AMP - Alapvető marketing taktikák egészségügyi szervezeteknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

9 marketingtaktika egészségügyi szervezeteknek
2022/08/15
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az egészségügyben nem mindig olyan egyszerű csatlakozni a legújabb marketingtrendekhez, mint más területeken. A szigorú egészségügyi szabályozások mellett (amelyek megszabják, hogy mit mondhatsz és mit nem) gyakran kell érzékeny témákról megszólalnod, ráadásul, ha valami egyszer felkerül az internetre, az bizony örökké ott marad majd.
Az alábbiakban néhány hasznos egészségügyi marketingtatikáról olvashatsz, amelyek segítségével egy hatásos, de szabályszerű stratégiát állíthatsz össze szervezeted számára (legyen az egy klinika, egy kórház vagy épp egy magánpraxis).
 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

1. Használd az üzenetküldő alkalmazásokat

A világ tele van marketingzajjal. Az embereket folyamatosan érik a különböző televíziós, rádiós, internetes és egyéb reklámok, amelyek nagy részét sokan automatikusan kizárják. A szöveges üzenetek ezzel szemben sokkal hatékonyabbak lehetnek, ugyanis általában perceken belül megnyitják őket érkezésük után. Ez egy nagyszerű kommunikációs eszközzé teszi őket legfontosabb mondanivalóid megosztására.

Emlékeztetheted őket például, hogy kifogyóban vannak gyógyszereik, vagy felkínálhatod nekik a hirtelen megüresedett időpontok egyikét. Amíg hasznos információkat osztasz meg velük, addig szívesen fogadják majd ezeket az üzeneteket.

Hasonlóképpen, az üzenetküldő alkalmazások segíthetnek új célközönségeket is kialakítani. Például létrehozhatsz egy csoportot olyan idősebb páciensek számára, akik az influenza miatt aggódnak, hogy aztán rendszeresen hasznos tanácsokat oszthass meg velük.

 

2. Használj digitális tartalomszolgáltató rendszert

Ha az egészségügyi marketingről van szó, sokan csak az online csatornákkal foglalkoznak, ezzel azonban számos lehetőségtől fosztják meg magukat. A digitális tartalomszolgáltató rendszerek például hatékonyan beépíthetők egy egészségügyi szervezet marketingjébe.

Egy digitális tartalomszolgáltató rendszert úgy kell elképzelni, mint saját TV csatornádat, amit csak pácienseid nézhetnek. Amikor pedig elkezdik nézni, akkor nincsenek más zavaró tényezők – sem mások által készített reklámok, sem okostelefonok, sem chatüzenetek, és semmi más, ami elvonná a figyelmüket mondandódról. Ezek a rendszerek lényegében méretes digitális kijelzők, amelyeket a váróteremben szokás elhelyezni.

Digitális tartalomszolgáltató rendszereddel tehát egy privát tartalomfolyamot kínálhatsz pácienseidnek. Szóval hogyan iktathatod be hatásosan egészségügyi szervezeted marketingstratégiájába?

  • Kihelyezheted közösségi tartalmaidat (Tweet falak, Instagram galériák stb.) a várótermekbe.
  • Élő híreket és egyéb hasznos tartalmakat kínálhatsz pácienseidnek.
  • Általad készített YouTube videókat játszhatsz le, amelyek egészségügyi tudnivalókat osztanak meg pácienseiddel.
  • Időnként partnereid válogatott hirdetéseit is megjelenítheted, ami némi plusz bevételt biztosít majd egészségügyi szervezeted számára.
  • Képgalériákon mutathatod be munkatársaidat, hogy a páciensek már várakozás közben megismerkedhessenek az őket később kezelő orvosokkal és asszisztenseikkel.

 

3. Kísérletezz az influencer marketinggel

Az influencer marketing nagyon népszerű az olyan egészségügyi szervezetek köreiben, amelyek hitelesebben szeretnék népszerűsíteni magukat és kínálatukat ideális pácienseik számára. Az influencerek olyan (általában internetes) személyek, akik egy hűséges és aktív közösséget építettek ki maguk köré, és akik képesek befolyásolni követőik véleményét. Számtalan cég (köztük több egészségügyi szervezet is) éri el ideális pácienseit ilyen influencereken keresztül.

Az influencer marketing persze csak akkor lehet hatékony, ha ezeknek az együttműködéseknek értelme is van. Egy fogorvos például nem fog összeállni egy olyan influencerrel, aki a kertészkedésről beszél követőinek. Fontos, hogy olyan influencereket keress, akiknek közönségét érdekelné is kínálatod.

 

4. Kínálj értéket a feliratkozásokért cserébe

Manapság nagyon nehéz rávenni az embereket, hogy bármire is feliratkozzanak, hiszen digitális postaládáik tele vannak levélszeméttel és egyéb kéretlen tartalmakkal.
Egy igazán jó okot kell adnod tehát lehetséges pácienseidnek, hogy önként átnyújtsák neked elérhetőségeiket, amikre aztán marketingüzeneteket küldhetsz nekik. Ezekért az értékes információkért cserébe felkínálhatsz nekik például:

  • Egy ingyenes egészségügyi konzultációt
  • Egy meghívót valamilyen rendezvényre
  • Friss kutatási eredményeken alapuló tanácsadást
  • Exkluzív hozzáférést egy privát Facebook-csoporthoz
  • Egy e-könyvet
  • Bármi mást, ami értékes lehet pácienseid számára

 

5. Foglalkozz a belső marketinggel

Gyakran annyira belemélyedünk a külső marketingbe, hogy megfeledkezünk egészségügyi szervezetünk belső marketingstratégiájáról. A munkatársak azonban sokkal hatékonyabban végzik feladataikat, ha szorosabb kapcsolatokat építenek ki egymással.

Sokat jelenthet továbbá, ha csapatod tagjai saját ismeretségi köreikben is népszerűsítik szervezetedet, ami lényegében ingyenes marketinget jelent majd. Ez különösen fontos tényező, hiszen az ismerősök és barátok véleményeire általában többet adnak az emberek, mint bármire, amit egy márka állít magáról.

 

6. Készíts tartalmakat résközönségek számára is

Az egészségügy rendkívül személyes dolog. Hacsak nem saját magunkat vagy valamelyik hozzánk közel álló személyt érinti egy probléma, valószínűleg nem olvasunk majd utána.

Éppen ezért azok a leghatékonyabb marketingstratégiák, amelyek egy résközönség konkrét problémájára összpontosítanak. Ez történhet például egy landing page, egy kinyomtatott tünetlista, vagy egy rövid online előadás formájában is, amelyek egy-egy adott betegségben szenvedők problémáival foglalkoznak.

A megfelelő kombinációk megleléséhez némi kísérletezésre lesz szükség, azonban, ha rátalálsz a leghatékonyabb médiumra és tartalomformátumra, akkor onnantól kezdve más csoportoknál is bevetheted azt.

 

7. Használd a közösségi médiát

Egyes kutatások szerint 10-ből 4 személy az alapján választana magának egészségügyi szolgáltatót, hogy az milyen hírnevet szerzett magának a közösségi médián. A Facebook, a Twitter, az Instagram és más közösségi platformok mind lehetőséget kínálnak számodra, hogy a rendelőn kívül is aktívan tarthasd a kapcsolatot pácienseiddel.

Azzal, hogy rendszeresen új és hasznos tartalmakat osztasz meg velük a közösségi hálózatokon, biztosíthatod, hogy lehetséges, érdeklődő pácienseid ne feledkezzenek meg rólad, és rögtön tudják, hogy kihez forduljanak, ha segítségre van szükségük.

A közösségi médián természetesen új közönségeket is elérhetsz reklámjaiddal, vagy organikus kampányaiddal, amelyeket követőiden keresztül terjeszthetsz a platformokon.

 

8. Vesd be a videómarketinget

A videós tartalmakat meglepően ritkán használják az egészségügyi marketingben, pedig bizonyítottan hatékony eszközök a közönség figyelmének felkeltésére és megtartására is. Sőt, a videókat alkalmazó vállalatok 90%-a befolyásolhatja tartalmaival közönsége döntéseit.
A videómarketing keretei között útmutatókat, oktatóanyagokat és kulisszák mögötti videókat is készíthetsz, illetve felkérheted elégedett pácienseidet, hogy osszák meg véleményüket egészségügyi szervezetedről egy rövid videós interjúban.
Az igazán jó minőségű videókat nem csak szívesen nézik, hanem előszeretettel osztogatják is meg a nézők, így márkád újabb közönségek (és lehetséges páciensek) előtt jelenhet majd meg.
Videóidat több felületen is használhatod (ügyelve persze rá, hogy formátuma megfeleljen az adott platform elvárásainak):

  • Youtube: A YouTube a világ második legnagyobb keresőmotorja, és az első számú videómegosztó platform. Remek választás rövidebb és hosszabb videók feltöltésére is.
  • Közösségi média: Minden népszerűbb közösségi platformra feltölthetsz videókat ahelyett, hogy külső forrásból (pl. a YouTube-ról) kellene megosztanod őket, és az algoritmusok általában preferálják is, ha valaki natív videókat használ. A videók a közösségi média legnépszerűbb tartalmai, és általában a rövidebb feltételek érik el a legnagyobb sikereket.
  • Blog: Blogbejegyzéseidben videókkal is illusztrálhatod mondanivalódat. A videók növelik a látogatók oldalon töltött idejét, ami SEO szempontjából is hasznos lehet.
  • Webhely: A landing page-eken elhelyezett videók segíthetnek meggyőzni a látogatókat arról, hogy miért a te egészségügyi szervezeted az ideális választás számukra.
  • Email: Már azzal lényegesen növelheted emailjeid megnyitási arányát, ha elhelyezed a „videó” szót azok tárgyában.

 

9. Készíts hashtag falat

A hashtagek a közösségi média szerves részét képezik, hiszen segítenek könnyedén rátalálni a hasonló témájú tartalmakra. Nem csoda, hogy a hashtag kampányok kifejezetten hatékonyak lehetnek bármelyik közösségi platformon, ezeket azonban akár egyesítheted is webhelyeden egy hashtag fal formájában.

Egy hashtag fal lényegében egy összefoglaló azokról a nyilvános tartalmakról, amelyeket a felhasználók egy adott hashtaggel jelöltek meg. Ezt az oldalt webhelyeden kell elhelyezned, lehetőleg egy jól látható helyen, hogy az érdeklődők láthassák, milyen aktív közösséget építettél ki magad köré. Sokakat ez is motiválhat arra, hogy jobban megismerkedjenek egészségügyi szervezeteddel.
 

egészségügyi marketing Marketing stratégia Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.