Persze, az internet tele van egészségügyi webhelyekkel és blogokkal, amelyek napi szinten töltenek fel új tartalmakat, és ezzel komoly konkurenciát jelentenek a különböző praxisok számára. Nem véletlen, hogy sok egészségügyi marketinges megpróbál kiskapukat találni, amiket kihasználva látványos, de unfair (és gyakran rövidtávú) eredményekhez juthat.
A Google és más keresőmotorok azonban már évtizedek óta küzdenek az ilyen „black hat” csalók ellen, és mára olyan fejlett algoritmusaik vannak, amiket sem elavult, sem újabb módszerekkel nem lehet kijátszani (vagy legalább is nem tartósan).
Szóval mi történik, ha valaki mégis megpróbálja átverni a Google-t, és mik a szabályos alternatívák? Az alábbiakban erről lesz szó.
Mi történik, ha megpróbálod átverni a Google-t?
A Google rendszeresen frissíti algoritmusait, hogy olyan tartalmakat találhasson keresőinek, amelyek első osztályú felhasználói élményt nyújtanak nekik, és persze egyszerre kapcsolódnak is a keresett témájukhoz.
Minden egyes algoritmusfrissítés egyre kevésbé értékeli azokat a webhelyeket, amik gyenge tartalmakat és/vagy felhasználói élményt kínálnak látogatóiknak. Ezért nem csak az algoritmus, hanem a Google munkatársai személyesen is tesznek, és konkrét büntetéseket szabhatnak ki a szabálytalan taktikákat használó webhelyekre.
A kulcsszóhalmozás, a vásárolt visszahivatkozások, az rossz minőségű webhelyekre mutató hivatkozások és egyéb black hat (szabálytalan) taktikák mind azt jelzik a Google-nak, hogy egy webhely kétségbeesetten próbálja kompenzálni a tényt, hogy nem képes jó tartalmakat és felhasználói élményt kínálni felhasználóinak.
Pedig a Google pontosan ezt várná el, különösen, ha egészségügyi webhelyekről van szó. Ha egy egészségügyi webhely olyan szinten megpróbálja kijátszani a Google algoritmusát, hogy az már a felhasználói élmény rovására megy, akkor ez már önmagában eltántoríthatja az egyébként érdeklődő látogatókat róla.
Szóval mi a helyes út?
Csalás helyett fenntartható, stabil növekedési technikák
Szerencsére az egészségügyi marketingeseknek számos szabályos SEO technika áll a rendelkezésére, amikkel fellendíthetik webhelyeik keresőteljesítményét. Ezek nagy részéhez nem kell mást tenned, mint hasznos információkat, és kiváló felhasználói élményt biztosítanod a webhelyedre látogatók számára.
Készíts részletes, megbízható, szakmailag pontos, tájékoztató jellegű tartalmakat. Ez különösen fontos az egészségügyi marketingben, hiszen az egészségügyi tartalmakat a Google úgynevezett YMYL („pénzt, vagy életet”) tartalmakként kezeli. Ez lényegében azt jelenti, hogy szakmailag pontosak és hitelesek kell, hogy legyenek, hiszen vagy az ember egészségére, vagy pénzügyeire lehetnek hatással.
Fontos továbbá visszahivatkozásokat is szerezni – ezek olyan linkek, amik más webhelyekről mutatnak a tiédre. Minél több tekintélyes webhely hivatkozik sajátodra, annál több tekintélyt kap webhelyed a Google szemében, és így jobban teljesít majd a keresőtalálatok között is. Ezek a hivatkozások lehetőleg megbízható, egészségügyi webhelyekről származzanak.
Végezetül a technikai SEO-ra is figyelj oda: törekedj arra, hogy webhelyed gyorsan, biztonságosan, és hibák nélkül működjön, biztosítva ezzel a kiváló felhasználói élményt. Ellenőrizd és frissítsd a forráskódot (vagy bízd ezt egy webprogramozóra), valahányszor új biztonsági problémák, vagy új technológiák jelennek meg, hogy webhelyed ne csak tartalmilag, hanem technikailag is naprakészen várja új pácienseidet!