Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Számos kis- és középvállalkozás (de akár nagyvállalat is) fordul marketing ügynökségekhez, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki marketing költségkeretükből. A marketing ügynökségek szaktudásuk révén sokkal hatékonyabb marketing stratégiákat képesek bevezetni egy-egy vállalatnál, mint az ott dolgozó, nem marketinges kollégák. Ha te is szeretnéd megtalálni a legideálisabb ügynökséget vállalatod számára, akkor mindenekelőtt tudnod kell, hogy pontosan mik is azok a marketing ügynökségek és milyen szolgáltatásokat kínálnak. Az alábbiakban ezekre és más fontos kérdésekre kapsz választ.
Dióhéjban tehát ezt kínálják a marketing ügynökségek. De van lényeges különbség a marketing ügynökségek és a marketingcégek között? Melyiket érdemes választanod?
Egyes vállalatok „marketing ügynökségekként” míg mások „marketing cégekként” reklámozzák magukat. Ez a két kifejezés valójában felcserélhető egymással, mert a megnevezésen kívül nincs különbség a marketing ügynökségek és a marketingcégek között. Ezek a vállalatok segítséget nyújtanak ügyfeleik számára a marketingkampányok megtervezésében és kivitelezésében.
Ha tehát valahol az egyik, máshol pedig a másik kifejezéssel találkozol, jusson eszedbe, hogy gyakorlatilag ugyan azt jelentik. Az alábbi cikkben főként a „marketing ügynökség” kifejezést használjuk, de ne lepődj meg, ha időnként becsúszik egy-egy „marketingcég” is.
A specializálódott vagy szakosodott marketing ügynökségek általában csupán néhányat kínálnak az imént felsorolt szolgáltatások közül. Egy SEO ügynökség például inkább a keresőoptimalizálásban segít majd, míg egy webdesign ügynökség a webhely technikai és vizuális kialakítását vállalja magára.
Léteznek továbbá olyan egyébként teljeskörű szolgáltatást nyújtó marketingcégek is, amelyek például csak SEO, vagy csak PPC csomagokat is kínálnak ügyfeleiknek.
A digitális és online marketing ügynökségekkel ellentétben a hagyományos marketing ügynökségek – nem meglepő módon – hagyományos marketingszolgáltatásokat kínálnak, úgymint:
Hogy melyekre lesz szükséged a fentiek közül, azt céged igényei, költségkerete és üzleti céljai diktálják majd. Ezek alapján választhatod ki a számodra tökételes marketing ügynökséget.
Ha nem vagy biztos benne, hogy érdemes lenne-e egy marketing ügynökség segítségét kérned, akkor íme az ilyen jellegű együttműködések három legnagyobb előnye:
Manapság számtalan különböző marketingcsatorna közül választhatsz, amelyeken keresztül eljuttathatod marketingüzeneteidet ügyfeleidhez. De vajon melyekre érdemes koncentrálni ezek közül? Egy jó marketing ügynökség segít kiválasztani a legmegfelelőbb marketingkommunikációs módszereket céged számára.
Egy jó stratégiával sokkal könnyebben nyomon követheted marketingteljesítményedet, és megfigyelheted, hogy mely csatornákra érdemes koncentrálni a továbbiakban is.
Ha nincs megfelelő szaktudásod egy sikeres kampány beindításához és levezényléséhez, akkor egy marketingcég pótolhatja ezt a hiányt vállalatod számára. Amikor egy marketing ügynökséggel dolgozol együtt, akkor kampányaidat tapasztalt szakemberek kezelik majd, miközben te saját márkádra és ügyfeleidre koncentrálhatsz.
Ezzel rengeteg időt spórolhatsz meg, ráadásul jó kezekben tudhatod vállalatod marketingjét.
Minden marketingstratégia rendszeres ellenőrzéseket és optimalizálást igényel, hogy hosszútávon is a lehető legjobb megtérülést lehessen elérni velük. Egy tapasztalt marketing ügynökség tudja, hogy mely mutatókra kell odafigyelni egy kampány kivitelezése során, a cégre szabott jelentésekből pedig láthatod majd, hogy pontosan mibe is fektetted a pénzedet.
Ha nem vagy megelégedve egy marketingcsatorna teljesítményével, akkor ügynökséged segít majd módosítani a stratégián, és olyan helyekre átmozgatni a költségkeretedet, amelyek jobb megtérülést hozhatnak.
A fentebb olvasottak alapján jogosan merül fel a kérdés, hogy milyen marketing ügynökséget válassz saját céged számára. Íme néhány nyomós érv a teljeskörű marketingcégek mellett:
Egy teljeskörű marketing ügynökség a SEO-tól kezdve a PPC-n át a közösségi média marketingig minden modern marketingfeladatot magára vállal. Ha egy ilyen marketingcéggel kötsz szerződést, akkor egy külön fiókkezelőt is kapsz majd, aki egy személyben képviseli majd az egész ügynökség munkáját.
Ez jelentősen leegyszerűsíti a kommunikációt – nem kell három-négy marketingcsapattal egyeztetned, ha szeretnél megtudni valamit. Minden egy helyen összpontosul, ami segít időt spórolni és átláthatóbbá teszi a két cég együttműködését.
Ha többféle marketingszolgáltatásra is szükséged van, akkor szintén egy teljeskörű marketingcéget keress magadnak. Ezek az ügynökségek több marketingspecialistát is alkalmaznak, akik kollektív tudásukkal járulnak hozzá a legjobb eredmények eléréséhez.
Mi több, ha egy marketingmódszer nem válik be céged számára, akkor egy komplett szolgáltatást nyújtó marketing ügynökség más csatornákra koncentrálhatja figyelmét és költségkeretedet.
Egyes marketingcégek többféle csomagot is kínálnak ügyfeleik számára, amelyekkel rengeteg időt és pénzt lehet megspórolni.
Erre a kérdésre csak akkor kaphatsz igazán pontos választ, ha árajánlatot kérsz egy marketingcégtől. Minden ügynökség máshogyan árazza szolgáltatásait, és ezek az árak az ügyfél igényeitől is függenek. Egyes marketing ügynökségek átalánydíjat kérnek, míg mások óradíjban vagy a megszerzett ügyfelektől függően számláznak. Egy biztos, olyan marketing ügynökséggel ne állj szóba, aki mindenféle marketing stratégia megalkotása nélkül ajánlatot ad, hiszen nem is tudja, mi a munka igazából. Ezeknél a marketing ügynökségeknél rengeteg nem definiált kültség merül majd fel az együttműködés során, ami nagyon megdrágítja a korábban olcsónak tűnő szolgáltatást.
Íme néhány hasznos tanács, amelyek segítenek kiválasztani a tökéletes marketingcéget saját vállalatod számára.
Mindenekelőtt ki kell derítened, hogy milyen marketingszolgáltatásokat kínál egy ügynökség, és hogy ez alapján ideális választás-e céged számára.
Ha például modern webhelyet szeretnél és helyi SEO-ra van szükséged, akkor egy teljeskörű marketing ügynökség gond nélkül elvállalja ezeket a feladatokat. Ha azonban újságokban vagy a televízióban szeretnél megjelenni márkáddal, akkor egy hagyományos marketingcégre lesz szükséged.
Tudd, hogy mik a céljaid, és ezek alapján szűkítsd az ideális ügynökségek körét.
Meg kell bizonyosodnod róla, hogy az ügynökség árai beleférnek-e marketinges költségvetésedbe. Fontos azonban észben tartani, hogy általában azt kapod majd, amit kifizetsz. Ha egy ügynökség meglepően alacsony áron kínálja szolgáltatásait, akkor jobb, ha máshol nézelődsz tovább.
Ha személyesen is gyakran szeretnél találkozni az ügynökséggel, akkor érdemes egy olyan céget választanod, ami viszonylag közel van a sajátodhoz. Egyes ügynökségeknek több irodája is van, ami megkönnyítheti az ilyen találkozók lebonyolítását.
Természetesen minden valamirevaló cég biztosítja az online megbeszélések lehetőségét is, ezért ne feltétlenül az elhelyezkedés legyen az elsődleges szempont.
Egy jó marketing ügynökség bizonyítani is tudja, amit ígér. Nézz utána az ügynökségről írt véleményeknek és beszámolóknak, amiket korábbi ügyfeleik osztottak meg róluk. Érdemes továbbá megvizsgálni az ügynökség által publikált esettanulmányokat és visszajelzéseket is, mert ezek konkrétan tükrözik, hogy mire képes az adott cég.
Egyes marketing ügynökségek teljeskörűként reklámozzák ugyan magukat, holott nem feltétlenül rendelkeznek elegendő tapasztalattal a marketing minden területén.
Nézz rá egy kiszemelt ügynökség webhelyére és közösségi fiókjaira, és győződj meg róla, hogy kellően értik-e a dolgukat. Ha egy ügynökségnek több évtizedes tapasztalata van, akkor arra bátran rábízhatod céged marketingjét.
Ha az előzőek alapján egy ígéretes marketingcéget találtál, akkor ideje közvetlenül is felvenned velük a kapcsolatot. Szemmel láthatóan értenek a szakmájukhoz és barátságosak is? Ha nem, akkor ne is pazarold tovább az időd rájuk.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 72
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.