Autó márkakereskedés online marketing trendek 2019
Lassan ez az év is véget ér, és rengeteg változást hozott az online marketingben. Lassan meghal a Facebook, hatalmasat fordult a Google. A digitális marketing egyik különös jellemzője, hogy azok a különböző trendek, amelyek egy évvel ezelőtt még uralták a piacot, ma már elavultaknak számíthatnak. Emellett persze nehéz is lenne olyan időszakra rámutatni az elmúlt években, ami nem rendelkezett a maga domináns digitális marketingirányzatával – ezek a trendek folyamatosan jönnek és mennek.
Okkal merül fel azonban a kérdés egy márkakereskedés számára – miért is kéne olyan nagy figyelmet fektetni a digitális marketingre, ha az emberek úgyis a kereskedésekbe betérve vásárolják meg a termékeket? A válasz valójában egyszerű, ha belegondol az ember: mert senki nem venne magának úgy például egy gépjárművet, hogy egy szép napon elindul az utcán, és megvárja, míg az első kereskedés szembe nem jön vele.
Az emberek hozzászoktak ahhoz a gyors, kényelmes és hatékony információáramláshoz, amelyet kizárólag csak az online környezet biztosíthat nekik számítógépeiken, vagy éppen okostelefonjaikon keresztül. Ha tehát szeretnéd felkelteni lehetséges ügyfeleid figyelmét, akkor ott kell megpróbálnod elérni őket, ahol idejük nagy részét töltik – az interneten!
Nézzük is, hogy mi mindenre kell odafigyelned 2019-ben!
A vizuális tartalmak hatalma
Az online világban a képi tartalmak sokkal jobban teljesítenek, mint a szöveges verziók. Az emberi agy sokkal gyorsabban képes feldolgozni az ábrázolt dolgokat, mint az egyszerű szöveges tartalmakat, ami a mai rohanó világban sokak számára nagyon is fontos szempont. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy az agyhoz eljutó információk 90%-a vizuális jellegű, akkor már nem is igazán kell tovább ragozni az ilyen tartalmak erejét.
A vizuális tartalmak kényelmesebb, gyorsabb ügyfélélményt biztosítanak, ráadásul sokkal megjegyezhetőbb formában kommunikálják az információkat – kell ennél több egy marketingesnek? Ha mindez nem lenne elég, a vizuális dolgok nagyon intenzíven hatnak az emberek érzelmeire is, elősegítve ezzel, hogy egy sokkal intenzívebb márkaasszociáció alakuljon ki a tudatukban.
Vizuális tartalmak + szteroidok: Az interaktív tartalmak
A digitális marketinget az aktív felhasználók hajtják előre. A fogyasztók valójában sokkal többek egyszerű fogyasztóknál. A cél az, hogy ne csak feldolgozzák a nekik prezentált tartalmakat, hanem valamilyen módon kapcsolatba is lépjenek vele. Ebben segítenek az interaktív tartalmak.
Interaktív tartalom lényegében minden, ami valamilyen cselekedetre veszi rá annak fogyasztóit, például kérdések megválaszolására, több opció közül való választásra, és más lehetőségek felfedezésére. Ha sikerül rávenned az embereket, hogy ne csak nézzék tartalmaidat, hanem csináljanak is velük valamit, akkor annyival szorosabb, közvetlenebb kapcsolatot kezdhetsz el építgetni velük.
A SEO, az online marketing nagyágyúja
A Facebook 2009-től 2018-ig átvette a Googletől az online marketing nagyágyúja szerepet, de ez a korszak 2018 januárjában, a Facebook új algoritmusával véget ért. Facebbok előtt is volt Google, Facebook alatt is és utána is. A keresőoptimalizálás, a SEO hozta mindig a legtöbb konverziót, még akkor is, amikor a Facebook dübörgött. Evidens is, ha belegondolsz: az emberek, akik vásárolni akarnak, keresnek. Mi kell tehát a keresőoptimalizált márkakereskedés honlapjához?
Keresőbarát weblap
Tudom, a márkakereskedések weblapjait központilag erőltetik rá a helyi marketingesekre. Ez egyrészt rossz, másrészt jó hír. Rossz, mert ha a központ nem foglalkozik a SEO-val, akkor neked sem lehet keresőbarát weboldalad. Vagy mégis? Igen, ha egy kicsit kreatív vagy, és ez a jó hír! Marketing büdzsédből készíttethetsz egy alternatív, mondjuk rajongói honlapot. Pl. BMWfuns.hu, amire aztán a központnak maximum a brand előírásai vonatkoznak, de ha ügyesen csinálod (csináltam már ilyet), akkor az sem. Ezen a honlapon aztán megvalósíthatod azt, ami másoknak nem sikerül: első lehetsz a Googleben mindenre, amire csak akarsz. A rossz hír egyben jó is. Mások, akik nem olvassák ezt a cikket, maradnak a jó öreg, keresőellenes honlapjuknál, de Te megelőzheted most egy apró kis trükkel őket!
Tartalommarketing
Nyilván rendkívül fontos, hogy a BMW kereskedés szóra elsőre jöjjön weblapod a Google-ben, de te is jól tudod, nem mindenki erre fog rákeresni. Fontos a megbízhatóság igaz? Az elmúlt egy hónapban két különböző tesztet olvastam a BMW-k megbízhatóságáról. Az egyikben az első háromban volt, a másikban az utolsó háromban. Szerinted fog BMW-t venni az, aki az utóbbit olvasta? Nem. Legyen a weblapod minden információnak tárháza, mely a potenciális vevőidet érdekelheti, így biztosan a konkurencia előtt éred el őket!
A tartalmak királya: Videó
Fentebb már említettük a vizuális tartalmakat, azonban ez a kategória elég tág, és nem minden márkának van elég erőforrása, hogy minden médiumot alkalmazni tudjon kampányai során. Mi tehát az az egy tartalomtípus, ami mindegyiket a porban hagyja? Nem kertelünk: a videó.
A videótartalmak már évek óta több aktivitást váltanak ki az emberekből az interneten, mint bármilyen más jellegű tartalom. Az úgynevezett vírusvideók néhány nap alatt több százezer nézőhöz juthatnak el, futótűzként terjesztve ezzel a márkatudatosságot a lehetséges ügyfelek között.
A videózáshoz valójában nincs szükség komolyabb felszerelésre, bár az igazán jó minőségű tartalmakba megéri befektetni.
Végezetül érdemes megismerkedni az élő közvetítések világával is, ugyanis ezek a tartalmak két legfontosabb tulajdonságát ötvözik: vizuálisak és interaktívak is egyben!
A helyi élmények fokozása
Ahogy a digitális világ folyamatos változáson, fejlődésen meg keresztül, úgy a márkák is kénytelenek új módszerekkel felhívni magukra a figyelmet, ha nem szeretnének lemaradni a trendekkel lépést tartó lehetséges ügyfelekről.
A digitális és fizikai marketing ötvözetét „beacon technológiának” nevezzük (a beacon jelentése világítótorony, jelzőfény, jelzőtűz, stb.) A beacon egy olyan kihelyezett jelzőberendezés, amely jeleket küld a környéken található okostelefonokra, lehetővé téve ezzel, hogy a járókelők automatikusan értesülhessenek a közelben található üzletekről, kedvezményekről és más lehetőségekről.
Ez egyértelműen nagy segítség azoknak a kereskedőknek, akik az utcákat telefonjaikkal járó lehetséges ügyfelek figyelmét szeretnék felhívni kínálatukra.