Mi az a mikroblogolás és hogyan erősítheti céged online jelenlétét

Mi az a mikroblog, és miért érdemes indítani egyet 2020-ban?

A hosszabb, bővebb tartalmak 2020-ban is az online marketing frontvonalán állnak, hiszen statisztikailag bizonyított tény, hogy a terjedelmesebb írások lényegesen népszerűbbek az olvasók köreiben. A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy a hosszabb bejegyzések több figyelmet és megosztást kapnak: valahol 2200-2500 szó között mozog a legtöbb organikus forgalmat vonzó tartalmak hossza, míg 3000 szó felett találkozhatsz a legtöbbet megosztott bejegyzésekkel.

Azonban ezek a trendek az utóbbi években változásnak indultak. A helyzet az, hogy az emberek egyre kevesebb ideig képesek és hajlandók egyetlen dologra koncentrálni a figyelmüket, és a Contently egyik felmérése szerint 3/4-ük szívesebben olvas 1000 szónál rövidebb szövegeket, míg csupán 5%-uk hajlandó végigolvasni 2000 szónál hosszabb írásokat.

 

Ezek a változások egyre több teret adnak a különféle úgynevezett mikroblogoknak, ahol a rövidebb tartalmaké a főszerep. Az ilyen mikroblogokra (Twitter, Tumblr, stb.) publikált tartalmakat sokkal könnyebb percek alatt végigfutni és feldolgozni, ami tökéletes a folyamatosan mozgásban lévő közönségek számára.

 

Szóval mik is azok a mikroblogok és miért érdemes neked is indítanod egyet 2020-ban? Lássuk a válaszokat!

 

Mik azok a mikroblogok?

A mikroblogok olyan platformok, amelyek rövid, tömör szöveges tartalmak megosztását teszik lehetővé. Ezeket a tartalmakat általában képekkel, videókkal, GIF animációkkal és bizonyos platformokon akár hangfelvételekkel is ki lehet egészíteni.

 

Érdekes módon a mikroblogolás, mint tevékenység már nagyon rég óta jelen van, de csak mostanában kapott külön nevet is. Ha például bejegyzéseket írsz a Twitterre, akkor bizonyos értelemben te is mikroblogoltál már.

 

Ha foglalkozol videómarketinggel és osztottad már meg a YouTube-ról egy hosszabb videódat például a Facebookon egy rövid összefoglaló szöveg kíséretében, akkor az szintén mikroblogolásnak számít.

 

Mikroblogok formájában legtöbbször híreket, mémeket, idézeteket, rövid összefoglalókat, felhasználói tartalmakat vagy éppen infografikákat szokás megosztani (hogy csak néhányat említsünk).

 

A vizuális tartalmak hatékonysága miatt a legtöbb mikroblog tartalmaz valamnilyen képet, videót vagy grafikát. Ezek vagy a szöveges tartalom kiegészítését, illusztrációját szolgálják, vagy épp a szöveges tartalom az, ami mellékletként készül el és kontextust kínál a vizuális tartalmak számára.

 

Miért érdemes mikroblogot vezetni?

A mikroblogok többek között azért váltak olyan népszerűvé a marketingesek köreiben, mert könnyedén elkészíthetők és szinte azonnali eredményeket kínálnak. Mielőtt azonban felfedeznéd a mikroblogolás „hogyanjait”, ismerkedj meg a „miértekkel” is:

 

Egyszerűbb

Míg egy nagyobb terjedelmű posztot órákig, vagy akár napokig tarthat megírni és tökéletesíteni, ennyi idő alatt sokkal több rövid mikroblog-bejegyzést készíthetsz el. Nehéz – sokak számára lehetetlen – minden egyes nap egy több ezek karakteres tartalommal előállni, legalább is nem olyanokkal, amiknek értékük is van. Egy mikroblog-bejegyzést ezzel szemben percek alatt igényesen elkészíthetsz.

 

A mikroblogolás nem csak egyszerűbb, de olcsóbb megoldás is, hiszen egy adott költség- időkereten belül több tartalom jöhet létre, amelyek mind képesek önállóan megtérülni, akár sokszorosan is.

 

Segít a célközönség tudatában maradni

A tartalommarketingben nem csak az számít, hogy milyen jó minőségű tartalmakat készítesz, hanem az is, hogy milyen sűrűn publikálod azokat. Azok a márkák, amelyek gyakran hallatják hangjukat több aktivitást is váltanak ki közönségükből. Mivel a felhasználók és vásárlók manapság azonnali örömökre vágynak, így azokra a márkákra figyelnek majd oda, amelyek meg is adják ezt nekik.

 

A mikroblogolás lehetővé teszi, hogy egy márka napi szinten többször is kapcsolatot teremtsen célközönségével, és így folyamatosan friss maradjon annak emlékezetében.

 

Mobilbarát megoldás

A vásárlók manapság elválaszthatatlanok a mobilkészülékeiktől. Sokan óránként többször is rápillantanak okostelefonjukra, hogy érkezett-e új értesítés valamelyik alkalmazásból. Az emberek a telefonjukkal kelnek és fekszenek – talán te magad is egy okostelefonon olvasod ezt a cikket.

 

A mikroblogolás többek között azért is olyan hatékony manapság, mert az ezt lehetővé tevő platformok tökéletesen igazodnak az okostelefonos környezethez is. Ott van például a Twitter vagy a Pinterest, amelyek mobilalkalmazások formájában is elérhetők a felhasználók számára, ami kényelmessé, bárhonnan elérhetővé teszi a mikroblog-bejegyzéseket.

 

Melyek a legfontosabb mikroblog-platformok?

A különböző mikroblog-platformok azért olyan népszerűek, mert igazodnak a mai modern, könnyedén fogyasztható tartalomformátumokhoz. Az alábbiakban olvashatsz azokról a platformokról, amelyeket érdemes mikroblogokként (is) használni.

 

Érdemes észben tartani, hogy kisebb kapacitással is lehetséges egyszerre több mikroblogot vezetni. Derítsd ki, hogy célközönséged mely platformokon van jelen, és alakítsd ki jelenlétedet ezeken!

 

Twitter

Az első és legkézenfekvőbb opció a Twitter. Habár 330 milliós felhasználószáma elmarad a milliárdos óriásokétól, sokak számára ez a csatorna jelenti az elsődleges hírforrást. A Twitter világszerte az első számú mikroblog-platform.

 

A Twitteren sokáig 140 karakterben kellett megfogalmazni egy-egy bejegyzést, azonban ez a korlát már 280 karakterre nőtt, ami lényegesen több kreatív szabadságot kínál a felhasználók és persze a márkák számára is.

 

A Twitteren hozzá lehet szólni a bejegyzésekhez (tweetekhez), kedvelni lehet azokat és újraosztásra is van lehetőség. A felhasználók megjelölhetik egymást, illetve különféle tartalmakkal is kiegészíthetik bejegyzéseiket.

 

Fontos mikroblog-funkció még, hogy a tweeteket interaktív elemekként is be lehet ágyazni külső webhelyek tartalmai közé.

 

Tumblr

Egy másik népszerű mikroblog-platform a Twitter mellett. A hosszú történetű Tumblr több mint 465 millió bloggal büszkélkedik, amelyeken a felhasználók szabadon megoszthatják gondolataikat és tartalmaikat közönségükkel.

 

Ezek a bejegyzések újraoszthatók, illetve lehet hozzászólásokat is írni rájuk. Maguk a bejegyzések lényegesen hosszabbak lehetnek, mint a Twitteren, de hozzászólásokon azért így is van egy 475 karakteres limit. Android és iOS rendszereken napi szinten 250 szövegtömb fogalmazható meg, ami még a legszorgalmasabb mikrobloggerek számára is bőven több, mint elegendő.

 

A Tumblr-re temérdek tartalomtípus posztolható a szövegeken kívül – használhatsz képeket, videókat, hivatkozásokat, GIF animációkat és akár hangfelvételeket is.

 

Instagram

Az embernek nem éppen az Instagram ugrik be, ha a mikrobogolásról (vagy bármilyen blogolásról) van szó, elvégre a platform túlnyomóan vizuális jellegű, ahol a képeké és a videóké a főszerep. Nem csoda, hogy sokaknak nehezükre esik megszelídíteniük az Instagram szöveges tartalmait.

 

Habár minden bejegyzéshez legfeljebb 2200 karakter mellékelhető feliratként, a fejlesztők azt javasolják, hogy 250 karakternél ne használj többet, mert ennyi látható anélkül a felhasználóknak a hírfolyamban, hogy meg kellene nyitniuk a bejegyzéseket. Ha mindenképpen hosszabb szöveget szeretnél, fogalmazd meg a lényeget az első 200-250 karakterben.

 

Az Instagram azért ideális mikroblogok számára, mert a bejegyzéseket mindenképpen muszáj kiegészíteni valamilyen vizuális tartalommal is (legyen az egy kép, egy videó vagy egy infografika). A platform valójában temérdek kreatív szabadságot (és egy erre vevő felhasználóbázist) kínál azok számára, akik hajlandók az Instagram vizuális keretein belül dolgozni.

 

Facebook

Ha valahol, akkor a Facebookon lehet igazán sikeres egy mikroblog. A platform temérdek tartalomformátumot támogat – a szokásos képes és videós bejegyzéseken kívül létrehozhatsz szavazásokat, kérdőíveket, bejelentkezéseket és akár élő közvetítéseket is.

 

A Facebookon csoportokat is létrehozhatsz, amelyek még célzottabb mikroblogolást tesznek lehetővé, ráadásul segítenek egy érdeklődő közösséget felépíteni márkád köré.

 

Pinterest

A Pinterestről mostanában ritkábban hallani, különösen a mikroblogok kapcsán. Ez nem meglepő, elvégre a platformon kifejezetten a vizuális tartalmak kerülnek előtérbe, amelyekhez csak nagyon minimális szöveg mellékelhető.

 

A Pinteresten a felhasználók (és a márkák) különféle táblákat készíthetnek, amelyekre „feltűzhetik” kedvenc tartalmaikat, hogy rendszerezhessék és megoszthassák őket hasonló érdeklődésű felhasználókkal.

 

Amennyiben erősen vizuális tartalmakat készítesz, megéri megismerkedni a Pinteresttel is.

 

Reddit

A Reddit a világ egyik legrégebb óta működő és legforgalmasabb webhelye, amin szinte minden létező témával találkozhat az ember.

 

A Reddit megszámlálhatatlanul sok alfórumból (ezek az úgynevezett „subredditek”) áll össze, amelyeken az emberek a politikától kezdve a művészeten át a gasztronómiáig különféle témákat vitatnak meg egymással.

 

A mikrobloggerek számára a Twitter kifejezetten hasznos lehet, hiszen ezen a platformon bárki kifejezheti véleményét vagy hozzászólhat egy már létező témához, beszélgetéshez.

 

A Reddit marketingre is alkalmas platform, habár sajátos megközelítésre lesz szükséged rajta.