Tudok főzni, sőt, szeretek is. Mégis inkább étterembe járok enni. Nem vagyok szakács, sőt, mi több, mosogató és beszerző sem. És még sok minden más. Bár néha szívesen elmegyek bevásárolni alapanyagokat, előkészítem az ételt, megfőzöm és el is mosogatok, de nagyon ritkán. Mert nem éri meg. Ha étterembe megyek, rengeteg munkát elvégeznek helyettem, amíg én azzal foglalkozhatok, amihez igazán értek, a marketing tanácsadással. Értek a főzéshez is, de mindig meglepődők az újabb és újabb technológiákon, megoldásokon. Nem vagyok benne napi szinten ezekben a dolgokban, még akkor sem, ha gasztromarketinggel foglalkozok, és ezerszer több konyhát láttam belülről, mint az átlag ember. Főzni mindenki tud, mondják. Lehet, de nem mindegy, hogyan. A költséghatékony és finom ételek elkészítéséhez valódi szakértő kell. Legyen az egy Michelin-csillagos étterem vagy egy napi menüztető, az adott színvonalhoz képest finomnak kell lennie az ételnek és a végén az egésznek nyereséget is kell hoznia. Ehhez szakértelem kell, akármennyire is azt gondolják sokan, egy éttermet üzemeltetni, főzni, mennyire könnyű. Azon éttermek, melyek pedig kiemelkednek a többiek közül, még ennél is többet tudnak. Ott valóban profi a stáb, nemzetközi tudással, minőséggel, folyamatos fejlődéssel. Nos, lehet tudnám én is ezt csinálni, de én online marketing tanácsadó vagyok. Én ebből élek. Én inkább étteremben ebédelek. Mert megéri. Mert jobban, gyorsabban, finomabbat, költséghatékonyabban eszem, mint ha magam készíteném. Ugyan így nem olvasok orvosi könyveket, nem gyógyítom magam, elmegyek orvoshoz. Bár sok ismeretem van a dolgoról, néha mondok neki ötleteket, de ráhagyom magam. Ő ért hozzá. És sorolhatnám még, mennyi mindenbe nem érdemes magamnak belekezdnem. Te hogy vagy ezzel?
A marketing olyan, mint a főzés, mindenki meg tudja csinálni. Sőt, lehet alkalmazott is van a cégnél, akinek feladata ez. De ez olyan, mintha felvennék egy mosogatót. Sok mindent meg tud csinálni, de nem lesz teljes az éttermi munkafolyamat. A marketing széles spektrumú tudomány, sőt, ha még a PR-t is ide vesszük… Az online marketing világa pedig naponta változik.
De mégis mikor érdemes más kezébe adni cégünk reklámjainak intézését? Az alábbi nyolc szempont átvizsgálása könnyebbé teszi e kérdés megválaszolását.