AMP - Online marketing stratégia - tippek és elemek, amiket érdemes beleszőni

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Marketing stratégia készítés: ezek a tippek segítenek a leghatékonyabb stratégia kialakításában!
2020/06/02
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az utóbbi néhány hónapban előtérbe került az otthoni munkavégzés témája, ami egyeseket komoly kényelmetlenségként ért, míg mások azt kívánják, bár soha ne kellene visszatérniük az irodába. E körülmények közepette egyeseknek az is megfordult a fejében, hogy otthonukban alakítják ki saját vállalkozásukat. Ha te is ilyen babérokra törsz, akkor a következő rövid útmutató neked készült.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Persze a marketing stratégia kialakításához nem kevés szakmai ismeret is szükséged, amivel ha nem rendelkezel, jobb, ha segítséget kérsz. IDE kattintva  veheted fel velünk a kapcsolatot, kialakítjuk stratégiád, részletesen prezentáljuk azt számodra – és onnantól már csak rajtad múlik, hogy egyedül szeretnéd megvalósítani, vagy velünk dolgoznál tovább! 

 

Mi az a marketingstratégia?

A marketingstratégia céged üzleti tervének egyik legfontosabb része, amelyben megfogalmazod, hogy hogyan tervezel vásárlókat és más ügyfeleket szerezni vállalkozásod vagy céged számára.

 

A marketingstratégiát és a marketingtervet gyakran keverik egymással az emberek, pedig az a két fogalom nem ugyan azt takarja:
•    Marketingstratégiád arról szól, hogy mit szeretnél elérni marketingeddel.
•    Marketingterved azt írja le, hogy hogyan éred el ezeket a marketingcélokat.

 

Mikor kell kialakítani a marketingstratégiát?

A marketingstratégiát már az előtt el kell készítened, hogy megalapítanád otthoni cégedet. Marketingstratégiád csak úgy lehet sikeres, ha tudod, hogy otthoni céged a piac mely részébe illik bele, hogy kik alkotják a konkurenciát, és hogy hogyan szállhatsz versenybe velük. Mindemellett fontos tisztában lenned azzal is, hogy milyen célokat szeretnél elérni.

 

A marketingstratégia elkészítése során összeszedett információkból készítheted el aztán a marketingtervet, hogy beindíthasd otthoni cégedet.

 

Hogyan készítsd el marketingstratégiádat

Mielőtt kialakítanád otthoni céged marketingstratégiáját, tudnod kell, hogy termékeid és/vagy szolgáltatásaid milyen előnyöket kínálnak ügyfeleid számára, és hogy mi különbözteti meg kínálatodat a versenytársakétól.

 

Ezen kívül némi piackutatást is kell majd végezned, hogy közelebbről is megismerkedj a konkurenciával, célpiacoddal és más tényezőkkel, amelyek segíthetnek rávenni az embereket, hogy tőled vásároljanak (vagy épp eltántoríthatják őket ettől).

 

Ha mindezzel megvagy, akkor összeállíthatod marketingstratégiádat az 5P elve alapján:

 

Product (Termék)

Tudnod kell, hogy mi az, amit el szeretnél adni. Hogy milyen fizikai tulajdonságokkal rendelkeznek termékeid, vagy hogy mitől lesz egyedi a szolgáltatás, amit nyújtasz. Miben különbözik a te kínálatod attól, amit a versenytársak már talán évek óta biztosítanak célközönségednek, és milyen előnyöket biztosít az embereknek?

 

Price (Ár)

Milyen áron tervezed értékesíteni termékeidet és szolgáltatásaidat? Mennyre hasonlít árazásod a versenytársakéra? Mekkora haszonkulcsra számíthatsz az adott árak esetén?

 

Place (Hely)

Mivel otthoni cégről és irodáról van szó, szükséged lesz egy helyre, ahol ügyfeleid megvásárolhatják termékeidet és szolgáltatásaidat. Ha több ilyen hely is van, akkor ne felejtsd el külön számon tartani, hogy ezek a helyek értékesítéseid mekkora hányadáért felelnek. El kell gondolkodnod online marketing stratégiádon, illetve értékesítési stratégiádon is. Tudnod kell előre, hogy hol és milyen formában történnek majd a tranzakciók, hogyan juttatod el a terméket vagy szolgáltatást a vásárlóhoz, mi lesz ennek a költsége, és hogy milyen visszatérítési politikát kínálsz majd.

 

Promotion (Népszerűsítés)

Hogyan fogod tudatni a piaccal, hogy most már a te kínálatod is elérhetővé vált? Hogyan fogod tájékoztatni ideális ügyfeleidet termékeid és szolgáltatásaid tulajdonságairól és előnyeiről? Mivel veszed majd rá őket arra, hogy utánajárjanak annak, amit árulsz?

 

People (Emberek)

Fontos figyelembe venni azokat az embereket is, akik segítségüket nyújtják termékeid előállításában, szállításában, illetve szolgáltatásaid biztosításában. Kik ezek az emberek, mi a feladatkörük, és mennyire képzettek az adott területen?

 

Stratégiád megfogalmazása során légy konkrét és részletes – érdemes ábrákat is használni hozzá. Tartsd észben márkádat (azaz az ügyfeleidnek tett ígéretedet), hogy stratégiád segítsen egy olyan ügyfélélményt megteremteni, ami pozitív benyomást tesz a céged iránt érdeklődőkben.

 

Mindig legyen kéznél stratégiád marketingterved fejlesztése, értékelése és módosítása során!

 

Mire használd marketingstratégiádat

Marketingstratégiád nem csak marketingterved alapja lesz majd.

 

Ha szeretnél kölcsönt felvenni otthoni céged beindítására, vagy befektetőket keresel, akik támogatnák első lépéseidet, akkor elengedhetetlen, hogy egy stabil, profin kidolgozott marketingstratégiát tudj felmutatni.

 

A támogató félnek nem csak azt kell bebizonyítanod, hogy van egy jó szolgáltatás- vagy termékötleted, hanem azt is, hogy ismered a célpiacot, amire szeretnél betörni, és hogy van egy terved, hogy hogyan érheted el ideális ügyfeleidet.

 

Ne feledd továbbá, hogy egy marketingstratégia sosem egy kőbe vésett dokumentum – ahogy otthoni céged beindul és növekszik, illetve ahogy a piaci és fogyasztói trendek váltakozni kezdenek, úgy stratégiádnak is alkalmazkodnia kell ezekhez. Csak így számíthatsz hosszútávú sikerekre!
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.