Itt lép a színre a helyi SEO, ami pontosan ebben segít: azokat a lehetséges vendégeket érheted el vele, akik valahol éttermed közelében keresnek étkezési lehetőségeket.
Ha a helyi SEO-ról van szó, két fontos tényezőt kell szem előtt tartanod:
• Az okostelefonokról internetező felhasználók száma egyre növekszik.
• Minden második ügyfeled a Google-on talál rá étteredre, majd a Facebookon próbál meg többet kideríteni róla.
Ezen gondolatokkal felszerelkezve lássunk néhány helyi éttermi SEO tippet, amikkel fellendítheted forgalmadat!
1. Optimalizáld webhelyedet helyi SEO-ra
A minőségi, releváns tartalmak lehetőséget nyújtanak webhelyed számára, hogy előkelő pozíciókban jelenjen meg a keresőtalálatok között.
A tartalmak megírásakor fontos figyelembe venni a célközönség igényeit, hiszen első sorban nekik szólnak ezek a cikkek, nem pedig a keresőmotoroknak.
Habár a helyileg keresőoptimalizált cikkek megírása ennél mélyebb témakör, általánosságban figyelned kell rá, hogy a cikk címében (H1 címke), alcímeiben (H2 címkék), illetve URL-jében is szerepeljen az a kulcsszó (lehetőleg helyi kulcsszó), amire optimalizálni szeretnéd az adott tartalmat.
Szintén gyakran emlegetett mező a meta leírás is, amely ugyan közvetlenül nem segít a rangsorolásban (vagyis, hogy hányadik pozícióban jelensz meg a találatok között), viszont betekintést nyújt az olvasók számára arról, hogy mit kínál nekik tartalmad, és ezzel kattintásra ösztönözheted őket.
Fontos, hogy webhelyed minden oldalán feltüntesd éttermed alapadatait, azaz névét, címét, illetve telefonszámát, és hogy ezek az adatok mindenütt máshol is egyezzenek az interneten (Google Cégem, Facebook, éttermi adatbázisok stb.)
2. Használd a Google Cégemet
A Google Cégem a Google teljesen ingyenes cégadatbázisa. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy regisztráld éttermedet a Google felületén, hogy elhelyezhesd annak adatait a Google Térképen, illetve a helyi találatok között is.
Fontos, hogy Google Cégem adatlapod mindig friss, naprakész legyen, és ne felejtsd el bekapcsolni az értékeléseket is, hogy a felhasználók megoszthassák másokkal véleményeiket. Ez is segít a SEO-ban, persze csak ha pozitívan értékelnek.
Itt egy részletesebb útmutatót is olvashatsz a Google Cégem használatáról.
3. A helyi SEO és a közösségi média
Ha mindeddig nem foglalkoztál velük, minél előbb kezdj el megismerkedni a legnépszerűbb közösségi platformokkal éttermed számára (ezek többnyire a Facebook, a Twitter és az Instagram).
Válaszd azt a platformot, amin ideális vendégeid a legaktívabbak, és alakíts ki rajtuk egy céges profilt éttermed számára. Fontos, hogy ezeken is szerepeljenek éttermed alapadatai (név, cím, telefonszám), hogy a közeli felhasználók kedvenc közösségi platformjukon is rátalálhassanak.
A közösségi médiának nem csak ezért van fontos szerepe egy étterem marketingjében, hiszen az ott megosztott tartalmakon keresztül szorosabb kapcsolatot alakíthatsz ki vendégeiddel. Persze ehhez hasznos, értékes, releváns tartalmakat kell kínálnod nekik.
4. Koncentrálj a konverziókra
Az, hogy a helyi SEO segítségével több látogatót vonzol webhelyedre csupán fél siker, hiszen ezek a látogatók akkor érnek majd valamit éttermed számára, ha konvertálnak is.
Fontos, hogy minden oldalon legyen egy egyértelmű CTA, azaz egy felhívás a látogató számára, hogy mi legyen a következő lépése. Ez az a lépés az a konverzió, amit szeretnél, hogy a látogató elvégezzen az adott oldalon (asztalfoglalás, telefonhívás, hírlevélre való feliratkozás stb.)
5. Regisztrálj online könyvtárakba
Minél több releváns online felületen helyezed el éttermed alapadatait, annál erősebb lehet helyi SEO-d, illetve annál több helyről szerezhetsz releváns forgalmat éttermed számára.
Számos online könyvtár, vagy gyűjtőwebhely létezik, amikre regisztrálhatod éttermedet. A Google és más keresőmotorok ezeket a megjelenéseket is figyelembe veszik, hogy igazolják éttermed Számos online könyvtár, vagy gyűjtőwebhely létezik, amikre regisztrálhatod éttermedet. A Google és más keresőmotorok ezeket a megjelenéseket is figyelembe veszik, hogy igazolják éttermed alapadatait, és a megfelelő felhasználóknak jeleníthessék meg éttermedet. Ehhez azonban minden felületen pontosan egyezniük kell alapadataidnak!
6. Használj látványos képeket
Akár éttermed webhelyéről van szó, akár a Google Cégem adatlapról, akár egy közösségi profilról, fontos, hogy jó minőségű képeket használj rajtuk.
Rengetegen választanak éttermet a látványvilág alapján – egy ízletes fogásról készülhet pocsék és ínycsiklandó kép is, és egyáltalán nem mindegy, hogy melyik szerepel éttermed neve alatt.
A feltöltött képekhez, ahol teheted, használj ALT szöveget, hogy ezzel is több információt kínálj a keresőmotoroknak az adott fotókról. Az ALT szöveg tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat is, hogy a Google és más képkeresők találatai között is megjelenhess képeiddel.
7. Kövesd figyelemmel eredményeidet
Csak akkor fogod tudni, hogy erőfeszítéseid eredményesek-e, ha össze tudod vetni őket egy viszonyítási alappal. Ehhez valamilyen online eszközt (a Google Analytics és a Google Search Console ingyenesek) érdemes használni, amelyek segítenek nyomon követni tartalmaid teljesítményét látogatások, konverziók, és egyéb szempontok alapján.
Ha rendszeresen ránézel ezekre az eszközökre, akkor tudni fogod, hogy a bevezetett változások, új stratégiák és egyéb döntések pozitív vagy negatív hatással voltak-e eredményeidre, és megéri-e tovább foglalkozni velük.