Napjaink egyre terjeszkedő digitális közegében a márkafelfedezések 52%-a történik nyilvános közösségi hírfolyamokon. Hogy a felfedezettek közé kerülhessenek, a márkák számára fontos, hogy kiemelkedjenek a tömegből. Ez az egyik oka annak, hogy a mesterséges intelligencia (M.I.), a digitális marketing egyik legfőbb innovációja egyre több lendületet szerez magának, megváltoztatva azt, ahogy a cégek kommunikálnak fogyasztóikkal és gyarapítják bevételüket.
A legnagyobb, adatokkal teli digitális platformokként, a közösségi csatornák kiváló területet biztosítanak a cégek számára, hogy kihasználhassák az MI kínálta lehetőségeket, drámaian új szintre emelhessék ügyfélélményeiket és leegyszerűsítsék üzleti tevékenységeiket.
Számos cég már most hasznát veszi a különböző MI eszközöknek kattintásalapú push (leküldéses) értesítéseihez. Ahogy a közösségi média egyre fejlődik, és az ügyfelek adatai elérhetőbbé válnak, mint korábban bármikor, a cégek egyre többet gondolkodnak azon, hogy hogyan lehet integrálni a mesterséges intelligencia egy közösségi média stratégiába, mindezt persze azért, hogy hatékonyabban teremthessenek kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleikkel is.
Az MI lehetőséget kínál a közösségi média marketingeseknek, hogy minden egyes aktivitási művelettel egyre többet tudhassanak meg közönségük tagjairól, illetve azok vágyairól és szükségleteiről. Továbbá, mivel lehetőséget nyújt a méretezhető személyre szabásra, az MI olyan eszközöket is kínál, amelyekkel hatékonyabban alakíthatók ki olyan kampányok, amelyek javítják az ügyfelekkel való interakciókat, fokozzák az aktivitást és erősítik a márkahűséget.
Az MI-vel felszerelt eszközök lehetővé teszik a cégek számára, hogy akadálymentesítsék folyamataikat, és tisztább képük legyen mind az aktuális, mind pedig a jövendőbeli ügyféltrendekről. Ennek köszönhetően a márkák érdemlegesebb tartalmakat kínálhatnak, és javíthatják az ügyfelek élettartamra vetített értékét is.
A következőkben öt olyan MI eszközről lesz szó, amelyekkel a vállalatok megerősíthetik közösségi média marketing stratégiájukat.