Szóval mit tehet egy kisebb vállalkozás, amelyik egy erősebb versenymezőnyben is szeretne érvényesülni? Az alábbi tesztelt és bevált taktikák ebben segítenek majd! Ha pedig marketing tanácsadóra van szükséged, ITT tudod velünk felvenni a kapcsolatot.
1. Ismerd meg célközönségedet
Ha egy kisvállalkozás marketingjéről van szó, akkor nagyon fontos, hogy a megfelelő közönséget célozd meg üzeneteiddel. Ha stratégiáddal ideális ügyfeleidre koncentrálsz, akkor sokkal nagyobb eséllyel érhetsz el olyan embereket, akik ténylegesen érdeklődnek majd kínálatod iránt.
De mi kell ehhez? Lássunk néhány konkrét tippet:
• Ismerd célpiacodat
• Határozd meg piaci résedet
• Nézz utána a versenytársaknak
• Hozz létre buyer personákat
• Használj demográfiai adatokat
• Szegmentáld célközönségedet
• Készíts személyre szabott üzeneteket
• Ne feledkezz meg az offline marketingről
2. Népszerűsítsd vállalatodat az interneten
Ha vállalatod online népszerűsítéséről van szó, akkor számos taktikát alkalmazhatsz. Azonban ezek közül nem mindegyik lesz ugyan olyan hatékony, ezért érdemes megismerkedni az opciókkal és kipróbálni a legígéretesebbeket.
Az egyik leggyakoribb módszer a közösségi média marketing, ami a Facebookon, az Instagramon, a LinkedInen és más hasonló platformokon zajlik. Ezeken organikus (ingyenes) tartalmakat és fizetett hirdetéseket is létrehozhatsz meglévő és kiszemelt közönséged számára.
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szintén népszerű taktika, sőt, a mai világban lényegében elengedhetetlen egy kisebb vállalkozás sikereihez. A SEO lényegében segít, hogy amikor valaki a Google-t használja az online kereséshez, akkor a te webhelyed is az első találatok között jelenjen meg. A keresőoptimalizálás számos kisebb-nagyobb módszer és taktika összessége, amit érdemes egy szakértői csapatra bízni.
Mindemellett online hirdetéseket is bevethetsz a Google platformjain vagy a már emlegetett közösségi médián is.
3. Kérd influencerek segítségét
Az online marketing, különösen egy kisvállalkozás marketingje kapcsán mindenképpen említést érdemelnek az influencerek is. Ezek a „véleményvezérek” olyan online személyek, akik képesek megváltoztatni követőik márkákról alkotott képét, vagy akár vásárlási szokásaikat is. Ez azt jelenti, hogy ha egy influencer hitelesen említi meg márkádat követői számára, akkor azok nagyobb eséllyel választanak majd téged az alternatívák helyett.
Többféleképpen is együttműködhetsz influencerekkel egy kisebb vállalkozásként. Egy jó opció például közvetlenül felkeresni őket, és megállapodni egy kölcsönösen előnyös együttműködésben. Egy másik lehetőség egy influencer marketing ügynökséget felkeresni, és megkérni őket, hogy keressenek megfelelő véleményvezéreket márkád számára.
4. Működj együtt helyi cégekkel
Más helyi cégek is sokat tehetnek újonnan alapult kisvállalkozásodért. Ha sikerül megegyezned velük, akkor nem csak az erőforrásaitokon, hanem a közönségeteken is osztozhattok. Ezen kívül együttműködhettek a marketingkampányokon és a helyi rendezvényeken is.
Ha helyi cégekkel szeretnél együtt dolgozni, akkor kezdj el kapcsolatokat építeni közösségeden belül. Járj el üzleti rendezvényekre, csatlakozz online fórumokhoz és helyi csoportokhoz, és összességében koncentrálj az együttműködésre. Persze közvetlenül is felkereshetsz egy-egy ígéretes céget ilyen célokkal.
5. Kínálj ösztönzőket és kedvezményeket
Ez lehet akár egy jelképes, néhány százalékos árengedmény, vagy egy ingyenes ajándék a vásárlásokhoz. Indíthatsz továbbá hűségprogramokat, amik egyre több előnyt kínálnak ügyfeleidnek, minél többször vásárolnak nálad vagy használják szolgáltatásaidat.
Bármit is kínálsz, csak akkor lesz igazán ösztönző, ha ügyfeleid értéket, hasznot látnak benne.
6. Állíts össze egy email listát
Egy email listát összeszedni nem nehéz, és nem is feltétlenül hosszadalmas feladat, a jövőben mégis rengeteg időt és erőfeszítést spórolhatsz meg vele. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
• Kínálj valamilyen értéket (e-könyvet, ingyenes szállítást, kedvezményt stb.) azoknak, akik feliratkoznak email listádra.
• Kérdezd meg a webhelyeden lévő űrlapokat kitöltő látogatóktól, hogy szeretnének-e feliratkozni email listádra.
• Mutasd meg egy követőidnek egy-egy közösségi médiás bejegyzésben, hogy miért éri meg feliratkozni emailjeidre, és kínálj ehhez egy hivatkozást is.
• Webhelyed minden oldalán helyezz el egy feliratkozási űrlapot.
7. Foglalkozz a keresőoptimalizálással
Mint fentebb olvashattad, a SEO segít, hogy minél többen találjanak rá webhelyedre, amikor a Google-on vagy más keresőmotor segítségével próbálnak termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat találni maguknak. A SEO egy hosszútávú befektetés, ami lassan indul ugyan be, de utána sokszorosan megtérülő eredményeket hoz majd.
8. Indíts blogot
Egy blog segít szorosabb kapcsolatot kiépíteni vállalatod követőivel és az érdeklődőkkel. Írhatsz rá bejegyzéseket a legújabb trendekről, bejelenthetsz újdonságokat, megoszthatsz rajta híreket, és bármi mást, amit ideális ügyfeleid hasznosnak vagy értékesnek vélnének. Ezzel nem csak új ügyfeleket vonzhatsz be, hanem azt is megmutathatod nekik, hogy tényleg értesz ahhoz, amivel foglalkozol.