A mesterséges intelligencia hatása a közösségi média marketingre

A mesterséges intelligencia szerepe a közösségi média marketing fejlődésében

Mióta a 2000-es évek elején megjelent, a közösségi média teljesen megváltoztatta a világot – azt, ahogy az emberek egymással kommunikálnak, és azt is, ahogy a márkák ügyfeleikkel. A digitális fogyasztók világszinten átlagosan 2 órát és 24 percet töltenek a közösségi hálózatok böngészésével és az üzenetküldő alkalmazások használatával. A mai összekapcsolt fogyasztók hétköznapi életének szerves részeként a közösségi média folyamatosan fejlődik és fejti ki hatását mind a magánszemélyekre, mind pedig a cégekre.

Napjaink egyre terjeszkedő digitális közegében a márkafelfedezések 52%-a történik nyilvános közösségi hírfolyamokon. Hogy a felfedezettek közé kerülhessenek, a márkák számára fontos, hogy kiemelkedjenek a tömegből. Ez az egyik oka annak, hogy a mesterséges intelligencia (M.I.), a digitális marketing egyik legfőbb innovációja egyre több lendületet szerez magának, megváltoztatva azt, ahogy a cégek kommunikálnak fogyasztóikkal és gyarapítják bevételüket.

 

A legnagyobb, adatokkal teli digitális platformokként, a közösségi csatornák kiváló területet biztosítanak a cégek számára, hogy kihasználhassák az MI kínálta lehetőségeket, drámaian új szintre emelhessék ügyfélélményeiket és leegyszerűsítsék üzleti tevékenységeiket.

 

Számos cég már most hasznát veszi a különböző MI eszközöknek kattintásalapú push (leküldéses) értesítéseihez. Ahogy a közösségi média egyre fejlődik, és az ügyfelek adatai elérhetőbbé válnak, mint korábban bármikor, a cégek egyre többet gondolkodnak azon, hogy hogyan lehet integrálni a mesterséges intelligencia egy közösségi média stratégiába, mindezt persze azért, hogy hatékonyabban teremthessenek kapcsolatot meglévő és leendő ügyfeleikkel is.

 

Az MI lehetőséget kínál a közösségi média marketingeseknek, hogy minden egyes aktivitási művelettel egyre többet tudhassanak meg közönségük tagjairól, illetve azok vágyairól és szükségleteiről. Továbbá, mivel lehetőséget nyújt a méretezhető személyre szabásra, az MI olyan eszközöket is kínál, amelyekkel hatékonyabban alakíthatók ki olyan kampányok, amelyek javítják az ügyfelekkel való interakciókat, fokozzák az aktivitást és erősítik a márkahűséget.

 

Az MI-vel felszerelt eszközök lehetővé teszik a cégek számára, hogy akadálymentesítsék folyamataikat, és tisztább képük legyen mind az aktuális, mind pedig a jövendőbeli ügyféltrendekről. Ennek köszönhetően a márkák érdemlegesebb tartalmakat kínálhatnak, és javíthatják az ügyfelek élettartamra vetített értékét is.

 

A következőkben öt olyan MI eszközről lesz szó, amelyekkel a vállalatok megerősíthetik közösségi média marketing stratégiájukat.

 

1. Közösségi menedzsment gép tanulással

A marketingesek rengeteg időt töltenek a közösségi hálózatokra szánt tartalmak elkészítésével, majd ezek terjesztésével és az aktivitás kezelésével a különböző csatornákon. A mesterséges intelligencia egy ágazataként a gépi tanulás a fő koncepció, amely lehetővé teszi a modern MI előrehaladását.

 

A gépi tanulással működő rendszerek célja megjósolni a jövőt a korábbi adatok alapján, ezek a rendszerek pedig egyre okosabbá válnak, ahogy egyre több adat alapján dolgozhatnak. Az ügyféladatok begyűjtésével szerzett adatok alapján a gépi tanulás képes automatikusan közösségi tartalmakat létrehozni többféle csatornára, és akár még hashtagekkel és rövidített hivatkozásokkal is kiegészítheti ezeket.

 

2. Statisztikákon alapuló döntéshozatal

A márkák számos mesterséges intelligenciával működő eszközt hívhatnak segítségül, hogy a közösségi médiás tevékenységek alapján ügyfélstatisztikákat gyűjthessenek. A megfelelő MI platformmal összekapcsolva az ügyfélstatisztikák lehetővé teszi a cégek számára, hogy odafigyeljenek a fogyasztók mondandójára, nyomon követhessék a márka hírnevének alakulását, kialakuló trendeket fedezhessenek fel és új közönségeket célozhassanak meg.

 

Ehhez általában MI-t használnak, amivel egyszerre több közösségi bejegyzést is elemezhetnek. Az MI-nek köszönhetően a marketingesek egy érthetőbb képet kapnak mindarról, amiről ügyfeleik beszélnek, ami segít nekik több aktivitást kiváltani közönségükből, illetve új promóciós lehetőségekre lelni.

 

Az MI által biztosított ügyfélstatisztikák továbbá abban is segítenek a marketingeseknek, hogy milyen tartalmakat érdemes készíteniük, hogy mikor érdemes közzétenniük azokat, illetve hogy mennyit érdemes költeni ezek kiemelésére a legjobb eredmények érdekében.

 

3. A kommunikáció akadálymentesítése chatbotokkal

A mai fogyasztók egy olyan világban élnek, amitől azonnali kielégülést és információelérést várnak el. Egy ügyfél napjának nagy részét felemésztheti, ha arra kell várnia, hogy egy márka válaszoljon a kérdéseire. Ahelyett, hogy 30 percig ismétlődő „Tartsa kérem” dallamokat hallgattatnának velük, vagy visszahívásokkal váratnák őket, a cégek úgynevezett chatbotokat is alkalmazhatnak.

 

A chatbotok olyan szoftverek, amelyek szöveges vagy hangos módszerekkel képesek beszélgetéseket folytatni, elősegítve ezzel a fogyasztók és a cégek közötti online és offline kommunikációt. Mivel azonnali válaszadásra programozzák őket, a chatbotok nem csak időt spórolnak meg, hanem javítják a felhasználói élményt is.

 

4. Előrelátás az érzelmi MI-vel

A közösségi média hatalma mindenkinek platformot kínál arra, hogy kinyilvánítsák érzelmeiket és véleményeiket, és az esetek többségében, ezek igencsak negatívak. Az érzelmi analízis (más néven érzelmi mesterséges intelligencia) természetes nyelvfeldolgozást (NLP) használ, hogy azonosíthassa azokat a felhasználókat a közösségi médián, akik szóhasználatuk és bejegyzéseik alapján negatív érzelmeket osztanak meg.

 

Az érzelmi analízis segítségével a cégek azonosíthatják a tweetekben és más közösségi bejegyzésekben használt szavakat, hogy megértsék, milyen érzelmeket táplálnak az ügyfelek márkájuk iránt.

 

Ezen információ birtokában a cégek előrelátóan és minél gyorsabban kereshetik fel az ügyfeleket és reagálhatnak azok panaszaira.

 

5. Mesterséges intelligenciával működő influencerek

Kétség sem fér hozzá, hogy a közösségi médiás influencer marketing hatékony eszköz mind a márkaismertség, mind pedig az értékesítések fellendítésére. Az MI ezt egy teljesen új szintre emelte, amikor virtuális személyiségek kezdtek el megjelenni a közösségi médián, mint influencerek – első sorban az Instagramon.

 

Shudu, a világ első digitális szupermodellje 100%-ban számítógépesen generált, és már 200 ezer követője van. Ezek az MI által készített influencerek egybeolvasztják a digitálist a valóssal, és egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ez is csak egy a megannyi innovatív közösségi MI lehetőség közül, amelyek segítségével a cégek kapcsolatba léphetnek ügyfeleikkel.

 

Végszó

Ha megfelelően alkalmazzák, a mesterséges intelligencia elképesztő lehetőségeket kínálhat a közösségi média marketinggel foglalkozóknak. Az MI páratlan rálátást biztosít az ügyfelek viselkedésére, és teljes körű betekintést az ügyfelekkel kapcsolatos statisztikákba. Ha mindezt a megfelelő eszközökkel és platformokkal kombinálják, a mesterséges intelligencia lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy hatékony közösségi médiás kampányokkal állhassanak elő.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/social-media-marketing-2/transforming-social-media-marketing-through-ai/