Muellert arról kérdezték, hogy befolyásolja-e a linkértéket, hogy egy link mekkora forgalmat vezet át egy domainről egy másikra.
Mueller továbbá arra is kitért, hogy a Google több értéket ad-e egy linknek, ha az olyan helyre kerül, ahol a felhasználók nagyobb eséllyel kattintanak rá.
Mueller válasza a linkérték-kérdésre
A Google munkatársa az alábbiakat osztotta meg, amikor arról kérdezték, számít-e egy link forgalma az átadott linkérték megállapításakor:
„Nem használunk olyan dolgokat, mint a linken átfolyó forgalom, amikor megpróbáljuk megállapítani a link értékét. Tudomásom szerint nem vesszük figyelembe az olyan dolgokat, mint például hogy mennyire valószínű, hogy rákattint majd-e valaki a linkre, amikor megpróbáljuk értékelni azt.”
Ennél egyenesebb és konkrétabb választ nem is kaphattunk volna a Google egyik hivatalos képviselőjétől, a magyarázat azonban itt nem ér véget. Mueller arra is kitért, hogy miért nem számít a az áthaladó forgalom és az átkattintási arány a linkek értékelésekor.
Itt fontos megjegyezni, hogy míg az angol nyelvben a „link” (kapcsolat) és a „reference” (hivatkozás) szavak eltérő jelentésekkel is bírnak, a magyarban gyakran használjuk felcserélve az angol „link” és a magyar „hivatkozás” szavakat. Mueller magyarázatában a „link” és a „reference” szavak is szerepelnek, ezért az alábbi idézetben az eredeti szavakat is mellékeltük az egyszerűbb követhetőség kedvéért. Lássuk tehát, hogy mit is mondott:
„Mert a linkek [links] néha lényegében csak hivatkozások [references], és nem igazán várjuk el az emberektől, hogy az összes linkre [link] rákattintsanak egy oldalon. Azonban amikor valaki az oldaladra hivatkozik [reference], és olyanokat mond, hogy – azért csinálom ezt, mert egy szakértő itt azt mondta, hogy… - akkor az emberek nem fognak rákattintani arra a linkre [link], hanem mindig a te webhelyedre néznek majd rá, hogy meggyőződjenek arról, ami oda van írva.
De úgy majdnem úgy fognak tekinteni rá, mint egy hivatkozásra [reference]. Tehát ha több információra van szükségük, akkor átmehetnek oda, de nem muszáj. És ilyen szempontból szerintem nem kellene figyelembe vennünk ezt a linkek [links] értékelésekor.”
Lényegében tehát arról van szó, hogy a visszahivatkozások sokszor tényleg csak hivatkozások. A Google tudja, hogy a visszahivatkozásokat gyakran csak a forrás megjelölése érdekében helyezik el, és a felhasználóknak nem kell mindig rákattintgatniuk az összes linkre, amivel találkoznak.
Mueller továbbá a PageRanket hozza fel példaként arra, hogy hogyan kezeli a Google a linkek által átadott értékeket.
A Google algoritmusa rengeteget fejlődött a PageRank óta, de a linkek súlyozása továbbra is attól függ, hogy mekkora értéket adnak át egymásnak az URL-ek. Tehát nem számítanak a kattintások, a visszafordulási arány, vagy bármilyen más felhasználói interakció:
„…ha megnézed, hogy hogyan működik a PageRank, manapság egy kicsit másképpen kezeljük ezt. De lényegében a PageRank alapelve általánosságban az, hogy megadunk egy adott értéket a különböző oldalaknak, és ennek az értéknek a töredékét adjuk tovább a linkeken keresztül.
Ha az oldalt nagyon értékesnek véljük, akkor az onnan érkező linkek valamivel nagyobb súlyozást kapnak majd, mint más, véletlenszerű linkek az internetről.
Tudomásom szerint nem pont úgy csináljuk a dolgokat a PageRankkel kapcsolatban, mint a kezdetekben, de érdemes így elképzelni.”