Persze a marketing stratégia kialakításához nem kevés szakmai ismeret is szükséged, amivel ha nem rendelkezel, jobb, ha segítséget kérsz. IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot, kialakítjuk stratégiád, részletesen prezentáljuk azt számodra – és onnantól már csak rajtad múlik, hogy egyedül szeretnéd megvalósítani, vagy velünk dolgoznál tovább!
Mi az a marketingstratégia?
A marketingstratégia céged üzleti tervének egyik legfontosabb része, amelyben megfogalmazod, hogy hogyan tervezel vásárlókat és más ügyfeleket szerezni vállalkozásod vagy céged számára.
A marketingstratégiát és a marketingtervet gyakran keverik egymással az emberek, pedig az a két fogalom nem ugyan azt takarja:
• Marketingstratégiád arról szól, hogy mit szeretnél elérni marketingeddel.
• Marketingterved azt írja le, hogy hogyan éred el ezeket a marketingcélokat.
Mikor kell kialakítani a marketingstratégiát?
A marketingstratégiát már az előtt el kell készítened, hogy megalapítanád otthoni cégedet. Marketingstratégiád csak úgy lehet sikeres, ha tudod, hogy otthoni céged a piac mely részébe illik bele, hogy kik alkotják a konkurenciát, és hogy hogyan szállhatsz versenybe velük. Mindemellett fontos tisztában lenned azzal is, hogy milyen célokat szeretnél elérni.
A marketingstratégia elkészítése során összeszedett információkból készítheted el aztán a marketingtervet, hogy beindíthasd otthoni cégedet.
Hogyan készítsd el marketingstratégiádat
Mielőtt kialakítanád otthoni céged marketingstratégiáját, tudnod kell, hogy termékeid és/vagy szolgáltatásaid milyen előnyöket kínálnak ügyfeleid számára, és hogy mi különbözteti meg kínálatodat a versenytársakétól.
Ezen kívül némi piackutatást is kell majd végezned, hogy közelebbről is megismerkedj a konkurenciával, célpiacoddal és más tényezőkkel, amelyek segíthetnek rávenni az embereket, hogy tőled vásároljanak (vagy épp eltántoríthatják őket ettől).
Ha mindezzel megvagy, akkor összeállíthatod marketingstratégiádat az 5P elve alapján:
Product (Termék)
Tudnod kell, hogy mi az, amit el szeretnél adni. Hogy milyen fizikai tulajdonságokkal rendelkeznek termékeid, vagy hogy mitől lesz egyedi a szolgáltatás, amit nyújtasz. Miben különbözik a te kínálatod attól, amit a versenytársak már talán évek óta biztosítanak célközönségednek, és milyen előnyöket biztosít az embereknek?
Price (Ár)
Milyen áron tervezed értékesíteni termékeidet és szolgáltatásaidat? Mennyre hasonlít árazásod a versenytársakéra? Mekkora haszonkulcsra számíthatsz az adott árak esetén?
Place (Hely)
Mivel otthoni cégről és irodáról van szó, szükséged lesz egy helyre, ahol ügyfeleid megvásárolhatják termékeidet és szolgáltatásaidat. Ha több ilyen hely is van, akkor ne felejtsd el külön számon tartani, hogy ezek a helyek értékesítéseid mekkora hányadáért felelnek. El kell gondolkodnod online marketing stratégiádon, illetve értékesítési stratégiádon is. Tudnod kell előre, hogy hol és milyen formában történnek majd a tranzakciók, hogyan juttatod el a terméket vagy szolgáltatást a vásárlóhoz, mi lesz ennek a költsége, és hogy milyen visszatérítési politikát kínálsz majd.
Promotion (Népszerűsítés)
Hogyan fogod tudatni a piaccal, hogy most már a te kínálatod is elérhetővé vált? Hogyan fogod tájékoztatni ideális ügyfeleidet termékeid és szolgáltatásaid tulajdonságairól és előnyeiről? Mivel veszed majd rá őket arra, hogy utánajárjanak annak, amit árulsz?
People (Emberek)
Fontos figyelembe venni azokat az embereket is, akik segítségüket nyújtják termékeid előállításában, szállításában, illetve szolgáltatásaid biztosításában. Kik ezek az emberek, mi a feladatkörük, és mennyire képzettek az adott területen?
Stratégiád megfogalmazása során légy konkrét és részletes – érdemes ábrákat is használni hozzá. Tartsd észben márkádat (azaz az ügyfeleidnek tett ígéretedet), hogy stratégiád segítsen egy olyan ügyfélélményt megteremteni, ami pozitív benyomást tesz a céged iránt érdeklődőkben.
Mindig legyen kéznél stratégiád marketingterved fejlesztése, értékelése és módosítása során!
Mire használd marketingstratégiádat
Marketingstratégiád nem csak marketingterved alapja lesz majd.
Ha szeretnél kölcsönt felvenni otthoni céged beindítására, vagy befektetőket keresel, akik támogatnák első lépéseidet, akkor elengedhetetlen, hogy egy stabil, profin kidolgozott marketingstratégiát tudj felmutatni.
A támogató félnek nem csak azt kell bebizonyítanod, hogy van egy jó szolgáltatás- vagy termékötleted, hanem azt is, hogy ismered a célpiacot, amire szeretnél betörni, és hogy van egy terved, hogy hogyan érheted el ideális ügyfeleidet.
Ne feledd továbbá, hogy egy marketingstratégia sosem egy kőbe vésett dokumentum – ahogy otthoni céged beindul és növekszik, illetve ahogy a piaci és fogyasztói trendek váltakozni kezdenek, úgy stratégiádnak is alkalmazkodnia kell ezekhez. Csak így számíthatsz hosszútávú sikerekre!