Üdvözlünk a linképítés világában 2023-ban!
A fentiek ellenére a linképítés továbbra is az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy magasabb helyezést érj el a Google-on és növeld a szakterületed tekintélyét. De az utasítások vakon követése többé nem lehetséges. A modern linképítés agresszív: minden arról szól, hogy kihasználjuk a lehetőségeket, amikor látjuk őket és néha létrehozzuk a saját változatunkat.
Készítettünk egy útmutatót, amely segít azonosítani és megragadni a további linképítési lehetőségeket – és hatékony backlinkekké alakítani azokat.
„A linképítés a napjainkban arról szól, hogy élsz a lehetőségekkel amikor eléd kerülnek, ha pedig kell, akkor létrehozol valami sajátot.”
Kezdő lépések: a 2023-as linképítés bevált gyakorlatai
Nézzük először gyorsan a linképítés alapjait:
• Ha egy link rendelkezik rel=nofollow attribútummal, akkor azt „nofollow” hivatkozásnak nevezik, és nem ad át domain jogosultságot a webhelyedre. Ideális esetben az attribútum nélkül szeretne hivatkozásokat létrehozni (az úgynevezett „dofollow” hivatkozásokat), így a domain jogosultsága nő. A „nofollow” linkek azonban jók a linkprofilodnak is – valódinak látszanak a Google szemében.
• Elég egy „dofollow” backlink egy domainről. De persze több sem árt.
• Próbálj meg úgy tenni, hogy a backlinkek horgonyszövege megfeleljen a rangsoroló kulcsszavaknak. Például, ha te egy budapesti pékség tulajdonosa vagy akkor az ideális backlinknek pontosan ezt a horgonyszöveget kell tartalmaznia, azaz „pékség Budapesten”.
Végül, ha találsz egy webhelyet linképítésre, először ellenőrizd annak a domain authority értékét, azaz a DA-ját. Ha nem elég magas, akkor érdemes átgondolnod.
Ezeket a javaslatokat szem előtt tartva hogyan hozhatsz létre linkeket a webhelyedre? Számos lehetőség vár rád már készen, míg vannak olyanok, amiket saját kezűleg kell létrehoznod. Most mindkét típussal foglalkozunk.
1. Keress potenciális hivatkozásokat a versenytársak visszamutató profiljaiban
Nehézség: Könnyű
A linkek önálló létrehozása meglehetősen nehéz lehet. De nem kell ezt túlgondolni. Van egy nagyon egyszerű és kézenfekvő hely, ahol először körül kell nézni: a versenytársak weboldala.
A sikeres oldalak már rengeteget készítettek saját linképítést. Visszamutató profiljaik tele vannak olyan domainekkel, amelyek érdeklődnek az övékhez hasonló – és a tiédhez hasonló – oldalakra való hivatkozás iránt. Ezek a domainek még nem tudnak rólad. De ez változhat, és ez a változás csak rajtad múlik!
Így építsünk könnyen kapcsolatokat a versenytársak backlink profiljaival
Először készítsd el a közvetlen versenytársak listáját. Ha már tudod, kik ők, ugorhatsz a következő lépésre. Ha még mindig nem találtad meg őket, kétféleképpen teheted meg:
1. Keress a Google-ban a megcélzott kulcsszavakra. Kiválaszthatod a versenytársak webhelyeit az első SERP-ből (Search Engine Result Page= keresőmotor találati oldal), de ez a megközelítés nem túl megbízható a kapott információk súlyos hiánya miatt.
2. Használj SEO eszközt a versenytársak megtalálásához. Így rengeteg információhoz juthatsz a további döntések meghozatalához.
Például a WebCEO veszélyes versenytársak eszköze egy ehhez hasonló táblázatot ad:
Ide regisztrálva ingyenesen megnézheted egy weboldaladnak a versenytársait, melyet rangsorolva kapsz meg egy listában. A WebCEO könnyen kezelhető, hiszen a regisztrálás után meg kell adnunk a honlapunkat és 30 db kulcsszavat, majd ezek alapján felállítja nekünk a lehetséges versenytársainkat, akiket el is menthetünk és figyelhetünk.
A legmegbízhatóbb tartományok megtekintéséhez rendezd a táblázatot a Domain Trust Flow oszlopa szerint. Ideális esetben saját backlinkeket is szeretnél ott látni.
De hogyan lehet oda visszamutató linkeket szerezni?
Legtöbbször saját magad nem helyezhetsz el backlinket egy weboldalon (egyébként a linképítés nem jelentene akkora kihívást). Megvárhatod, amíg valaki megtalálja a tartalmadat, és úgy dönt, hogy saját maga ad neked egy backlinket, vagy a saját kezedbe veheted az ügyet – kapcsolatfelvétellel.
Hogyan kell végrehajtani a Backlink Outreach programot?
Az e-mail és a közösségi média a legjobb módja annak, hogy elérd a webhely tartalmáért felelős személyt.
Mit írj az üzenetedbe?
1. Kezdd köszöntéssel és egy bemutatkozással.
2. Magyarázd el, milyen értéket kínálhatsz webhelyüknek és közönségüknek.
3. Add meg a tartalom linkjét, és javasolj egy backlink létrehozását. (Bónuszpontok, ha tudtok olyan oldalt is javasolni, ahol ez a visszamutató link elférne.)
4. Adj hozzá egy email aláírást a fényképeddel és kapcsolatfelvételi adataiddal.
5. Töltsd ki a tárgysort. Írj a problémáról, amelyet megoldásra kínálsz.
A kapcsolatépítés létfontosságú lépése a linképítésben, ezt sokat fogod csinálni. Érdemes több sablont készenlétben tartani és folyamatosan tökéletesíteni.
Hol találhatsz lehetőséget arra, hogy kapcsolatba lépj az emberekkel és felkínáld nekik értékes tartalmaidat?
2. Változtasd a nem linkelt említéseket valódi linkekké
Ahhoz, hogy visszamutató linket kaphass, először meg kell említeni egy másik webhelyen. Valószínűleg egy másik cég említette már a weboldaladat, de nem hivatkoztak vissza arra. Ideje kihasználni ezeket a nem linkelt említéseket.
Ennél a tippnél a munka nagy részét már elvégezték helyetted – ezért ez a legegyszerűbb módja a hivatkozások létrehozásának. Mindössze annyit kell tenni, hogy felveszed a kapcsolatot azzal a személlyel, aki szerkesztheti az oldalt, és megkérheted, hogy adjon hozzá egy hivatkozást az említéshez.
Hogyan találhatok meg nem linkelt említéseket más webhelyeken?
Használj olyan eszközt, mint a WebCEO Web Buzz Monitoring, hogy megtaláld az ilyen nem összekapcsolt említéseket.
Egyébként az említésnek nem kell szónak lennie. Ha valaki egy eredeti képet használ a webhelyedről, az is annak számít. Ha látsz valakit, aki használja a képeidet, ugyanúgy backlinkekké alakíthatod azokat.
Csak keress az eredeti képeid között a Google-ban, hogy megtudd, ki használja őket.
3. Hozz létre linkelhető értékes forrásokat
Nehézségi fok: Nehéz
"A tartalom a király." „Készíts jó minőségű tartalmat.” Kétségtelen, hogy már milliószor hallottad ezeket a kifejezéseket.
Valójában milyen tartalmat kell készítened, ha az a cél, hogy visszamutató linkeket szerezz? Természetesen bármilyen tartalom kaphat hivatkozásokat, amennyiben megtalálja a megfelelő közönséget. De bizonyos típusú tartalmakra a legtöbbnél gyakrabban hivatkoznak.
Melyek a legjobb tartalomtípusok az organikus visszamutató hivatkozások létrehozásához?
• Grafikonok
• Felmérések
• Kutatási eredmények
• Infografika
• Esettanulmányok
Alapvetően minden, amiben értékes adatok vannak, az linkelhető információ lesz.
Az emberek szeretnek statisztikákat és százalékokat idézni, és biztos vagyok benne, hogy kapcsolódni tudsz hozzá te is. Hányszor kellett számokat szerepeltetned a tartalomban és a Google-hoz kellett keresnie egy forrást? És miután megtaláltad és idézted, mit tettél ezután? Hozzáadtál egy linket.
Tehát, ha tudsz ilyen tartalmat létrehozni saját weboldaladhoz, nagy eséllyel hivatkozni fognak rá – különösen, ha igazi szakértő vagy, aki ritka adatokkal tud szolgálni. Kihívás, de megéri!
4. Ajánlat más webhelyek hibás linkjeinek cseréjére
Nehézségi fok: átlagos
Ha kiváló tartalommal rendelkezel, ez az egyik módja annak, hogy jó hasznát vehesd annak. A nem létező, áthelyezett linkek (broken links) mindig problémát jelentenek.
Az általános gyakorlat szerint eltávolítják őket, amint megtalálod őket a weboldaladon. Azonban a webhelytulajdonosok néha lassan dolgoznak – és pont ezért, ez egy nagyszerű linképítési lehetőség a számodra.
Ez így működik: felkeresel egy másik webhelyet, ahol egy hibás linket találsz. Korábban egy olyan tartalomra mutatott, amely hasonló volt ahhoz, amivel te rendelkezel? Ha igen, bátran lépj kapcsolatba a weboldallal, és ajánld fel saját tartalmadat.
Hogyan találd meg a hibás linkeket?
• Egyetlen oldalon: használj olyan eszközt, mint a Check My Links Chrome-bővítmény.
• Egy teljes tartományon: használd a WebCEO webhely-ellenőrző eszközét. (A vizsgálni kívánt webhelyhez külön projektet kell létrehozni.)
Ha meg szeretnél győződni arról, hogy a törölt tartalom valóban hasonlít a tiédhez, használd a Wayback Machine-t a tartalom megtekintéséhez.
Hogyan fordulhatsz a weboldal tulajdonosokhoz, hogy a hibás hivatkozásokat a sajátoddal cseréljék le?
Miután a tiédhez hasonló tartalom hibás linkjeit fedezted fel, itt az ideje, hogy felajánld a hivatkozásodat helyettesítőként.
Keresd meg azt a személyt, aki szerkesztheti a hibás linket tartalmazó oldalt, és lépj kapcsolatba vele. A kulcs az, hogy először kínálj fel valami értékeset, és csak azután kérj backlinket.
Ez a fajta linképítés bármely webhelyen működik (amennyiben a hivatkozásépítésre alkalmas jelöltet találsz). De ideális esetben meg kell próbálni beszerezni az ilyen backlinkeket a versenytársaidtól. Megosztod velük a rést, és nagy valószínűséggel magasabb domain jogosultsággal rendelkeznek, mint te, így tökéletes backlink források. A forrásoldalak egy másik nagyszerű lehetőség lehet még.
Összefoglalva a hibás linképítés lényegét: a hibás hivatkozások helyett ajánld fel az elavult tartalomra mutató hivatkozások cseréjét.
5. Tartsd naprakészen saját tartalmadat
Nehézség: Könnyű
Ha már az elavult tartalomról beszélünk – az előző pont azt sugallja, hogy ez gyakori probléma, nem?
A linképítés nem csak új linkek létrehozásáról szól. Ez egy erős linkprofil létrehozásának teljes folyamatáról szól. Ez a folyamat a következőket tartalmazza:
• Új backlink építése
• A spam jellegű baclinkek eltávolítása
• A jó backlinkek megtartása
Lehet, hogy a múltban elértél néhány nagyszerű visszamutató linket, de előfordulhat, hogy ezek a webhelyek nem hivatkoznak rád, ha jobb forrásokat találnak.
Valójában a jobb linkelhető tartalom létrehozása és felkínálása az egyik legismertebb linképítési technika – kivéve abban az esetben, ha a vesztes oldalon állsz.
Annak elkerülése érdekében, hogy ebben a forgatókönyvben „vesztessé” válj, győződj meg arról, hogy a tartalmad mindig a legjobb állapotban legyen, a legfrissebb és leghasznosabb információkkal. Így több visszamutató hivatkozás marad meg, és megakadályozza azt is, hogy a DA csökkenjen.
6. Vegyél részt eseményeken és projektekben
Gyors kérdés: szívesebben veszel részt rendezvényeken vagy saját magad szervezed azokat? Vagy esetleg szeretnél szponzor lenni?
Ehhez a lépéshez folytasd a lehető legtöbb jó tartalom létrehozását. De segíthetsz másoknak is a tartalom létrehozásában, vagy támogathatsz egy eseményt – ezzel meg kell említened az egy hivatkozásban.
Nincs hiány olyan dolgokban, rendezvényekben, ahol a szervezők is besegíthetnek. Valós versenyek, online események, akár egy YouTube-videó is – ha valami ambiciózus projektről van szó.
Ne feledd, hogy olyan webhelyekről szeretnél visszamutató linkeket, amelyek tematikusan relevánsak a sajátod számára, ezért legyél nyugodtan válogatós!ű
7. Ajánld fel szakértelmedet más webhelyeknek
Nehézségi fok: Nehéz
Bízol a szakértelmedben?
Ha ismert vagy te vagy a márkád, weboldalad a szakterületeden, akkor hasznosítanod kell tudásodat és hírnevedet.
Keress olyan webhelyeket, ahol a hozzájárulásod értéket hozhat. Lépj kapcsolatba az adott webhelyek tartalomkészítőivel (kivéve, ha ők lépnek veled először kapcsolatba), és:
• Írj vendégcikkeket
• Adj interjúkat
• Publikálj online újságokban
• Vegyék részt podcastokban
Ezek szilárd linképítési lehetőségek, mert mindig visszacsatolást eredményeznek – ráadásul hiteles forrásból származnak. Nem beszélve arról a széles közönségről, amelyet így elérhetsz. A legnehezebb rész az, hogy eljuss odáig, hogy a szavaidnak kellő súlyuk legyen, de ha már ott vagy, sokkal könnyebbé válik az új visszamutató linkek létrehozása.