AMP - Szükséged van marketing tanácsadóra? Megéri Neked a marketing tanácsadásért fizetni?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

8 figyelmeztető jel, amelyek arra utalnak, hogy érdemes lenne marketing tanácsadóhoz fordulnod
2017/07/03
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szükséged van marketing tanácsadóra? Megéri Neked a marketing tanácsadásért fizetni? Objektíven vizsgáljuk meg a kérdést, egy gyakorlati példán keresztül! 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Tudok főzni, sőt, szeretek is. Mégis inkább étterembe járok enni. Nem vagyok szakács, sőt, mi több, mosogató és beszerző sem. És még sok minden más. Bár néha szívesen elmegyek bevásárolni alapanyagokat, előkészítem az ételt, megfőzöm és el is mosogatok, de nagyon ritkán. Mert nem éri meg. Ha étterembe megyek, rengeteg munkát elvégeznek helyettem, amíg én azzal foglalkozhatok, amihez igazán értek, a marketing tanácsadással. Értek a főzéshez is, de mindig meglepődők az újabb és újabb technológiákon, megoldásokon. Nem vagyok benne napi szinten ezekben a dolgokban, még akkor sem, ha gasztromarketinggel foglalkozok, és ezerszer több konyhát láttam belülről, mint az átlag ember. Főzni mindenki tud, mondják. Lehet, de nem mindegy, hogyan. A költséghatékony és finom ételek elkészítéséhez valódi szakértő kell. Legyen az egy Michelin-csillagos étterem vagy egy napi menüztető, az adott színvonalhoz képest finomnak kell lennie az ételnek és a végén az egésznek nyereséget is kell hoznia. Ehhez szakértelem kell, akármennyire is azt gondolják sokan, egy éttermet üzemeltetni, főzni, mennyire könnyű. Azon éttermek, melyek pedig kiemelkednek a  többiek közül, még ennél is többet tudnak. Ott valóban profi a stáb, nemzetközi tudással, minőséggel, folyamatos fejlődéssel. Nos, lehet tudnám én is ezt csinálni, de én online marketing tanácsadó vagyok. Én ebből élek. Én inkább étteremben ebédelek. Mert megéri. Mert jobban, gyorsabban, finomabbat, költséghatékonyabban eszem, mint ha magam készíteném. Ugyan így nem olvasok orvosi könyveket, nem gyógyítom magam, elmegyek orvoshoz. Bár sok ismeretem van a dolgoról, néha mondok neki ötleteket, de ráhagyom magam. Ő ért hozzá. És sorolhatnám még, mennyi mindenbe nem érdemes magamnak belekezdnem. Te hogy vagy ezzel? 

 

A marketing olyan, mint a főzés, mindenki meg tudja csinálni. Sőt, lehet alkalmazott is van a cégnél, akinek feladata ez. De ez olyan, mintha felvennék egy mosogatót. Sok mindent meg tud csinálni, de nem lesz teljes az éttermi munkafolyamat. A marketing széles spektrumú tudomány, sőt, ha még a PR-t is ide vesszük… Az online marketing világa pedig naponta változik. 

 

De mégis mikor érdemes más kezébe adni cégünk reklámjainak intézését? Az alábbi nyolc szempont átvizsgálása könnyebbé teszi e kérdés megválaszolását.

 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 95

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.