AMP - A mesterséges intelligencia és a tartalommarketing kapcsolata

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A mesterséges intelligencia szerepe a tartalomkészítésben
2023/02/22
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A mesterséges intelligencia (MI) manapság több ízben is segíti a tartalomkészítők munkáját. Az egyszerűbb mesterséges intelligenciával működő eszközök például nyelvtani ellenőrzéseket kínálnak, míg az összetettebb technológiák néhány kattintással képesek szövegrészletek vagy egész cikkek előállítására.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

De megéri ilyen megoldásokat alkalmazni, miután a Google (pontosabban John Mueller) egyértelműen kijelentette, hogy nem szívleli a mesterséges intelligenciával előállított tartalmakat?


Íme a legfontosabb tudnivalók a mesterségesen előállított tartalmakról.

 

Az MI tartalomíró eszközök előnyei

1. Hatékony és méretezhető szövegalkotás

A mesterséges intelligenciával működő tartalomíró eszközök legnagyobb előnye, hogy sokkal gyorsabban képesek szöveges tartalmakat alkotni, mint bármilyen emberi szövegíró.


Ha a forráskutatással és a tartalom megírásával is számolunk, akkor tapasztalt szövegírónak nagyjából 30-60 percre van szüksége egy kétoldalas cikk elkészítéséhez. Egy MI eszköz néhány perc alatt végez.


Egyértelmű, hogy ezek az eszközök elképesztő hatékonyságot és méretezhetőséget kínálnak, amiből több előny is származik:
•    A felkapott témákkal kapcsolatos cikkek időszerű elkészítése
•    A tartalmak különböző nyelvekre való lefordítása a külföldi célközönségek számára
•    A platformokhoz illő, egyedi közösségi médiás tartalmak elkészítése

 

2. Költséghatékony megoldás

A szövegíró munkatársak ára meglehetősen magas lehet, ami persze függ a cikkek mennyiségétől, hosszától, az elkészítésükhöz szükséges szaktudástól, és így tovább.


Persze a minőségi tartalmakra sosem szabad sajnálni a pénzt, hiszen mind a Google, mind a felhasználók ezeket preferálják.
Ezzel szemben a mesterséges intelligenciával működő tartalomkészítő eszközök általában havi előfizetéssel vehetők igénybe. Az előfizetési modell általában korlátozza a generálható szavak és cikkek számát, de még így is jóval olcsóbb, mint egy vagy több cikkírót alkalmazni.


Amennyiben csak rövid, egyszerű tartalmakra van szükség, jobban megéri ezt a mesterséges intelligenciára bízni.

 

3. Remek ötletforrás

A szövegírók egyik legnagyobb kihívása értékes, szakmailag stabil cikkeket írni olyan témákban, amikben nincsenek igazán otthon. Ilyenkor még az ötletek megleléséhez is alapos kutatásra és keresgélésre van szükség.


Az MI szövegíró eszközök egy vázlatot kínálhatnak arról, hogy mi mindenről érdemes beszélni a tartalomban. Ilyenkor nem az egész tartalom elkészítését bízzák rájuk, csupán ötletmerítésre használják őket. Ez természetesen nagy segítség lehet az alkotói válság leküzdésében.

 

Az MI tartalomíró eszközök hátrányai

1. Minőségi problémák és a plágium kockázata

Habár a mesterséges intelligencia az egyik leggyorsabb ütemben fejlődő modern technológia, az algoritmusok működéséhez még mindig alapos adatelemzésre van szükségük, amikhez meglévő forrásokat vizsgálnak meg.


A tartalom megfelelő hangvitelének kiválasztása és a helyes statisztikák használata csupán két olyan minőségi feladat, amiket nem lehet rábízni az MI eszközökre.


Szintén problémát okozhat a plágium gyanúja is, hiszen a keresőmotorok azt is ellenőrzik, hogy egy mennyire hasonlít egy már meglévő tartalomhoz. Sok MI eszköz más webhelyekről gyűjti majd ollózza össze a tartalmakat, némi átfogalmazással. Ez azonban sérti a Google minőségi irányelveit.

 

2. Alacsony minőségi besorolás a Google-tól

A Google egyik nemrégiben kiadott frissítése kifejezetten azért jött létre, hogy minél több hasznos, eredeti tartalmat helyezzen a kereső felhasználók elé, amelyeket „emberek írtak, embereknek”.


Ez egyértelműen azt jelenti, hogy a Google az olyan hasznos tartalmakat preferálja, amelyeket egy hús-vér, gondolkodó ember készített, aki a fontosabb keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe veszi.


A Google továbbá arra is kitér a frissítés bejelentésében, hogy a tartalomírók első sorban ne a keresőmotorok számára készítsék tartalmaikat. A mesterséges intelligenciával működő eszközök általában az alapján készítik el a tartalmakat, amiket a keresőmotorok találatai között látnak – a baj csak az, hogy nem tudják, hogy miért ezek a legjobban rangsorolt találatok. A végeredmény így nem feltétlenül az emberi olvasók számára készül majd.

 

3. Az E-A-T hiánya

A Google minőségellenőrei az úgynevezett E-A-T szempontok alapján vizsgálják meg a tartalmak mögött álló szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot.


A keresőmotor többek között ez alapján állapítja meg, hogy egy-egy találat mennyire felel meg a felhasználók számára, és a mesterséges intelligencia itt is problémákba ütközik.


Sok olvasó nem bízik meg vakon az online tartalmakban, hiszen az utóbbi időben rengeteg téves információ terjedt az interneten, gyakran szándékosan. Sokat segíthet tehát, ha az emberek tudják, hogy ki a tartalom szerzője, és hogy miért számít szakértőnek az adott témában (hány éve foglalkozik ezzel a területtel, milyen szakmai képesítésekkel rendelkezik stb.)


A mesterségesen létrehozott tartalmaknak nincs „igazi” szerzője, aki felmutathatja a bizonyítványait vagy a 20 éves szakmai tapasztalatát.

 

4. A kreativitás, az eredetiség és egyéb apróságok hiánya

Gyakran a kreativitás különbözteti meg egymástól az élvezetes, megosztható tartalmakat és az unalmas, száraz olvasmányokat. Mivel az MI eszközöknek nincsenek sem érzelmeik sem humorérzékük, illetve nem ismerik a ritkábban használt nyelvi sajátosságokat sem, egy valódi szövegíró sokkal emberibb, organikus tartalmakat készít majd.

 

Az MI inkább tartalomkészítő segéd legyen, mint szövegíró

A mesterséges intelligenciának kétségtelenül megvan a helye a tartalomkészítők eszköztárában. Fontos azonban észben tartani, hogy ezek a technológiák inkább digitális asszisztensekként hasznosak, mint „önálló” szövegírókként. Csábítóan hangzik ugyan, hogy egy MI eszköz képes egy nap alatt egy hónapra elegendő cikket előállítani, de ezen tartalmak minősége meg sem közelíti majd azokét, amelyeket egy tapasztalt, kreatív tartalomszerző készít – még ha lassabban is.


A mesterséges intelligencia sokat segíthet azonban az alkotói válság áthidalásában, a nyelvi ellenőrzésben és a témakutatásban is.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.