnos sokaknak semmi sem szent, és gyakran előfordul, hogy egy egyébként tisztességes szakembert rosszakarói vagy versenytársai próbálnak bemocskolni az interneten, magukat elégedetlen pácienseknek álcázva.
Ha azt feltételezed, hogy valaki ezzel próbálkozik ellened, akkor nézz utána a véleményező webhely szabályzatának. Ha valaki nem a páciensed, vagy egy rivális szakember ügyfele, akkor véleményét jó eséllyel eltávolíttathatod profilodról.
2. Nézz utána a vélemény szerzőjének
Ha az illető más orvosokat is negatívan szokott értékelni, akkor érdemes felhívni erre a platform figyelmét. Egy nem megbízható, vagy szimplán rosszindulatú felhasználót minél előbb meg kell állítani, és – az adott platform szabályzatától függően – eltávolíttatni a már megírt véleményeit.
3. Válaszolj gyorsan és őszintén
Néhány páciens inkább véleményt ír, mint hogy személyesen beszéljen a praxis egyik képviselőjével. Azzal, hogy gyorsan válaszolsz a negatív hozzászólásokra bebizonyíthatod a később érkező érdeklődőknek, hogy odafigyelsz pácienseidre, és fontosak számodra a véleményeik. A legtöbb esetben érdemes megköszönni a véleménynyilvánítást, és felajánlani az illetőnek, hogy privát beszélgetésben intézhessétek el az ügyet.
4. Ügyelj a titoktartásra
Habár az negatív hozzászólások sokakban azonnali késztetést ébreszthetnek a heves válaszadásra, fontos odafigyelni minden egyes szóra, amit legépelsz. Ne feledd, hogy orvosi hivatásod titoktartásra kötelez, és óriási kellemetlenséget okozhat, ha véletlenül olyasmit árulsz el egy páciensedről, amiről be lehetne azonosítani őt (vagy fordítva, hogy bármilyen részletet elárulj egy nevét felvállaló hozzászólóról).
Ismét azt tudjuk javasolni, hogy köszönd meg a hozzászólást, és ajánld fel az illetőnek, hogy személyesen folytassátok az ügy megbeszélését.
5. Próbáld közvetlenül elérni az illetőt
Ha valaki nem hajlandó „offline” keretek között megvitatni a helyzetet, közvetlenül kell megpróbálnod felvenni vele a kapcsolatot. Ha sikerül megoldanod az ügyfél problémáját, próbálj burkoltan utalni rá, hogy szíveskedjen módosítani nyilvános véleményén.
6. Kérd ki ügyfeleid véleményét
Minél több páciensed ír véleményt praxisodról, annál valószínűbb, hogy a még keresgélő, bizonytalan, lehetséges ügyfelek téged találnak majd meg és választanak versenytársaid helyett. Kérd meg ügyfeleidet, hogy osszák meg véleményüket a nyilvánossággal az erre alkalmas platformokon. Ezt egy emailben is megteheted a kezelés befejeztével, és persze hivatkozásokat is mellékelhetsz ezekhez a platformokhoz.
7. Gondolkodj el a véleményeken
Míg a pozitív vélemények visszajelzések praxisod előnyös oldalairól, a negatív hozzászólások felhívhatják a figyelmed azokra a dolgokra, amiken talán érdemes lenne fejleszteni, változtatni. Ha egy panasz gyakran felmerül a visszajelzések között (legyenek azok pozitív vagy negatív hangvitelűek), akkor gondolkodj el rajta, hogy hogyan előzhetnéd meg ezt a problémát a jövőben.